professor_pic
مرتضی طاهری
مرتضی طاهری ، دانشیار رشته مدیریت آموزشی است. ایشان در گروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی عضویت دارد
زمینه‌های مورد علاقه ایشان عبارتند از: ارزیابی و توسعه حرفه‌ای، یادگیری غیر رسمی، تئوری سازمان، روشهای پژوهش کمی و کیفی
منتشر شده در نشریات داخلی
  • طاهری مرتضی، عارفی محبوبه، پرداختچی محمدحسن، قهرمانی محمد. (1392). کاوش فرایند توسعه حرفه‌ای معلمان در مراکز تربیت معلم: نظریة داده بنیاد. نوآوری های آموزشی، 12، 45
  • عزیزی محمد، طاهری مرتضی. (1392). تأثیر آموزش کارآفرینی بر قصد و ویژگی‌های کارآفرینانه دانشجویان. نوآوری و ارزش آفرینی، 2، 4
  • طاهری مرتضی، یگانه راد معصومه. (1393). نقش واسطه‌ای فرهنگ سازمانی و تسهیم دانش در رابطه رهبری تحولی و موفقیت برنامه‌ریزی منابع سازمان (ERP) در دانشگاه. فصلنامه پژوهش های رهبری و مدیریت آموزشی، 1، 1
  • طاهری مرتضی، اسماعیلی آمنه، یونسی بروجنی جلیل. (1393). تسهیل انتقال یادگیری از مسیر حرفه‌‌ای‌گرایی: بررسی اثر حمایت همکاران و مدیر. آموزش و توسعه منابع انسانی، 1، 1
  • عارفی محبوبه، قهرمانی محمد، طاهری مرتضی. (1389). میزان فرسودگی شغلی و رابطۀ آن با منتخبی از متغیرهای جمعیت‌شناختی اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی. روانشناسی کاربردی، 4، 14
  • طاهری مرتضی، محب زادگان یوسف، زمان پور عنایت اله. (1389). تأثیر دورۀ آموزشی مدیریت استرس بر استرس شغلی و باورهای کارآمدی معلمان. پژوهش در نظام های آموزشی، 1، 10
  • محب زادگان یوسف، محمدی نژاد بهزاد، مهدوی مزده مهدی، کسکه شهاب، طاهری مرتضی. (1389). بررسی تحلیلی نشانگرهای موفقیت طرح پذیرش بدون آزمون برگزیدگان جشنواره خوارزمی در دوره‌های آموزش عالی و ارائه راهکارهای بهبود طرح. پژوهش در نظام های آموزشی، 8
  • یونسی بروجنی جلیل، طاهری مرتضی. (1393). ارزیابی 360 درجه عملکرد مدیران و فرماندهان ناجا: کاربرد روش تصمیم‌گیری چند معیاره AHP. نظارت و بازرسی، 8، 29
  • طاهری مرتضی، یونسی بروجنی جلیل. (1394). مدل درخواست بازخورد و تجدید نظر در تصمیم بر اساس نگرش دانشجویان دکتری نسبت به بازخوردهای ارائه شده در مورد نوشتار و گروه علمی. روانشناسی تربیتی، 10، 34
  • طاهری مرتضی، عارفی محبوبه، پرداختچی محمدحسن، قهرمانی محمد. (1392). مطالعه‌ای ترکیبی: عوامل زمینه‌ای مؤثر بر یادگیری حرفه‌ای معلمان در مراکز تربیت معلم.. مشاوره شغلی و سازمانی، 5، 15
  • طاهری مرتضی، یونسی بروجنی جلیل. (1394). ساخت و اعتباریابی مقیاس رضایت از کیفیت خدمات سفرهای هوایی. اندازه گیری تربیتی، 6، 19
  • طاهری مرتضی. (1395). کاوش و طراحی مدل اجرایی اثربخشی آموزش سازمانی: مطالعه ای مبتنی بر نظریه زمینه ای. آموزش و توسعه منابع انسانی، 3، 9
  • رحیمیان حمید، طباطبائی مزدآبادی سید محسن، تیمورنژاد کاوه، طاهری مرتضی. (1394). الزامات توسعه کیفی آموزش های کارشناسان مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران. اقتصاد و مدیریت شهری، 3، 12
  • طاهری مرتضی، نظری ندا، غیاثی ندوشن سعید. (1395). رابطه فرهنگ یادگیری, اثربخشی مدیریتی و توانمند سازی روانشناختی با یادگیری در محیط کار. مطالعات آموزش و یادگیری، 1، 1
