professor_pic
محمدرضا فلسفی نژاد
محمدرضا فلسفی نژاد ، دانشیار رشته روانشناسی تربیتی - سنجش و اندازه گیری است. ایشان در گروه آموزشی سنجش و اندازه‌گیری دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی عضویت دارد
منتشر شده در نشریات داخلی
  • قربانعلی پور مسعود، برجعلی احمد، سهرابی اسمرود فرامرز، فلسفی نژاد محمدرضا. (1389). بررسی تاثیر اضطراب مرگ و سن بر رفتارهای ارتقا بخش سلامتی. مجله پزشکی ارومیه، 21، 2
  • مینائی اصغر، فلسفی نژاد محمدرضا. (1389). روشهای سنجش تک بعدی بودن سوالها در مدلهای دو ارزشی IRT. اندازه گیری تربیتی
  • مینائی اصغر، دلاور علی، فلسفی نژاد محمدرضا، کیامنش علیرضا، مهاجر یحیی. (1393). مدل‌پردازی تشخیصی شناختی(‍CDM) سوالهای ریاضیات تیمز 2007 در دانش‌آموزان پایه هشتم ایران با استفاده از مدل یکپارچه با پارامتر‌پردازی مجدد (RUM) و مقایسه مهارتهای ریاضی دانش‌آموزان دختر و پسر. اندازه گیری تربیتی، 5، 16
  • احمدی زاده محمد جواد، فلسفی نژاد محمدرضا، اسکندری حسین، برجعلی احمد. (1389). مقایسه اثربخشی الگوهای درمان «شناختی- رفتاری» و «حساسیت زدایی حرکات چشم و پردازش مجدد» بر بیماران مبتلا به اختلال استرس پس از ضربه ناشی از جنگ. Iranian Journal of Military Medicine، 12، 3
  • خدابخشی کولایی آناهیتا، حسینیان سیمین، فلسفی نژاد محمدرضا. (1393). مقایسه شیوه های مقابله با استرس و خودپنداره در زنان متأهل تحصیلکردة شاغل و غیرشاغل. مشاوره شغلی و سازمانی، ششم، 18
  • khodabakhshi koolaee anahita, Flasafi Nejad Mohammad Reza. (2014). Effects of Communal Living Skills on Improving Activities of Daily Living of Male Patients with Schizophrenia. Journal of Schizophrenia Research, 1, 1
  • فلسفی نژاد محمدرضا، فرخی نورعلی، گرامی پور مسعود. (1391). مقایسه روش های تحلیل عاملی تاییدی (CFA) و نسبت درستنمایی مبتنی بر مدل پرسش - پاسخ (IRT) در ردگیری کنش افتراقی سوالات آزمون های سرنوشت ساز. اندازه گیری تربیتی، 3، 9
  • عبادت پور بهناز، نواب نژاد شکوه، شفیع آبادی عبداله، فلسفی نژاد محمدرضا. (1392). نقش واسطه ای کارکردهای خانواده برای تاب آوری فردی و باورهای معنوی و دلزدگی زناشویی. روش ها و مدل های روان شناختی، 3، 13
  • نجفلویی فاطمه، نواب نژاد شکوه، فلسفی نژاد محمدرضا. (1392). اثربخشی الگوی خانواده درمانی راهبردی کوتاه مدت بر ساختار تعاملات خانواده های دارای فرزند وابسته به مواد و پیشگیری از عود. اندیشه و رفتار روان شناسی بالینی، 6، 24
  • مقدسین مریم، فلسفی نژاد محمدرضا. (1391). کاربرد مدل های معادلات ساختاری در برآورد اعتبار و روایی آزمون های روان شناختی و بررسی اعتبار و روایی سازه پرسشنامه تشخیصی ADHD بزرگسالان. اندازه گیری تربیتی، 3، 10
  • گرامی پور مسعود، فلسفی نژاد محمدرضا، دلاور علی، فرخی نورعلی. (1391). 1مقایسه روش های تحلیل عاملی تاییدی (CFA) و نسبت درستنمایی مبتنی بر مدل پرسش - پاسخ (IRT) در ردگیری کنش افتراقی سوالات آزمون های سرنوشت ساز. اندازه گیری تربیتی، 3، 9
