professor_pic
مرتضی طاهری
مرتضی طاهری ، دانشیار رشته مدیریت آموزشی است. ایشان در گروه آموزشی مدیریت و برنامه ریزی آموزشی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی عضویت دارد
زمینه‌های مورد علاقه ایشان عبارتند از: ارزیابی و توسعه حرفه‌ای، یادگیری غیر رسمی، تئوری سازمان، روشهای پژوهش کمی و کیفی
منتشر شده در نشریات داخلی
  • طاهری مرتضی، عارفی محبوبه، پرداختچی محمدحسن، قهرمانی محمد. (1392). کاوش فرایند توسعه حرفه‌ای معلمان در مراکز تربیت معلم: نظریة داده بنیاد. نوآوری های آموزشی، 12، 45
  • عزیزی محمد، طاهری مرتضی. (1392). تأثیر آموزش کارآفرینی بر قصد و ویژگی‌های کارآفرینانه دانشجویان. نوآوری و ارزش آفرینی، 2، 4
  • طاهری مرتضی، یگانه راد معصومه. (1393). نقش واسطه‌ای فرهنگ سازمانی و تسهیم دانش در رابطه رهبری تحولی و موفقیت برنامه‌ریزی منابع سازمان (ERP) در دانشگاه. فصلنامه پژوهش های رهبری و مدیریت آموزشی، 1، 1
  • طاهری مرتضی، اسماعیلی آمنه، یونسی بروجنی جلیل. (1393). تسهیل انتقال یادگیری از مسیر حرفه‌‌ای‌گرایی: بررسی اثر حمایت همکاران و مدیر. آموزش و توسعه منابع انسانی، 1، 1
  • عارفی محبوبه، قهرمانی محمد، طاهری مرتضی. (1389). میزان فرسودگی شغلی و رابطۀ آن با منتخبی از متغیرهای جمعیت‌شناختی اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی. روانشناسی کاربردی، 4، 14
  • طاهری مرتضی، محب زادگان یوسف، زمان پور عنایت اله. (1389). تأثیر دورۀ آموزشی مدیریت استرس بر استرس شغلی و باورهای کارآمدی معلمان. پژوهش در نظام های آموزشی، 1، 10
  • محب زادگان یوسف، محمدی نژاد بهزاد، مهدوی مزده مهدی، کسکه شهاب، طاهری مرتضی. (1389). بررسی تحلیلی نشانگرهای موفقیت طرح پذیرش بدون آزمون برگزیدگان جشنواره خوارزمی در دوره‌های آموزش عالی و ارائه راهکارهای بهبود طرح. پژوهش در نظام های آموزشی، 8
  • یونسی بروجنی جلیل، طاهری مرتضی. (1393). ارزیابی 360 درجه عملکرد مدیران و فرماندهان ناجا: کاربرد روش تصمیم‌گیری چند معیاره AHP. نظارت و بازرسی، 8، 29
  • طاهری مرتضی، یونسی بروجنی جلیل. (1394). مدل درخواست بازخورد و تجدید نظر در تصمیم بر اساس نگرش دانشجویان دکتری نسبت به بازخوردهای ارائه شده در مورد نوشتار و گروه علمی. روانشناسی تربیتی، 10، 34
  • طاهری مرتضی، عارفی محبوبه، پرداختچی محمدحسن، قهرمانی محمد. (1392). مطالعه‌ای ترکیبی: عوامل زمینه‌ای مؤثر بر یادگیری حرفه‌ای معلمان در مراکز تربیت معلم.. مشاوره شغلی و سازمانی، 5، 15
  • طاهری مرتضی، یونسی بروجنی جلیل. (1394). ساخت و اعتباریابی مقیاس رضایت از کیفیت خدمات سفرهای هوایی. اندازه گیری تربیتی، 6، 19
  • طاهری مرتضی. (1395). کاوش و طراحی مدل اجرایی اثربخشی آموزش سازمانی: مطالعه ای مبتنی بر نظریه زمینه ای. آموزش و توسعه منابع انسانی، 3، 9
  • رحیمیان حمید، طباطبائی مزدآبادی سید محسن، تیمورنژاد کاوه، طاهری مرتضی. (1394). الزامات توسعه کیفی آموزش های کارشناسان مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران. اقتصاد و مدیریت شهری، 3، 12
  • طاهری مرتضی، نظری ندا، غیاثی ندوشن سعید. (1395). رابطه فرهنگ یادگیری, اثربخشی مدیریتی و توانمند سازی روانشناختی با یادگیری در محیط کار. مطالعات آموزش و یادگیری، 1، 1
  • طاهری مرتضی، نظری ندا، غیاثی ندوشن سعید. (1395). فرهنگ یادگیری سازمانی، اثربخشی مدیریتی و توانمندسازی روان شناختی: پیش بینی کننده های یادگیری در محیط کار. مطالعات آموزش و یادگیری، 8، 2
  • صالحی شیرین، اخلاصی امیر، طاهری مرتضی. (1395). توسعه مدل برند محوری در سازمان های خدماتی با تاکید بر شرکت های هواپیمایی. بررسی های بازرگانی، 14، 76
  • رحیمیان حمید، طاهری مرتضی، ویسی روناک. (1394). نقش رهبری تحولی در آمادگی کارکنان برای تغییر در مدارس ابتدایی. فصلنامه پژوهش های رهبری و مدیریت آموزشی، دوم، 6