  • طاهری مرتضی، نظری ندا، غیاثی ندوشن سعید. (1395). فرهنگ یادگیری سازمانی، اثربخشی مدیریتی و توانمندسازی روان شناختی: پیش بینی کننده های یادگیری در محیط کار. مطالعات آموزش و یادگیری، 8، 2
  • صالحی شیرین، اخلاصی امیر، طاهری مرتضی. (1395). توسعه مدل برند محوری در سازمان های خدماتی با تاکید بر شرکت های هواپیمایی. بررسی های بازرگانی، 14، 76
  • رحیمیان حمید، طاهری مرتضی، ویسی روناک. (1394). نقش رهبری تحولی در آمادگی کارکنان برای تغییر در مدارس ابتدایی. فصلنامه پژوهش های رهبری و مدیریت آموزشی، دوم، 6
  • رحیمیان حمید، عباس پور عباس، طاهری مرتضی، سبحانی جو سبحان. (1397). طراحی و اعتبار یابی الگوی رهبری خدمتگزار برای دانشگاه فرهنگیان با رویکرد مبتنی بر نظریه داده بنیاد. مجله علوم تربیتی، 25، 1
  • رحیمیان حمید، عباس پور عباس، طاهری مرتضی، سبحانی جو سبحان. (1395). بررسی و تحلیل وضعیت موجود رهبری خدمتگزار در دانشگاه فرهنگیان. مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، 5، 15
  • طاهری مرتضی، طاهری مجتبی. (1397). ساخت و اعتباریابی پرسشنامه سنجش رهبری تأملی مدیران مدارس. اندازه گیری تربیتی، 7، 28
  • جلیلی زهرا، طاهری مرتضی. (1397). نوآوری در جذب منابع مالی: تأملی بر چالشهای مالی مدیران مدارس دولتی. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 8، 1
  • اشتری محمد حسین، عباس پور عباس، رحیمیان حمید، طاهری مرتضی. (1397). شناسایی عوامل ساختاری-بهداشتی اثرگذار بر تدوین الگوی خودارزیابی مدارس و بررسی وضعیت موجود آنها: رویکرد آمیخته. راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 11، 4
  • رحیمیان حمید، عباس پور عباس، طاهری مرتضی، کرمانی محمد، نجفی علی. (1397). بررسی و تحلیل الگوهای طراحی آموزشی و یادگیری محیط کار و انتخاب مدل انطباقی جهت بهینه‌سازی آموزش سازمانی در صنعت پتروشیمی. مدیریت منابع انسانی در صنعت نفت، 9، 36
  • طاهری مرتضی، رحیمیان حمید، عباس پور عباس، نجفی علی. (1397). تاملی بر یادگیری محیط کار: مطالعه موردی. فرایند مدیریت و توسعه، 31، 3
  • عبداللهی حسین، طاهری مرتضی، غیاثی ندوشن سعید، نعمتی محمدعلی، بابائی محمدرضا. (1397). الگوی ارتقای اخلاق پژوهش؛ شرایط، بسترها، راهبردها و پیامدها. مدیریت اسلامی، 26، 4
  • طاهری مرتضی، عباس پور عباس، رحیمیان حمید، مبینی مهدی. (1397). طراحی سیستم انتقال یادگیری برنامه های پرورش هیئت علمی. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، هشتم، 24
  • عبداللهی حسین، طاهری مرتضی، غیاثی ندوشن سعید، بابائی محمد رضا. (1397). اخلاق پژوهش پیش زمینه تحقق حقوق شهروندی. فصلنامه مطالعات حقوق شهروندی، سال سوم،، شماره 9،
ارائه شده در همایش‌های داخلی
  • طاهری مرتضی، اولین همایش ملی مدیریت آموزش سازمانی (رویکردها، چالش‌ها و چشم‌اندازها)، ارائه مدلی کاربردی در آسیب‌شناسی آموزش سازمانی، 1389/12/01
  • طاهری مرتضی، اولین همایش ملی مدیریت آموزشی در نظر و عمل، بررسی عوامل زمینه‌ای بسترساز توسعه حرفه‌ای معلمان در مراکز تربیت معلم، 1390/11/01
ارائه شده در همایش های بین المللی
