professor_pic
مهدی خانجانی
مهدی خانجانی ، استادیار رشته --- است. ایشان در گروه روانشناسی بالینی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی عضویت دارد
منتشر شده در نشریات داخلی
  • به پژوه احمد، خانجانی مهدی، حیدری محمود، شکوهی یکتا محسن. (1386). بررسی تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی بر بهبود عزت نفس دانش آموزان نابینا. پژوهش در سلامت روانشناختی، 1، 3
  • شکری امید، شهیدی شهریار، مظاهری محمد علی، فتح آبادی جلیل، رحیمی نژاد پیمان، خانجانی مهدی. (1393). اثربخشی برنامة مداخلهای ایمن سازی روانی دانشجویان در برابر تجربه های هیجانی منفی بر اساسِ الگوی پیشگیری پنسیلوانیا. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، 4، 7
  • خانجانی مهدی، شهیدی شهریار، فتح آبادی جلیل، مظاهری محمد علی، شکری امید. (1393). ساختار عاملی و ویژگی های روان سنجی فرم کوتاه ( 18 سوالی) مقیاس بهزیستی روان شناختی ریف در دانشجویان دختر و پسر. اندیشه و رفتار روان شناسی بالینی، 8، 32
  • خانجانی مهدی، شهیدی شهریار، فتح آبادی جلیل، مظاهری محمد علی، شکری امید. (1393). ساختار عاملی و ویژگی‌های روان‌ سنجی سیاهه روان درمانی مثبت‌نگر. روانشناسی کاربردی، 8، 29
  • زاده محمدی علی، خانجانی مهدی. (1387). بررسی تأثیر هنر روان درمانگری با رویکرد روایت‌درمانگری بر خود کارآمدی و حرمت خود. روانشناسی، 12، 4
  • خانجانی مهدی، پاکدامن شهلا. (1390). نقش فرزندپروری ادراک شده در رابطه بین سبک های دلبستگی و جمع گرایی در دانشجویان. پژوهش های روانشناسی اجتماعی، 1، 4
  • خواجه سروی غلامرضا، خانجانی مهدی، غیاثی ندوشن سعید. (1387). بررسی جامع عملکرد شورای فرهنگی دانشگاه‌های دولتی در سال 1385. نامه آموزش عالی، 3، 3
  • زاده محمدی علی، عابدی علیرضا، خانجانی مهدی. (1387). بهبود حرمت خود و خودکارآمدی در نوجوانان. روانشناسی تحولی، 4، 15
  • خانجانی مهدی، رضائی سعید. (1395). اثربخشی برنامه روان درمانی مثبت نگر بر افزایش بهزیستی روان شناختی، عواطف مثبت و کاهش عواطف منفی مادران دارای کودک با اختلال اتیسم. توانمندسازی کودکان، 7، 1(17)
  • خانجانی مهدی. (1396). اثربخشی رواندرمانی مثبت نگر بر رضایت از زندگی، خوشبینی و عواطف مثبت در دانشجویان. مطالعات روان شناسی بالینی، 7، 27
  • رضائی سعید، خانجانی مهدی. (1396). اثربخشی روش مداخله حساسیت زدایی با حرکات چشم و بازسازی شناختی EMDR بر بهبود کیفیت زندگی و کاهش احساس گناه والدین کودکان با اختلال اتیسم با عملکرد پایین. خانواده پژوهی، 13، 51
  • خانجانی مهدی، سهرابی اسمرود فرامرز، اعظمی یوسف. (1397). بررسی تاثیر برنامه ارتقای تاب آوری و مدیریت استرس بر بهزیستی روانشناختی، معنای زندگی و خوشبینی و رضایت از زندگی زنان بی سرپرست. روان پرستاری، 6، 2
  • Khanjani Mahdi. (2017). The Impact of Positive Psychotherapy on Decreasing the College Students' Stress, Anxiety, Depression and Increasing their Well-being. CLINICAL PSYCHOLOGY STUDIES, 7, 28
  • خانجانی مهدی، شهیدی شهریار، فتح آبادی جلیل، شکری امید، مظاهری محمد علی، رحیمی نژاد پیمان. (1394). اثربخشی برنامه تاب‌آوری پنسیلوانیا بر علائم افسردگی، اضطراب، استرس، نگرش‌های ناکارآمد و خوش‌بینی دانشجویان. روانشناسی کاربردی، 35، 9
  • Khanjani Mahdi. (---). The impact of positive psychotherapy on decreasing the college students stress, anxiety, depression and increasing their wellbeing. CLINICAL PSYCHOLOGY STUDIES, 7, 28