  • رحیمیان حمید، عباس پور عباس، طاهری مرتضی، سبحانی جو سبحان. (1397). طراحی و اعتبار یابی الگوی رهبری خدمتگزار برای دانشگاه فرهنگیان با رویکرد مبتنی بر نظریه داده بنیاد. Journal of Educational Sciences, Shahid Chamran University of Ahvaz، 25، 1
  • رحیمیان حمید، عباس پور عباس، طاهری مرتضی، سبحانی جو سبحان. (1395). بررسی و تحلیل وضعیت موجود رهبری خدمتگزار در دانشگاه فرهنگیان. مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، 5، 15
  • جلیلی زهرا، طاهری مرتضی. (1397). نوآوری در جذب منابع مالی: تأملی بر چالشهای مالی مدیران مدارس دولتی. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 8، 1
  • طاهری مرتضی، طاهری مجتبی. (1396). ساخت و اعتباریابی پرسشنامه سنجش رهبری تأملی مدیران مدارس. اندازه گیری تربیتی، 7، 28
  • اشتری محمد حسین، عباس پور عباس، رحیمیان حمید، طاهری مرتضی. (1397). شناسایی عوامل ساختاری-بهداشتی اثرگذار بر تدوین الگوی خودارزیابی مدارس و بررسی وضعیت موجود آنها: رویکرد آمیخته. راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 11، 4
  • رحیمیان حمید، عباس پور عباس، طاهری مرتضی، کرمانی محمد، نجفی علی. (1397). بررسی و تحلیل الگوهای طراحی آموزشی و یادگیری محیط کار و انتخاب مدل انطباقی جهت بهینه‌سازی آموزش سازمانی در صنعت پتروشیمی. مدیریت منابع انسانی در صنعت نفت، 9، 36
ارائه شده در همایش‌های داخلی
  • طاهری مرتضی، اولین همایش ملی مدیریت آموزش سازمانی (رویکردها، چالش‌ها و چشم‌اندازها)، ارائه مدلی کاربردی در آسیب‌شناسی آموزش سازمانی، 1389/12/01
  • طاهری مرتضی، اولین همایش ملی مدیریت آموزشی در نظر و عمل، بررسی عوامل زمینه‌ای بسترساز توسعه حرفه‌ای معلمان در مراکز تربیت معلم، 1390/11/01
ارائه شده در همایش های بین المللی
  • طاهری مرتضی، اثربخشی راهبردهای مدیریت استرس بر استرس شغلی و خودکارآمدی معلمان
ترجمه
  • طاهری مرتضی، غیاثی ندوشن سعید. (1392). مدیران آموزشی و بهبود آموزش: توسعه حرفه‌ای، نظارت و ارزشیابی. ایران-تهران، انتشارات دانشگاهی
  • عباسیان عبدالحسین، طاهری مرتضی. (---). مقدمه‌ای بر روش تحقیق کمی در علوم تربیتی. ایران-تهران
  • طاهری مرتضی. (1396). آموزش مبتنی بر شایستگی. ایران-تهران، انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی
طرح های کاربردی برون دانشگاهی
  • طراحی مدل اجرایی اثربخشی آموزش گمرک جمهوری اسلامی ایران، کاربردی
  • ارزشیابی دوره‌های آموزشی معاونت توسعه و فناوری رسانه و ارائه راهکارهای اصلاحی ( همکار اصلی )، کاربردی
طرح‌های درون دانشگاهی
  • ادراک و نگرش دانشجویان دکتری نسبت به بازخوردهای دریافت شده در مورد نوشتار علمی، 1392/01/01
  • بررسی فرسودگی شغلی اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، 1389/01/01
کارشناسی ارشد
  • راب‍طه‌ س‍ب‍ک‌ ره‍ب‍ری‌ ت‍ح‍ول‌آف‍ری‍ن‌ م‍دی‍ران‌ ب‍ا خ‍لاق‍ی‍ت‌ دب‍ی‍ران‌، فاطمه حیدری، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1393/03/12
  • ن‍ق‍ش‌ وی‍ژگ‍ی‌ه‍ای‌ ف‍ردی‌ و م‍ح‍ی‍طی‌ در ان‍ت‍ق‍ال‌ ی‍ادگ‍ی‍ری‌ م‍ع‍ل‍م‍ان‌ ش‍ش‍م‌ اب‍ت‍دای‍ی‌، آمنه اسماعیلی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1393/06/17
  • بررسی عوامل موثر برخلق دانش بر دانشجویان علوم تربیتی دانشگاه تهران و دانشگاه علامه طباطبائی، مونا رشوند، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1393/06/30
  • چ‍ال‍ش‌ه‍ا و راه‍ک‍اره‍ای‌ ارت‍ق‍ای‌ اث‍رب‍خ‍ش‍ی‌ ع‍م‍ل‍ک‍رد ان‍ج‍م‍ن‌ اول‍ی‍ا و م‍رب‍ی‍ان‌ در م‍دارس‌ اب‍ت‍دای‍ی‌ ش‍ه‍ر پ‍ل‍دخ‍ت‍ر، مژگان مرادی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1393/08/19