  • طاهری مرتضی، اثربخشی راهبردهای مدیریت استرس بر استرس شغلی و خودکارآمدی معلمان
ترجمه
  • طاهری مرتضی، غیاثی ندوشن سعید. (1392). مدیران آموزشی و بهبود آموزش: توسعه حرفه‌ای، نظارت و ارزشیابی. ایران-تهران، انتشارات دانشگاهی
  • عباسیان عبدالحسین، طاهری مرتضی. (---). مقدمه‌ای بر روش تحقیق کمی در علوم تربیتی. ایران-تهران
  • طاهری مرتضی. (1396). آموزش مبتنی بر شایستگی. ایران-تهران، انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی
طرح های کاربردی برون دانشگاهی
  • طراحی مدل اجرایی اثربخشی آموزش گمرک جمهوری اسلامی ایران، کاربردی
  • ارزشیابی دوره‌های آموزشی معاونت توسعه و فناوری رسانه و ارائه راهکارهای اصلاحی ( همکار اصلی )، کاربردی
طرح‌های درون دانشگاهی
  • بررسی فرسودگی شغلی اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، 1389/01/01، 1389/08/01
  • ادراک و نگرش دانشجویان دکتری نسبت به بازخوردهای دریافت شده در مورد نوشتار علمی، 1392/01/01، 1392/07/01
  • بازنگری برنامه درسی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، 1397/07/01، 1398/06/01
کارشناسی ارشد
  • راب‍طه‌ س‍ب‍ک‌ ره‍ب‍ری‌ ت‍ح‍ول‌آف‍ری‍ن‌ م‍دی‍ران‌ ب‍ا خ‍لاق‍ی‍ت‌ دب‍ی‍ران‌، فاطمه حیدری، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1393/03/12
  • ن‍ق‍ش‌ وی‍ژگ‍ی‌ه‍ای‌ ف‍ردی‌ و م‍ح‍ی‍طی‌ در ان‍ت‍ق‍ال‌ ی‍ادگ‍ی‍ری‌ م‍ع‍ل‍م‍ان‌ ش‍ش‍م‌ اب‍ت‍دای‍ی‌، آمنه اسماعیلی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1393/06/17
  • بررسی عوامل موثر برخلق دانش بر دانشجویان علوم تربیتی دانشگاه تهران و دانشگاه علامه طباطبائی، مونا رشوند، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1393/06/30
  • چ‍ال‍ش‌ه‍ا و راه‍ک‍اره‍ای‌ ارت‍ق‍ای‌ اث‍رب‍خ‍ش‍ی‌ ع‍م‍ل‍ک‍رد ان‍ج‍م‍ن‌ اول‍ی‍ا و م‍رب‍ی‍ان‌ در م‍دارس‌ اب‍ت‍دای‍ی‌ ش‍ه‍ر پ‍ل‍دخ‍ت‍ر، مژگان مرادی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1393/08/19
  • راب‍طه‌ ب‍ی‍ن‌ س‍ازم‍ان‌ ی‍ادگ‍ی‍رن‍ده‌ ب‍ا اث‍رب‍خ‍ش‍ی‌ س‍ازم‍ان‍ی‌ در دان‍ش‍گ‍اه‌ ع‍لام‍ه‌، اکرم طاهر احمدی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1393/09/09
  • رابطه‌ی هوش فرهنگی و رفتارهای تسهیم دانش دانشجویان دانشگاه الزهرا (س)، فاطمه شیخی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1393/11/28
  • مقایسه احساس تعلق به مدرسه در مدارس فنی حرفه‌ا‌ی، کاردانش و نظری: نقش اعتماد به معلم و مدیر، عابد کاظم زاده، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1394/06/01
  • بررسی عوامل مؤثر بر بهره‌وری معلمان مدارس ابتدایی، رحیم جمشیدی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1394/06/31
  • رابطه بهزیستی معنوی و رهبری اصیل با خوشبینی تحصیلی معلمان ابتدایی، میثم غفارخانی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1394/06/31
  • شناسایی روش های اثربخش آموزش کارآفرینی، سمیه مقصودی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1394/11/02