  • خانجانی مهدی، سهرابی اسمرود فرامرز، اعظمی یوسف. (1397). بررسی تأثیر برنامه ارتقای تابآوری و مدیریت استرس بر بهزیستی روانشناختی، معنای زندگی، خوشبینی و رضایت از زندگی زنان بیسرپرست. روان پرستاری، 6، 2
  • اصلانی سعید، خانجانی مهدی. (1397). تاثیر روان درمانی پویشی فشرده و کوتاه مدت در درمان تشنجهای غیر صرعی روانزاد: پژوهش مورد منفرد. مطالعات روان شناسی بالینی، 8، 31
  • سهرابی اسمرود فرامرز، خانجانی مهدی، اعظمی یوسف. (1398). آموزش برنامه ایمن سازی در مقابل استرس بر سبک مواجه با استرس، تنظیم هیجان و سلامت روانی زنان بی سرپرست. مجله دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سبزوار، 4، 26
  • خانجانی مهدی، قنبری فرشته، نعیمی ابراهیم. (1398). بررسی ارتباط کارکرد خانواده، سبک دلبستگی و سبک‌های تربیتی والدین با اعتیاد به اینترنت در نوجوانان. فرهنگ مشاوره و روان درمانی، 10، 37
  • جعفری فر سلیمان، سهرابی اسمرود فرامرز، برجعلی احمد، خانجانی مهدی، فرخی نورعلی. (1398). تدوین برنامه آموزشی ارتقای کیفیت زندگی و تعیین اثربخشی آن بر تنظیم هیجان افراد مبتلا به اختلال وسواس فکری - عملی. اندیشه و رفتار روان شناسی بالینی، 5، 53
  • اعظمی یوسف، خانجانی مهدی، صدر محمد مهراد. (1396). بررسی ساختار عاملی تاییدی مقیاس افسردگی، اضطراب و استرس DASS در دانشجویان. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران، 27، 154
ارائه شده در همایش‌های داخلی
  • خانجانی مهدی، ارجمندنیا علی اکبر، همایش منطقه‌ایی سلامت روان‌شناختی، article abstraction، بررسی رابطه ادراک برابری با رضایت شغلی در کارکنان شرکت برق منطقه‌ایی باختر استان مرکزی، 1388/12/01، 1388/12/03
  • خانجانی مهدی، همایش فرهنگ ازدواج، article abstraction، بررسی رابطه بین تفکرات غیر منطقی و ملاکهای همسر گزینی در دانشجویان، 1389/09/18، 1389/09/18
  • خانجانی مهدی، محمودی سعید، سومین کنگره ملی روانشناسی ایران، ارائه پوستر، پیش بینی بهزیستی اجتماعی بر اساس سبک های دلبستگی و عواطف مثبت و منفی، 1396/12/09، 1396/12/11
  • خانجانی مهدی، نوابی زهرا، سالمندی در ایران با رویکرد روانی اجتماعی، سخنران، اثربخشی القای هیجانات مثبت و منفی بر بازیابی حافظه رویدادی در سالمندان: یک مطالعه تجربی، 1397/08/28، 1397/08/28
  • خانجانی مهدی، همایش ملی خانواده، اختلال اتیسم و چالش های همراه، سخنران، اثربخشی آموزش بازی های اجتماعی بر نارسایی هیجانی کودکان مبتلا به اختلال اتیسم با عملکرد بالا، 1398/02/09، 1398/02/09
  • رضائی سعید، خانجانی مهدی، همایش ملی خانواده، اختلال اتیسم و چالش های همراه، ارائه پوستر، طراحی برنامه آموزش مهارت های خودیاری و خودمراقبتی با رویکرد ABA بر کیفیت زندگی والدین کودکان با اختلال اتیسم، 1398/02/09، 1398/02/09
  • رضائی سعید، خانجانی مهدی، همایش ملی خانواده، اختلال اتیسم و چالش های همراه، سخنران، ویژگی های حسی و رابطه آن با رفتارهای چالشی کودکان دارای اختلال طیف اتیسم با کودکان عادی، 1398/02/09، 1398/02/09
  • مرادی مهرناز، خانجانی مهدی، کنگره ایرانی روان‌شناسی مثبت، ارائه پوستر، بررسی تاثیر آموزش مبتنی برمداخلات مثبت و توانمندی های منش بر میزان شادمانی و نشانه های افسردگی، اضطراب و استرس افراد بهنجار، 1398/09/19، 1398/09/20
