professor_pic
Ghodsi Bayat
Ghodsi Bayat is Assistant Professor of Communication Sciences in the Department of public relations , Faculty of Social Communication .
Research Interests are: Culture & Virtual Communication, e-Public Relations
Iranian Journals
  • Bayat Ghodsi, Shahabi Mahmoud. (2013). Social networking Sites and Young Users;from Real Life to Cosmopolitanisim. majles & rahbord scientificresearch quarterly journal, سال 19, 69
  • Bayat Ghodsi. (2016). الگوهای مصرف محتوا و رفتار جوانان در شبکه اجتماعی فیس بوک: مطالعه موردی کاربران تهرانی. Quarterly of Strategic Studies On Youth And Sports, در نوبت چاپ, در نوبت چاپ
  • Bayat Ghodsi. (2019). Conceptualization of justice in Iran's education system: a case study of schools' text books. majles & rahbord scientificresearch quarterly journal, 26, 100
  • Bayat Ghodsi. (2019). justice in Iran's education system: a case study of schools' text books. majles & rahbord scientificresearch quarterly journal, 26, 100
  • Bayat Ghodsi, Shahabi Mahmoud. (2013). Iranian youth membership in social networking sites: a case study of young users in Tehran. Culture and Communication, 52, 20
Presented in External Exhibition
  • Bayat Ghodsi, Communication, Cognition and Media, Communication Sciences, announcer, Iranian Women Representation in Print Advertisements, 2007/09/23, 2007/09/28
  • Bayat Ghodsi, Internet Telephony VOIP Market in Iran: Opportunities and Challenges, 2008/06/12, 2008/06/14
  • Bayat Ghodsi, International Conference on Development Communication in the Era of Globalization, announcer, ICT and Women Empowerment: A Comparative Study in Asian Developing Countries, 2008/07/09, 2008/07/11
  • Bayat Ghodsi, IAMCR, Social Identity and Media Consumption: A Case Study of Young Media Users in Iran, 2009/07/21, 2009/07/24
  • Bayat Ghodsi, IAMCR, announcer, Internet Filtering in Iran: The Communication Expert’s Opinions, 2009/07/21, 2009/07/24
  • Bayat Ghodsi, Transforming Audiences 2: Creativity/Knowledge/Participation, announcer, Cultural Capital and Media Consumption: A Case Study of Young Media Users in Iran, 2009/09/03, 2009/09/04
  • Bayat Ghodsi, “Innovative Media in a Changing Middle East”, announcer, Customer Relationship Management in Public Relations Department of Iran’s Banking System, 2009/11/06, 2009/11/10
  • Bayat Ghodsi, 18th World Business Congress, announcer, Correlation between PR Practices and Social Capital Improvement in Commercial Organizations, 2010/07/01, 2010/07/05
  • Bayat Ghodsi, 19th World Business Congress, announcer, Socio-economic Factors of Entrepreneurship Development: Iran’s experiment, 2011/07/21, 2011/07/25
  • Bayat Ghodsi, announcer, Iranian Youth Online Social Networking: Uses & Gratifications, 2012/07/26, 2012/08/01
  • Bayat Ghodsi, IAMCR, Leisure Experience in social networking sites: A case study of Iranian Facebook and Instagram Young Users, 2018/06/20, 2018/06/24
Presented in Internal Exhibition
  • Bayat Ghodsi, همایش آموزش عالی و توسعه پایدار, article abstraction, complete article, بررسی توسعه پایدار نظام آموزش عالی در بستر جهانی شدن, 2005/02/15, 2005/02/16
  • Bayat Ghodsi, از توسعه علمی تا توسعه ملی, article abstraction, complete article, بررسی نقش و اهمیت سه عنصر پژوهش، فناوری و کارآفرینی بر تحقق توسعه دانایی ملی, 2007/05/25, 2007/05/26
  • Bayat Ghodsi, هفته پژوهش 1386, announcer, روابط عمومی های دولتی و بحران های کارکردی: مطالعه موردی شعار سال 1386, 2007/12/14, 2007/12/14
  • Bayat Ghodsi, انتخابات ریاست جمهوری و رسانه ها, announcer, بررسی مطالبات رای دهندگان در فضای مجازی: مطالعه موردی انتخابات ریاست جمهوری 1388, 2009/05/10, 2009/05/10
  • Bayat Ghodsi, هفته پژوهش 1388, announcer, فرصت ها و چالش های فضای سایبر برای روابط عمومی ها, 2009/12/09, 2009/12/09
  • Bayat Ghodsi, دومین همایش الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت, announcer, مقاله برگزیده: «تبیین مفهوم عدالت در نظام آموزشی ایران», 2011/05/10, 2011/05/10
  • Bayat Ghodsi, هفته پژوهش 95, announcer, فراغت های مجازی دانشجویان در فضای مجازی و عوامل موثر بر آن, 2016/10/24, 2016/10/24