  • کریمی بهنام، فلسفی نژاد محمدرضا، درتاج فریبرز. (1390). تاثیر تعداد گزینه های سوال در ویژگی های روانسنجی آزمون و توانایی برآوردشده در مدل های پرسش پاسخ و کلاسیک اندازه گیری. اندازه گیری تربیتی، 1، 6
  • خدابخشی کولایی آناهیتا، اسماعیلی فر اعظم، فلسفی نژاد محمدرضا. (1394). مقایسه ی معنای زندگی و امیدواری در معلولین ضایعه نخاعی، نابینایان و افراد غیرمعلول. پژوهش توانبخشی در پرستاری، 1، 3
  • دلاور علی، یونسی بروجنی جلیل، فلسفی نژاد محمدرضا. (1389). بررسی ویژگی های روان سنجی سوالات تخصصی آزمون های فراگیر رشته روان شناسی دانشگاه پیام نور در سال 1385. اندازه گیری تربیتی، 1، 2
  • عباسی هادی، فلسفی نژاد محمدرضا، دلاور علی، فرخی نورعلی، محققی محمدعلی. (1392). مقایسه مدل های کلاسیک و خصیصه مکنون در ارزیابی آزمون های تخصصی ورود به دوره های کارورزی رشته پزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 3، 53
  • دلاور علی، فلسفی نژاد محمدرضا، صرامی غلامرضا، دبیری سولماز. (1391). تدوین مدل روابط سبک های فرزندپروری، شخصیت، عزت نفس و شادکامی الگوی تحلیل مسیر. خانواده پژوهی، 8، 30
  • یونسی بروجنی جلیل، اسکندری فرزاد، دلاور علی، فلسفی نژاد محمدرضا، فرخی نورعلی. (1393). مقایسه توانمندی رویکرد بیزی مدل IRTچندسطحی و مدل کلاسیک چندسطحی: تحلیل داده های آزمون فیزیک تیمز پیشرفته (2008). اندازه گیری تربیتی، 5، 15
  • افضلی افشین، دلاور علی، فلسفی نژاد محمدرضا، فرخی نورعلی، برجعلی احمد. (1393). کاربرد مدلهای تشخیصی شناختی در تعیین ماهیت تفاوت در عملکرد دانش آموزان دختر و پسر پایه اول دبیرستان در ریاضیات. دستاورد های روانشناختی، 4، 2
  • علیزاده ابراهیم، فلسفی نژاد محمدرضا، دلاور علی، فرخی نورعلی، عباس پور عباس. (1392). 1برآورد پایایی داده های تحلیل شغل با استفاده از نظریه تعمیم پذیری. اندازه گیری تربیتی، 4، 14
  • فلسفی نژاد محمدرضا. (1389). ارزش متابولیکی ورزش فراغتی و میزان عوامل خطر ساز قلبی در ذانشجویان دانشگاه زنجان. پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش
  • فلسفی نژاد محمدرضا. (1389). بررسی اثر بخشی درمان شناختی مبتنی بر فن خودگویی در کاهش میزان هراس اجتماعی و تصحیح تعابیر مربوط به خود و دیگران. مطالعات تربیتی و روانشناسی
  • فلسفی نژاد محمدرضا. (1389). بررسی اثر بخشی استفاده از روش مطالعه درس بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در دری ریاضیات. پژوهش در نظام های آموزشی
  • فلسفی نژاد محمدرضا. (1389). مقایسه اثربخشی الگوهای درمان شناختی - رفتاری و حساسیت زدایی حرکات چشم و پردازش مجدد بر بیماران مبتلا به اختلال استرس پس از ضربه ناشی از جنگ. Iranian Journal of Military Medicine
  • طهرانی محمدحسن، شفیع آبادی عبداله، فلسفی نژاد محمدرضا، حسینیان سیمین. (1392). اثر بخشی مشاوره گروهی مبتنی بر رویکرد پردازش اطلاعات شناختی (CIP) بر کاهش تقکرات ناکارآمد شغلی. مشاوره شغلی و سازمانی، 5، 15
  • فلسفی نژاد محمدرضا. (1390). بررسی ساختار و مفهوم دلتنگی عاشقانه در زوج ها. مطالعات روانشناسی بالینی