ارائه شده در همایش های بین المللی
  • Khanjani Mahdi, mamsharifi peyman, 12th Annual international Addiction Science Congress ASC2018, poster presentation, Investigation of the psychological impact of the name of the drug on assessing the hazard prediction, effectiveness, willingness to buy and side effects, 2018/09/05, 2018/09/07
  • خانجانی مهدی، همایش بین المللی محیط زیست و ژئوپلتیک خلیج فارس، ارائه پوستر، 1391/03/03، 1391/03/04
  • خانجانی مهدی، همایش بین المللی استرس و بیماری‌های روانی، article abstraction، اثر بخشی روان درمانی مثبت نگر بر کاهش نشانگان استرس, اضطراب, افسردگی و افزایش بهزیستی در دانشجویان، 1395/02/21، 1395/02/22
تالیف
  • خانجانی مهدی. (1396). راهنمای عملی رواندرمانی مثبت نگر (ویژه درمانگران و مشاوران). آوای نور
ترجمه
  • خانجانی مهدی. (1397). فرمولبندب روانپویشی. ایران-تهران، ویرایش
سایر
  • خانجانی مهدی، ارجمندنیا علی اکبر، محمودی مریم. (1391). امید و امیدواری، نظریه‌ها، مفاهیم و روش‌های ارتقا در جوانان و دانشجویان. ایران-تهران، دفتر مطالعات فرهنگی و برنامه ریزی اجتماعی وزارت علوم
کارشناسی ارشد
  • مقایسه اختلال های اضطرابی و کارکرد های اجرایی در کودکان دارای سندرم داون ، کودکان دارای اختلال های اتیسم و کودکان عادی، افسانه حاجی قدیرزاده، درون دانشگاهی، غیر از دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1396/10/02
  • بررسی رابطه طرح¬واره¬های ناسازگار اولیه، طرح¬واره¬های هیجانی و راهبردهای تنظیم شناختی هیجان با کیفیت زندگی زنان متقاضی جراحی زیبایی، مژگان رضوانی، درون دانشگاهی، غیر از دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1396/11/11
  • مطالعه کیفی اضطراب در میان مهاجرین غیرقانونی مرد 18 تا 30 ساله قومیت هَزاره افغانستان در استان­های تهران و البرز، مرتضی احسانی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1397/06/31
  • پیش بینی هویت یابی بر اساس باورهای دینی، استدلال اخلاقی و کنترل خود در دانش آموزان مقطع متوسطه دوم، پیش بینی هویت یابی بر اساس باورهای دینی، استدلال اخلاقی و کنترل خود در دانش آموزان مقطع متوسطه دوم، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1397/06/31
  • مطالعه ی کیفی فرآیندهای عود مصرف مواد در مردان با سابقه ی  ترک ناموفق شهر سبزوار، احسان اکبری، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1397/06/31
  • اثربخشی آموزش هوش هیجانی بر تاب‎آوری، خودکارآمدی و سازگاری اجتماعی نوجوانان دارای والد مبتلابه سوءمصرف مواد، فاطمه محمدی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1397/11/07
  • بررسی تاثیر دروغ‏های نوع‏دوستانة گروه‏های مختلف اجتماعی بر قضاوت فرد ناظر، منیر قنبریان علویجه، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1397/11/23
  • بررسی تاثیر دروغ‏های نوع‏دوستانة گروه‏های مختلف اجتماعی بر قضاوت فرد ناظر، منیر قنبریان علویجه، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1397/11/23
  • بررسی تاثیر دروغ‏های نوع‏دوستانة گروه‏های مختلف اجتماعی بر قضاوت فرد ناظر، منیر قنبریان علویجه، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1397/11/23
  • بررسی تاثیر دروغ‏های نوع‏دوستانة گروه‏های مختلف اجتماعی بر قضاوت فرد ناظر، منیر قنبریان علویجه، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1397/11/23