  • ‫مقایسه احساس تعلق به مدرسه در مدارس فنی حرفه‌ا‌ی، کاردانش و نظری: نقش اعتماد به معلم و مدیر، ‫عابد کاظم زاده، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1394/11/15
  • ‫تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی دوره اول دبیرستان براساس شاخص های محتوایی برنامه درسی ملی‬، پرستو صلواتی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1394/11/15
  • کاوش عوامل مرتبط با بهره‌وری معلمان دوره آموزش ابتدایی در شهرستان کیار، رحیم جمشیدی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1394/12/15
  • بررسی سازوکار ارتقای معلمان در نظام آموزش عمومی ایران از دیدگاه معلمان و مدیران مدارس شهرستان دامغان، غلی فلاحتی زرومی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1395/06/13
  • ‫شناسایی ویژگی‌های حرفه‌ای هیئت‌علمی دانشگاه: مدلی برای شایسته‌گزینی، ‫مصطفی رستگار آگاه، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1395/06/31
  • کاربست راهبردهای مدیریت جانشین پروری و اثر آن بر حرفه ای گرایی و خودکارآمدی مدیران دانشگاه علامه طباطبایی، مهرناز زندیه، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1395/06/31
  • ملاک های انتخاب موضوع پایان نامه دانشجویان کارشناسی ارشد، سارا خدابنده لو، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1395/11/25
  • رابطه نظام رتبه بندی معلمان با توانمندسازی روان شناختی و انگیزه شغلی معلمان، حجت کیانی بهادرخان، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1396/04/12
  • فرا ارزشیابی فرایند ارزشیابی کیفی- توصیفی دانش آموزان دوره ابتدایی، ضحی کریمی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1396/06/28
  • شناسایی و تعیین اولویت روش‌های تامین مالی دبیرستان‌های دولتی شهر تهران، زهرا جلیلی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1396/11/23
  • ارزشیابی اثربخشی دوره‌های آموزشی شرکت نفت و گاز پارس با تاکید بر مراحل 3 و 4 الگوی پاتریک و منطق بازگشت انتظارات، رضا جلالی مهر، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1396/11/30
  • ارزیابی اثربخشی آموزشی دوره¬ حین خدمت رسته اداری در دانشگاه امام حسین (ع)، وحید مقدم، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1397/04/17
  • شناسایی راهکارهای ارتقای اثربخشی ارتباط بین استاد و دانشجو: مطالعۀ موردی دانشگاه علامه طباطبائی، ارشاد اسحاقی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1397/11/17
  • شناسایی باورهای انضباطی معلمان و واکنش دانش‌آموزان به راهبردهای انضباطی، الهه زارع زاده مهریزی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1398/06/30
  • رابطه فرهنگ یادگیری، اثربخشی مدیریتی و توانمندسازی روانشناختی با یادگیری در محیط کار، ندا نظری، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)
  • بررسی تاثیر خودراهبری بر ارزشیابی دانشجویان از کیفیت آموزشی استاد، مهناز قاسمی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)
PhD
  • ترسیم نقشه علمی جهانی مدیریت آموزشی و تبیین آن از دیدگاه خبرگان، آرش رسته مقدم، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1396/06/28