  • فلسفی نژاد محمدرضا. (1390). بررسی میانجی های درمانی و اثر بخشی درمان پذیرش و تعهد در کاهش علائم اختلال اضطراب فراگیر. فرهنگ مشاوره و روان درمانی
  • فلسفی نژاد محمدرضا. (1389). ویژگی های جمعیت شناختی و مصرف مواد در دانشجویان دانشگاه های دولتی. مطالعات روانشناسی تربیتی
  • فلسفی نژاد محمدرضا. (1388). بررسی وضعیت سلامت روانی دانشجویان ورودی 86-85 دانشگاه های کشور و ارتباط آن با برخی متغیرهای روانشناختی. پژوهش های مشاوره
  • فلسفی نژاد محمدرضا. (1388). مصرف مواد در دانشجویان دانشگاههای دولتی در سال تحصیلی 86-1385. رفاه اجتماعی
  • فلسفی نژاد محمدرضا. (1390). مقایسه الگوی تعاملات خانواده های دارای عضو وابسته به مواد وعادی و ارائه راهبردهای مداخله ای. مشاوره و روان درمانی خانواده
  • فلسفی نژاد محمدرضا. (1389). اثر بخشی روش های آموزش مستقیم آموزش شناختی اخلاق ،شفاف سازی ارزش ها، و تلفیقی بر قضاوت اخلاقی دانش آموزان. پژوهش های نوین روانشناختی
  • فلسفی نژاد محمدرضا. (1389). بررسی تاثیر آگاهی از تکالیف تحولی چرخه زندگی خانوادگی بر رضایت زناشویی دانشجویان. علوم روانشناختی
  • فلسفی نژاد محمدرضا. (1381). تدوین مدل روابط سبکهای فرزند پروری، شخصیت، عزت نفس، و شادکامی: الگوی تحلیل مسیر. خانواده پژوهی
  • فلسفی نژاد محمدرضا. (1392). چالش های پیش روی تنظیم رساله های دکتری رشته های علوم انسانی. پژوهش در نظام های آموزشی
  • فلسفی نژاد محمدرضا. (1387). مقایسه میزان منابع وعلائم روان تنی استرس در دبیران تربیت بدنی و سایر دبیران. روانشناسی کاربردی
  • فلسفی نژاد محمدرضا. (1383). بررسی تاثیر سبک مداخله (نظارت) در تماشای خشونت تلویزیونی بر پرخاشگری پسران 11-9 ساله. پژوهش های ارتباطی
  • فلسفی نژاد محمدرضا. (1389). تدوین محتوای مشاوره قبل از ازدواج بر مبنای شناسایی عوامل و مهارت های معنوی و اخلاقی یش بینی کننده ازدواج موفق در بین زوج های تبریز. ---
  • سهرابی اسمرود فرامرز، برجعلی احمد، فلسفی نژاد محمدرضا، جوادی فاطمه. (1387). 1بررسی تاثیر سبک مداخله(نظارت) در تماشای خشونت تلویزیونی بر پر خاشگری پسران 11-9 ساله. پژوهش های ارتباطی، 15، 54
  • یونسی بروجنی جلیل، دلاور علی، اسکندری فرزاد، فلسفی نژاد محمدرضا، فرخی نورعلی. (1393). توانمندی رویکرد بیزی مدل IRTچندسطحی: تحلیل داده های آزمون ریاضیات تیمز پیشرفته. اندازه گیری تربیتی، 5، 17
  • سهرابی اسمرود فرامرز، فلسفی نژاد محمدرضا، برجعلی احمد، کلدوی علی. (1390). 1اثر بخشی مدل پیشگیری از بازگشت بر پایه ذهن آگاهی در پیشگیری از بازگشت و انگیزش در افراد وابسته به مواد افیونی. پژوهش های روانشناسی بالینی و مشاوره، 3، 4
  • اکبری سعید، سهرابی اسمرود فرامرز، ترقی جاه صدیقه، پور شریفی حمید، طارمیان فرهاد، پیروی حمید، فلسفی نژاد محمدرضا، یعقوبی حمید، رمضانی ولی الله. (1389). 1ویژگی های جمعیت شناختی و مصرف مواد در دانشجویان دانشگاه های دولتی. مطالعات روانشناسی تربیتی، 7، 12