  • پیش بینی تمایل به خرید آنی بر اساس سوگیریهای رفتاری با میانجیگری عزت نفس و خودکنترلی، سوسن زمانی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1397/11/29
  • پیش‌بینی شکوفایی براساس توانمندی‌های منش، علاقه اجتماعی و سازگاری در دانشجویان، سمانه تقوی پور، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1397/11/30
  • طراحی مدل پیش بینی رفتار شهروندی سازمانی براساس امنیت شغلی و تعهد سازمانی و نقش تعدیل­گری ویژگی های شخصیتی، سید مهدی موسوی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1398/06/31
  • اثر عواطف مثبت و منفی بر میزان همنوایی با حضور و عدم حضور فیزیکی گروه در زندانیان زندان نسوان اصفهان، زری مومن زاده، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1398/06/31
  • بررسی اثربخشی آموزش فرزندپروری با رویکرد آدلر- درایکورس بر خودکارآمدی مادران و مسئولیت‌پذیری کودکان دبستانی، ماهور وحدتی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1398/06/31
  • رابطه اعتیاد به تلفن همراه، نیازهای بنیادین روان شناختی، تجارب مثبت و منفی و بهزیستی روان شناختی در دانشجویان افغانستان، عبدالمنف فردین، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1398/06/31
  • بررسی عوامل موسیقایی تاثیرگذار بر ادراکِ شباهت در ملودی‌هایِ موسیقایی نو: نقش میانجیِ احساساتِ موسیقایی، کمال ابراهیم زاده، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1398/06/31
  • اثربخشی مداخله مثبت مبتنی بر توانمندی های منش بر کاهش عواطف منفی و افزایش انسجام درونی، مهرورزی به خود و بالندگی در زنان سرپرست خانوار، زهرا عاشوری قاضی محله ایی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1398/06/31
  • تدوین مدل پیش­بینی رفتار جستجوی شغل بر اساس ویژگی های شخصیتی با نقش تعدیل­گری خودارزشیابی­های محوری، رسول رستمی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1398/06/31
  • مقایسه اثربخشی برنامه ی آموزشی مثبت نگر و ذهن آگاهی بر کیفیت زندگی، بهزیستی روانشناختی و عواطف مثبت و منفی سالمندان، زهرا نوابی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1398/06/31
  • بررسی اثربخشی آموزش فرزندپروری با رویکرد آدلر- درایکورس بر خودکارآمدی مادران و مسئولیت‌پذیری کودکان دبستانی، ماهور وحدتی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1398/06/31
  • رابطه ی روند زندگی و تاب آوری با شادکامی در سالمندان، شهرام منت علی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1398/06/31
  • طراحی مدل پیش­بینی مدیریت هیجانات شغلی بر­ اساس سرمایه­ روان­شناختی و حمایت اجتماعی ادراک شده و نقش میانجی سرسختی روان­شناختی، سهیل سرشار، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1398/06/31
  • تأثیر آموزش مدیریت هیجان مبتنی بر قصه‌گویی بر بهبود مهارت‌های اجتماعی کودکان پیش دبستان، حبیبه نصری، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1398/09/27
سمت‌های اجرایی
  • کمیته مصاحبه دکتری، 1397/05/02
  • کمیته تخصصی اخلاق دانشگاه، 1398/02/18
  • کمیته مصاحبه دکتری، 1398/04/09
مشارکت در برگزاری کارگاه‌ها
  • زوج درمانی، 1394/11/29
  • محیط کار مثبت: شیوه‌ دستیابی به شادکامی در زندگی فردی و شغلی، 1394/12/17
  • کاربرد رواندرمانی مثبتنگر در کاهش استرس و اضطراب، 1395/02/23