  • Bayat Ghodsi, رسانه ها و فناوری های اطلاعاتی در خدمت کاهش خسارات بلایای طبیعی, announcer, رسانه های اجتماعی و ارتباطات بحران: تحلیل پیامدهای بکارگیری راهبردهای ارتباطی در روابط عمومی های سازمان های مرتبط با بحران, 2018/03/05, 2018/03/05
  • Bayat Ghodsi, هفته پژوهش, announcer, سیاست های مقاومتی و تحلیلی بر الگوی بی طرف در ارتباطات, 2018/12/15, 2018/12/15
  • Bayat Ghodsi, هفته پژوهش, announcer, روابط عمومی و ایجاد جامعه کوچک محلی با تاکید بر ارزش شبکه های اجتماعی, 2018/12/16, 2018/12/16
  • Bayat Ghodsi, هفته پژوهش, announcer, Professionalism in Public Relations: from theory to practice, 2019/12/15, 2019/12/15
  • Bayat Ghodsi, سومین جشنواره ملی نشریات دانشجویی کشور, announcer, آسیب شناسی نشریات دانشجویی از بعد فرم و محتوا: بررسی دیدگاه مدیران و کارشناسان فرهنگی
compilation
  • Bayat Ghodsi, Mardiha Seyyed Morteza. (2020). Communications and cultural studies in Iran: Features and queries. iran-tehran, UNIVERSITY
  • Bayat Ghodsi. (2018). Public Relations, Social - Communicative System. IRAN-Tehran, UNIVERSITY
  • Bayat Ghodsi. (2020). politics and Identity among college students. iran-tehran, UNIVERSITY
  • Bayat Ghodsi. (2020). Analysis about Covid 19 in Iran and the world. iran-tehran
  • Bayat Ghodsi. (2013). Social Media, Sorts & Potentials. Iran-Tehran, Center of Media research & Development
translation
  • Bayat Ghodsi. (2010). Social Networks and Entreprenurship. Tashkhis Maslahat Strategic Research Center
  • Bayat Ghodsi, Mohebinia Jahanbakhah, Heidarpour Afshin. (2014). Measuring Globalization: Gouging Its Consequence. iran-tehran, National Globalization Center
  • Bayat Ghodsi. (2009). Communication & Religion. Iran-Qom, UNIVERSITY
Practical Projects outside The School
  •  وضعیت نشر الکترونیک و خلاء های قانونی آن در ایران, کاربردی, 2008/05/09
  •  بررسی سواد اطلاعاتی و ضرورت آن در جوامع اطلاعات مدار امروزی, کاربردی, 2008/08/20
  •  ارزیابی حسن اجرای تبصره 13 قانون بودجه 1386 در خصوص وبگاه های سازمانهای دولتی کشور, سایر, 2009/01/20
  •  ارزیابی حسن اجرای تبصره 13 قانون بودجه 1386 در خصوص وبگاه های سازمانهای دولتی کشور, کاربردی, 2009/02/08
  •  مفهوم شناسی نشر الکترونیک و خبرگزاری های اینترنتی در ایران, سایر, 2009/02/19
  •  مفهوم شناسی نشر الکترونیک و خبرگزاری های اینترنتی در ایران, کاربردی, 2009/03/05
  • سواد اطلاعاتی و ضرورت آن در جوامع اطلاعات مدار, سایر, 2010/07/23
  • کانون های تفکر و برنامه جوامع مدنی, سایر, 2014/09/16
Master
  • Socialnetworking Sites and Marketing in Iranian Small Businesses, Case study : Telegram OTT, Samira Hemmati, Fundamental, Allameh Tabataba'i University, 2017/09/19
  • بازاریابی محتوا در شبکه های اجتماعی مجازی؛ مورد موردی شبکه توئیتر, مهدیه قاضی سعیدی, Fundamental, Allameh Tabataba'i University, 2019/01/20
  • جوانان و مصرف بازیهای آنلاین تلفن همراه: کارکردها و الگوهای کاربری کاربران شهر تهران, آمنه مقدس حسین زاده, Fundamental, Allameh Tabataba'i University, 2019/02/19
  • مصرف فرهنگی کاربران جوان در فضای مجازی و عوامل مؤثر بر آن؛ مطالعه دانشجویان دانشگاه علامه طباطائی, مهرنوش نعمتی, Practical , Allameh Tabataba'i University, 2020/02/16
  • کنشگری زنان خانه دار در شبکه های اجتماعی مجازی؛ مطالعه کاربران تهرانی در تلگرام و اینستاگرام, مژگان زینعلی پور, Practical , Allameh Tabataba'i University, 2020/02/18
Executive Posts
  • همایش هم اندیشی پیرامون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی, 2017/09/18, 2017/09/18, iran, tehran
  • عضو کارگروه بررسی علمی گروه روابط عمومی, 2019/05/07, 2021/05/07, iran, tehran
Collaboration in Magazines
  • Journal of social welfare researches, scientific and research-based, 2017/04/22, 2017/08/23, 851
  • Journal of welfare and social development planning, scientific and research-based, 2017/11/11, 2019/01/20, 1396/08/20
Cooperation in The Provision And Workshops
  • Techniques and Methods of learning Professional English in Communication Studies, 1397/09/19
  • Electronic public relations, 2018/09/06
  • Principles and skills of qualitative interviews, 2019/12/10
  • Designing and using electronic questionnaire, 2019/12/17