  • سهرابی اسمرود فرامرز، اکبری سعید، ترقی جاه صدیقه، فلسفی نژاد محمدرضا، یعقوبی حمید، رمضانی ولی الله. (1388). بررسی شیوع مصرف مواد در دانشجویان دانشگاه های دولتی در سالتحصیلی 86-1385. رفاه اجتماعی، 10، 34
  • خانی پور حمید، برجعلی احمد، گلزاری محمود، فلسفی نژاد محمدرضا، حکیم شوشتری میترا. (1392). خودآزاری در نوجوانان بزهکار و نوجوانان با سابقه اختلالات خلقی. مجله تحقیقات کیفی در علوم سلامت، 2، 3
  • پرویز کریمی، احیایی کبری، اسمعیلی معصومه، فلسفی نژاد محمدرضا. (1392). عوامل تعیین کننده موفقیت ازدواج: یک مطالعه کیفی. پژوهش های مشاوره، بهار، 45
  • خدابخشی کولایی آناهیتا، علیزاده فاطمه، منصور لادن، پورابراهیم تقی، فلسفی نژاد محمدرضا. (1394). حمایت اجتماعی ادراک شده خانواده و دوستان و طرحواره های ناسازگار اولیه در نوجوانان پسر و دختر بزهکار و غیر بزهکار. سلامت اجتماعی، اول، دوم
  • دبیری سولماز، دلاور علی، صرامی غلامرضا، فلسفی نژاد محمدرضا. (1391). تدوین مدل روابط سبک های فرزندپروری، شخصیت، عزت نفس و شادکامی: الگوی تحلیل مسیر. خانواده پژوهی، 8، 30
  • فلسفی نژاد محمدرضا. (1389). اثربخشی استفاده از روش مطالعه درس. پژوهش در نظام های آموزشی، 89، 10
  • فلسفی نژاد محمدرضا. (1389). بررسی اثربخش درمان شناختی. مطالعات تربیتی و روانشناسی، 89، 2
  • فلسفی نژاد محمدرضا. (1389). ویژگی های جمعیت شناختی و تصرف مواد در دانشجویان. مطالعات روانشناسی تربیتی، 89، 12
  • سوزان فامیل احمریان فاطمه، خدابخشی کولایی آناهیتا، فلسفی نژاد محمدرضا. (1394). اثربخشی معنادرمانی بر امید به زندگی و کیفیت خواب در سالمندان مقیم مراکز شبانه روزی. دین و سلامت، 1، 3
  • ناصری اسماعیل، سهرابی اسمرود فرامرز، برجعلی احمد، فلسفی نژاد محمدرضا. (1394). اثربخشی طرح واره درمانی دو وجهی در درمان وابستگی به هروئین همبود با اختلال شخصیت ضداجتماعی. مطالعات روانشناسی بالینی، 5، 18
  • خدابخشی کولایی آناهیتا، سبزیان مهرنوش، فلسفی نژاد محمدرضا. (1394). تاثیر شعردرمانی و حرکات ریتمیک بر کاهش اضطراب و پرخاشگری کودکان پیش دبستانی. پرسناری کودکان، 1، 4
  • خدابنده صدیقه، درتاج فریبرز، اسدزاده دهرائی حسن، فلسفی نژاد محمدرضا، ابراهیمی قوام صغرا. (1393). نقش سبکهای یادگیری درتبیین انگیزه ی پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر. راهبردهای شناختی در یادگیری، 2، 3
  • خدابخشی کولایی آناهیتا، آزاد مهدیه، نویدیان علی، فلسفی نژاد محمدرضا، رحمتی زاده معصومه. (1394). رابطه رضایت شغلی پزشکان مرد با رضایتمندی زناشویی وکیفیت زندگی همسران آنها. پژوهش پرستاری ایران، 10، 3
  • khodabakhshi koolaee anahita, Flasafi Nejad Mohammad Reza, Akbari mohammad esmail. (2015). The effect of stress management Model in quality of life in breast cancer women. IRANIAN JOURNAL OF CANCER PREVENTION, 8, 4
  • خدابخشی کولایی آناهیتا، حسنی شهرزاد، فلسفی نژاد محمدرضا. (1394). بررسی رابطه ولی-فرزندی و اختلالات برون نمود در کودکان با و بدون مادر شاغل، فصلنامه علمی -پژوهشی مشاوره شغلی و سازمانی. مشاوره شغلی و سازمانی، 7، 23