  • راب‍طه‌ ب‍ی‍ن‌ س‍ازم‍ان‌ ی‍ادگ‍ی‍رن‍ده‌ ب‍ا اث‍رب‍خ‍ش‍ی‌ س‍ازم‍ان‍ی‌ در دان‍ش‍گ‍اه‌ ع‍لام‍ه‌، اکرم طاهر احمدی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1393/09/09
  • رابطه‌ی هوش فرهنگی و رفتارهای تسهیم دانش دانشجویان دانشگاه الزهرا (س)، فاطمه شیخی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1393/11/28
  • مقایسه احساس تعلق به مدرسه در مدارس فنی حرفه‌ا‌ی، کاردانش و نظری: نقش اعتماد به معلم و مدیر، عابد کاظم زاده، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1394/06/01
  • بررسی عوامل مؤثر بر بهره‌وری معلمان مدارس ابتدایی، رحیم جمشیدی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1394/06/31
  • رابطه بهزیستی معنوی و رهبری اصیل با خوشبینی تحصیلی معلمان ابتدایی، میثم غفارخانی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1394/06/31
  • شناسایی روش های اثربخش آموزش کارآفرینی، سمیه مقصودی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1394/11/02
  • ‫مقایسه احساس تعلق به مدرسه در مدارس فنی حرفه‌ا‌ی، کاردانش و نظری: نقش اعتماد به معلم و مدیر، ‫عابد کاظم زاده، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1394/11/15
  • ‫تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی دوره اول دبیرستان براساس شاخص های محتوایی برنامه درسی ملی‬، پرستو صلواتی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1394/11/15
  • کاوش عوامل مرتبط با بهره‌وری معلمان دوره آموزش ابتدایی در شهرستان کیار، رحیم جمشیدی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1394/12/15
  • بررسی سازوکار ارتقای معلمان در نظام آموزش عمومی ایران از دیدگاه معلمان و مدیران مدارس شهرستان دامغان، غلی فلاحتی زرومی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1395/06/13
  • ‫شناسایی ویژگی‌های حرفه‌ای هیئت‌علمی دانشگاه: مدلی برای شایسته‌گزینی، ‫مصطفی رستگار آگاه، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1395/06/31
  • کاربست راهبردهای مدیریت جانشین پروری و اثر آن بر حرفه ای گرایی و خودکارآمدی مدیران دانشگاه علامه طباطبایی، مهرناز زندیه، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1395/06/31
  • ملاک های انتخاب موضوع پایان نامه دانشجویان کارشناسی ارشد، سارا خدابنده لو، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1395/11/25
  • رابطه نظام رتبه بندی معلمان با توانمندسازی روان شناختی و انگیزه شغلی معلمان، حجت کیانی بهادرخان، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1396/04/12
  • فرا ارزشیابی فرایند ارزشیابی کیفی- توصیفی دانش آموزان دوره ابتدایی، ضحی کریمی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1396/06/28
  • شناسایی و تعیین اولویت روش‌های تامین مالی دبیرستان‌های دولتی شهر تهران، زهرا جلیلی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1396/11/23
  • ارزشیابی اثربخشی دوره‌های آموزشی شرکت نفت و گاز پارس با تاکید بر مراحل 3 و 4 الگوی پاتریک و منطق بازگشت انتظارات، رضا جلالی مهر، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1396/11/30
  • ارزیابی اثربخشی آموزشی دوره¬ حین خدمت رسته اداری در دانشگاه امام حسین (ع)، وحید مقدم، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1397/04/17
  • رابطه فرهنگ یادگیری، اثربخشی مدیریتی و توانمندسازی روانشناختی با یادگیری در محیط کار، ندا نظری، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)
  • بررسی تاثیر خودراهبری بر ارزشیابی دانشجویان از کیفیت آموزشی استاد، مهناز قاسمی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)
PhD
  • ترسیم نقشه علمی جهانی مدیریت آموزشی و تبیین آن از دیدگاه خبرگان، آرش رسته مقدم، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1396/06/28