professor_pic
Ghodsi Bayat
Ghodsi Bayat is assistant professor of Communication Sciences in the Department of public relations , Faculty of Social Communication .
Research Interests are: Culture & Virtual Communication, e-Public Relations
Iranian Journals
  • Bayat Ghodsi, Shahabi Mahmoud. (2013). Social networking Sites and Young Users;from Real Life to Cosmopolitanisim. majles & rahbord scientificresearch quarterly journal, سال 19, 69
  • Bayat Ghodsi, Shahabi Mahmoud. (2013). اهداف و انگیزه های عضویت کاربران در شبکه های اجتماعی مجازی: مطالعه ای درباره جوانان شهر تهران. Culture and Communication, 52, 20
  • Bayat Ghodsi. (2016). الگوهای مصرف محتوا و رفتار جوانان در شبکه اجتماعی فیس بوک: مطالعه موردی کاربران تهرانی. Quarterly of Strategic Studies On Youth And Sports, در نوبت چاپ, در نوبت چاپ
Presented in External Exhibition
  • Bayat Ghodsi, Communication, Cognition and Media, Communication Sciences, announcer, Iranian Women Representation in Print Advertisements, 2007/09/23, 2007/09/28
  • Bayat Ghodsi, Internet Telephony VOIP Market in Iran: Opportunities and Challenges, 2008/06/12, 2008/06/14
  • Bayat Ghodsi, International Conference on Development Communication in the Era of Globalization, announcer, ICT and Women Empowerment: A Comparative Study in Asian Developing Countries, 2008/07/09, 2008/07/11
  • Bayat Ghodsi, IAMCR, announcer, Internet Filtering in Iran: The Communication Expert’s Opinions, 2009/07/21, 2009/07/24
  • Bayat Ghodsi, IAMCR, Social Identity and Media Consumption: A Case Study of Young Media Users in Iran, 2009/07/21, 2009/07/24
  • Bayat Ghodsi, Transforming Audiences 2: Creativity/Knowledge/Participation, announcer, Cultural Capital and Media Consumption: A Case Study of Young Media Users in Iran, 2009/09/03, 2009/09/04
  • Bayat Ghodsi, “Innovative Media in a Changing Middle East”, announcer, Customer Relationship Management in Public Relations Department of Iran’s Banking System, 2009/11/06, 2009/11/10
  • Bayat Ghodsi, 18th World Business Congress, announcer, Correlation between PR Practices and Social Capital Improvement in Commercial Organizations, 2010/07/01, 2010/07/05
  • Bayat Ghodsi, 19th World Business Congress, announcer, Socio-economic Factors of Entrepreneurship Development: Iran’s experiment, 2011/07/21, 2011/07/25
  • Bayat Ghodsi, announcer, Iranian Youth Online Social Networking: Uses & Gratifications, 2012/07/26, 2012/08/01
  • Bayat Ghodsi, IAMCR, Leisure Experience in social networking sites: A case study of Iranian Facebook and Instagram Young Users, 2018/06/20, 2018/06/24
Presented in Internal Exhibition
  • Bayat Ghodsi, هفته پژوهش 95, announcer, فراغت های مجازی دانشجویان در فضای مجازی و عوامل موثر بر آن, 2016/10/24, 2016/10/24
  • Bayat Ghodsi, رسانه ها و فناوری های اطلاعاتی در خدمت کاهش خسارات بلایای طبیعی, announcer, رسانه های اجتماعی و ارتباطات بحران: تحلیل پیامدهای بکارگیری راهبردهای ارتباطی در روابط عمومی های سازمان های مرتبط با بحران, 2018/03/05
compilation
  • Bayat Ghodsi. (2013). Social Media, Sorts & Potentials. Iran-Tehran, Center of Media research & Development
  • Bayat Ghodsi. (2018). Public Relations, Social - Communicative System. IRAN-Tehran, UNIVERSITY
translation
  • Bayat Ghodsi, Mohebinia Jahanbakhah, Heidarpour Afshin. (2014). Measuring Globalization: Gouging Its Consequence. iran-tehran, National Globalization Center
  • Bayat Ghodsi. (2010). Social Networks and Entreprenurship. Tashkhis Maslahat Strategic Research Center
  • Bayat Ghodsi. (2009). Communication & Religion. Iran-Qom, UNIVERSITY
Practical Projects outside The School
  •  وضعیت نشر الکترونیک و خلاء های قانونی آن در ایران, کاربردی, 2008/05/09
  •  بررسی سواد اطلاعاتی و ضرورت آن در جوامع اطلاعات مدار امروزی, کاربردی, 2008/08/20
  •  ارزیابی حسن اجرای تبصره 13 قانون بودجه 1386 در خصوص وبگاه های سازمانهای دولتی کشور, کاربردی, 2009/02/08
  •  مفهوم شناسی نشر الکترونیک و خبرگزاری های اینترنتی در ایران, کاربردی, 2009/03/05
Master
  • شبکه های اجتماعی مجازی و بازاریابی در کسب و کارهای کوچک ایرانی؛ مورد مطالعه: شبکه اجتماعی تلگرام, Fundamental, Allame Tabataba'i University, 2017/09/19
Collaboration in Magazines
  • Teachers Educational and Tutorial Studies, scientific and research-based, 2013/01/09, 2013/12/31, 5/50000/9154/100