  • خدابخشی کولایی آناهیتا، حیدری مریم، فلسفی نژاد محمدرضا. (1394). اثر بخشی شعر درمانی گروهی بر افسردگی ومعنا جویی سالمندان مقیم در مراکز سالمندان زن شهرستان تفرش. فصلنامه پرستاری سالمندان، 1، 3
  • علیزاده ابراهیم، فلسفی نژاد محمدرضا، دلاور علی، فرخی نورعلی، عباس پور عباس. (1393). کاربرد نظریه تعمیمپذیری در پژوهشهای مدیریت با تأکید بر تحلیل شغل. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی، 1، 2
  • عباسی هادی، فلسفی نژاد محمدرضا، دلاور علی، فرخی نورعلی، محققی محمدعلی. (1392). مقایسه مدل های کلاسیک و خصیصه مکنون در ارزیابی آزمون های تخصصی ورود به دوره های کارورزی رشته پزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 13 شماره 3، 3
  • ناصری اسماعیل، سهرابی اسمرود فرامرز، برجعلی احمد، فلسفی نژاد محمدرضا. (1394). کارآمدی طرح واره درمانی دو وجهی در کاهش شدت وابستگی مردان وابسته به مواد مخدر مبتلا به اختلال شخصیت ضداجتماعی. روانشناسی سلامت، 13، 14
  • خدابخشی کولایی آناهیتا، باصری صالحی نیلوفر، روشن چسلی رسول، فلسفی نژاد محمدرضا. (1393). مقایسه طرح واره های شناختی ناسازگار، باورهای غیر منطقی و مهارتهای ارتباطی در نوجوانان پرورشگاهی و غیر پرورشگاهی. روان پرستاری، دوم، 1
  • فرنام علی، برجعلی احمد، سهرابی اسمرود فرامرز، فلسفی نژاد محمدرضا. (1393). اثر بخشی مدل پیشگیری از بازگشت بر پایه ذهن آگاهی در پیشگیری از بازگشت و افزایش مهارت های مقابله ای در افراد وابسته به مواد افیونی. مطالعات روانشناسی بالینی، 4، 16
  • یداللهی سارا، فلسفی نژاد محمدرضا، برجعلی احمد، فرخی نورعلی. (1395). بررسی ساختار زیربنایی مقیاس هوشی وکسلر کودکان-4 از طریق مقیاس بندی چندبُعدی و روش های تحلیل عاملی. روانشناسی کاربردی، 37، 1
  • مقدم اعظم، فلسفی نژاد محمدرضا، فرخی نورعلی، استاجی معصومه. (1394). تحلیل تشخیصی سوالات بخش درک مطلب زبان انگلیسی عمومی آزمون ورودی دوره‌های دکتری با استفاده از مدل غیرجبرانی فیوژن. اندازه گیری تربیتی، 6، 22
  • خدابخشی کولایی آناهیتا، فلسفی نژاد محمدرضا، نویدیان علی. (1395). اثربخشی آموزش تاب آوری در برابر استرس بر بهزیستی روانی بیماران مبتلا به دیابت نوع دو. فصلنامه پرستاری دیابت، 4، 3
  • حاجی حسنی مهرداد، فرح بخش کیومرث، فلسفی نژاد محمدرضا، کلانتر سیدمحمد. (1394). شناسایی واکنش های روان شناختی پسران به طلاق والدین: یک مطالعه کیفی. مجله تحقیقات کیفی در علوم سلامت، 4، 3
  • purehsan somayeh, Flasafi Nejad Mohammad Reza, Delavar Ali, Farrokhi Noor Ali, Borj'ali Ahmad. (2016). Metacognitive Beliefs and Students’ Tendency toward Drug Abbuse and Cross-level Effect of School-Bounding. PRACTICE In CLINICAL PSYCHOLOGY, 4, 1
  • خدابخشی کولایی آناهیتا، فلسفی نژاد محمدرضا. (1395). بررسی ارتباط کیفیت زندگی با سطح سواد سلامت دربیماران مرد مبتلا به دیابت نوع دو: یک مطالعه مقطعی در شهرستان هرسین سال 1394. فصلنامه پرستاری دیابت، 4، 4
  • purehsan somayeh, Flasafi Nejad Mohammad Reza, Delavar Ali, Farrokhi Noor Ali, Borj'ali Ahmad. (2016). The impact of dysfunctional meta-cognitive thoughts on students' inclination towards drug use and effect link between the school level (surface approach). PRACTICE In CLINICAL PSYCHOLOGY, 4, 1
  • یداللهی سارا، فلسفی نژاد محمدرضا، برجعلی احمد، فرخی نورعلی. (1395). بررسي ساختار زيربنايي مقياس هوشي وكسلر كودكان-4 از طريق مقياس بندي چندبُعدي و روش هاي تحليل عاملي. روانشناسی کاربردی، 10، 1
  • purehsan somayeh, Flasafi Nejad Mohammad Reza, Delavar Ali, Farrokhi Noor Ali, Borj'ali Ahmad. (2015). metacognitive meliefs and students tendency toward drug abbuse and cross-level effect of school- bounding. PRACTICE In CLINICAL PSYCHOLOGY, 4, 1
  • فلسفی نژاد محمدرضا، عزیزی ابرقویی محسن، ابراهیمی قوام صغرا، درتاج فریبرز. (1394). تدوین مدل علی فرسودگی تحصیلی باتوجه به نقش واسطه ای خودکارآمدی در دانشجویان دوره کارشناسی. فرهنگ مشاوره و روان درمانی، 6، 24
  • حرفه دوست منصوره، فلسفی نژاد محمدرضا، دلاور علی، سهرابی اسمرود فرامرز، تمیم داری احمد. (1394). استخراج عوامل بنیادین شخصیت بر اساس مطالعه فرهنگ واژگانی زبان و ادبیات فارسی. اندازه گیری تربیتی، 6، 21
  • عزیزی ابرقویی محسن، فلسفی نژاد محمدرضا، ابراهیمی قوام صغرا، درتاج فریبرز. (1395). بررسی رابطهی علّی فشارزاهای آموزشی و حمایت اجتماعی با فرسودگی تحصیلی با توجه به نقش میانجیگری استرس ادراک شده در دانشجویان دورهی کارشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز. توسعه آموزش جندی شاپور، 7، 4
  • رضایی اکرم السادات، شفیع آبادی عبداله، فلسفی نژاد محمدرضا. (1394). مقایسه اثربخشی آموزش الگوی چند محوری شفیع آبادی با سازه گرایی ساویکاس بر خودکارآمدی در تصمیم گیری شغلی بیکار شدگان جویای کار تحت پوششش بیمه بیکاری. پژوهش های مشاوره، 14، 54
  • مقدسین مریم، فلسفی نژاد محمدرضا، دلاور علی، اجمالی احسان، فرخی نورعلی. (1394). طراحی خزانه های سوال بهینه برای سنجش انطباقی کامپیوتری با در نظر گرفتن امنیت آزمون. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، 5، 10
  • خانی پور حمید، حکیم شوشتری میترا، برجعلی احمد، گلزاری محمود، فلسفی نژاد محمدرضا. (1393). رابطه نقص کنترل تکانه و خودجرحی بدون خودکشی در نوجوانان با سابقه بدرفتاری دوران کودکی: اثر واسطه ای خود بی کفایت پنداری. IRANIAN JOURNAL OF PSYCHIATRY AND CLINICAL PSYCHOLOGY، 20، 4
  • امینی خو معصمومه، اسکندری حسین، فلسفی نژاد محمدرضا، برجعلی احمد، پزشک شهلا. (1394). خود و اسکیزوفرنی: مطالعه مورد پژوهی . مطالعات روان شناسی بالینی، 6، 21
  • کلدوی علی، برجعلی احمد، فلسفی نژاد محمدرضا، سهرابی اسمرود فرامرز. (1390). اثربخشی مدل پیشگیری از بازگشت بر پایه ذهن آگاهی در پیشگیری از بازگشت و انگیزش در افراد وابسته به مواد افیونی. روانشناسی بالینی، 3، 4
  • فلسفی نژاد محمدرضا، دلاور علی، فرخی نورعلی، عباس پور عباس. (1396). شناسایی منابع وتجهیزات موثر در رتبه بندی و ارزشیابی عملکرد مدارس مقطع ابتدایی در استان کردستان. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 8، 1
  • purehsan somayeh, Flasafi Nejad Mohammad Reza, Delavar Ali, Farrokhi Noor Ali, Borj'ali Ahmad. (2016). Metacognitive Beliefs and Students’ Tendency toward Drug Abbuse and Cross-level Effect of School-Bounding. PRACTICE In CLINICAL PSYCHOLOGY, 4, 1
  • خانی پور حمید، برجعلی احمد، فلسفی نژاد محمدرضا. (1395). خودجرحی بدون خودکشی در نوجوانان بزهکار و نوجوانان با سابقه بدرفتاری دوران کودکی: انگیزه ها و احتمال خودکشی. روانشناسی افراد استثنایی، 6، 21
  • افضلی افشین، دلاور علی، فلسفی نژاد محمدرضا، برجعلی احمد. (1395). مدل‌سازی تشخیصی شناختی (CDM) ریاضیات پایه اول دبیرستان. اندازه گیری تربیتی، 6، 24
  • خدابخشی کولایی آناهیتا، فلسفی نژاد محمدرضا. (1396). اثربخشی امید درمانی گروهی بر امیدواری و نگرش های ناکارآمد بیماران HIV مثبت. مجله دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، 5، 2
  • نجاری فیروزه، خدابخشی کولایی آناهیتا، فلسفی نژاد محمدرضا. (1396). اثربخشی درمان گروهی مبتنی بر پذیرش و تعهد بر احساس تنهایی و سازگاری روان شناختی زنان مطلقه. مجله دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، 5، 3
  • رضوانی فر شیرین، فلسفی نژاد محمدرضا، دلاور علی. (1395). همترازسازی نمرات دروس ریاضی و فیزیک رشتۀ علوم تجربی آزمون کنکور سراسری سالهای 3188 و 3181 براساس نظریههای کلاسیک و جدید اندازهگیری. اندازه گیری تربیتی، 7، 26
  • عزیزی ابرقویی محسن، فلسفی نژاد محمدرضا، ابراهیمی قوام صغرا، درتاج فریبرز. (1395). بررسی رابطه ی علی فشارزاهای آموزشی و حمایت اجتماعی با فرسودگی تحصیلی با توجه به نقش میانجی گری استرس ادراک شده در دانشجویان دوره ی کارشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 7، 4
  • Sadat Rezaei Akram, Shafi' Abadi AbdolAllah, Flasafi Nejad Mohammad Reza. (2017). The Effectiveness Instruction of the Savikas Career Construction Theory (SCCT) on the Career Decision-Making Self-Efficacy of the Unemployed Jobseekers Supported by Unemployment Insurance. Iranian Psychological Association, 11, 2
  • حاجی حسنی مهرداد، فرح بخش کیومرث، فلسفی نژاد محمدرضا، کلانتر سیدمحمد. (1394). شناسائی واکنش های روانشناختی پسران به طلاق والدین: یک مطالعه کیفی. مجله تحقیقات کیفی در علوم سلامت، 3، 4
  • حاجی حسنی مهرداد، فرح بخش کیومرث، فلسفی نژاد محمدرضا، کلانتر سیدمحمد. (1395). تاثیر طلاق والدین بر توانمندی روانشناختی پسران. پژوهش های مشاوره، 15، 58
  • خانی پور حمید، حکیم شوشتری میترا، برجعلی احمد، گلزاری محمود، فلسفی نژاد محمدرضا. (1393). رابطه نقص کنترل تکانه و خودجرحی بدون خودکشی در نوجوانان با سابقه بدرفتاری دوران کودکی: اثر واسطه ای خودبی کفایت پنداری. IRANIAN JOURNAL OF PSYCHIATRY AND CLINICAL PSYCHOLOGY، 20، 4
  • افضلی افشین، دلاور علی، فلسفی نژاد محمدرضا، برجعلی احمد. (1395). مدل سازی تشخیصی شناختی (CDM) ریاضیات پایه اول دبیرستان. Quarterly of Educational Measurement، 6، 24
  • کهدویی سمیه، فلسفی نژاد محمدرضا، برجعلی احمد. (1396). تدوین و اعتباریابی مدل علی موفقیت تحصیلی در دبیرستان. Quarterly of Educational Measurement، 7، 28
  • فرنام علی، برجعلی احمد، سهرابی اسمرود فرامرز، فلسفی نژاد محمدرضا. (1393). اثر بخشی مدل پیشگیری از بازگشت بر پایه ذهن آگاهی ( MBRP) در پیشگیری از بازگشت و افزایش مهارت های مقابله ای در افراد وابسته به مواد افیونی. مطالعات روانشناسی بالینی، 4، 16
  • خدابنده صدیقه، درتاج فریبرز، اسدزاده دهرائی حسن، فلسفی نژاد محمدرضا، ابراهیمی قوام صغری. (1393). نقش سبک های یادگیری در تبیین انگیزه ی پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر. راهبردهای شناختی در یادگیری، 3
  • درتاج فریبرز، عزیزی ابرقویی محسن، فلسفی نژاد محمدرضا، ابراهیمی قوام آبادی صغری. (1395). بررسی رابطه ی علّی فشارزاهای آموزشی و حمایت اجتماعی با فرسودگی تحصیلی با توجه به نقش میانجیگری استرس ادراک شده در دانشجویان دوره ی کارشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز. توسعه آموزش جندی شاپور
  • کریمی بهنام، فلسفی نژاد محمدرضا، درتاج فریبرز. (1390). تأثیر تعدادگزینه های سؤال در ویژگی های روان سنجی آزمون و توانایی برآوردشده در مدل های پرسش پاسخ و کلاسیک اندازه ، گیری،. 2، 6
  • درتاج فریبرز، کریمی بهنام، فلسفی نژاد محمدرضا. (1390). تاثیر تعدادگزینه های سوال در ویژگی های روان سنجی آزمون و توانایی برآوردشده در مدل های پرسش پاسخ و کلاسیک اندازه گیری. 6
  • شریفی یگانه نگار، فلسفی نژاد محمدرضا، دلاور علی، فرخی نورعلی، جمالی احسان. (1395). تعیین مقایسه پذیری برآورد پارامتر توانایی در سنجش انطباقی کامپیوتری و مداد-کاغذی. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، 6، 14
  • مینائی اصغر، دلاور علی، فلسفی نژاد محمدرضا، کیامنش علیرضا. (1393). مدل پردازی تشخیص شناختی CDM سوال های ریاضی تیمز 2007 در دانش آموزان پایه هشتم ایران با استفاده ازمدل یکپارچه با پارامتر پدازی مجدد RUM و مقایسه ی مهارت های ریاضی دانش آموزان. اندازه گیری تربیتی، 5، 16
  • فلسفی نژاد محمدرضا، خدابخشی کولایی آناهیتا. (1396). اثربخشی درمان گروهی هیجان مدار بر امید و افکار خود آیند زنان مطلقه. سلامت اجتماعی، 5، 1
  • فلسفی نژاد محمدرضا. (1396). اعتبار سنجی پرسشنامه جسمانی کردن در دانشجویان دانشگاه های تبریز. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم، 11، 12
  • khodabakhshi koolaee anahita, Flasafi Nejad Mohammad Reza. (2018). Effectiveness puppet play therapy on adaptive behavior and social skills in boy children with intellectual disability. caspian Journal of Pediatrices, 4, 1
منتشر شده در نشریات خارجی
  • khodabakhshi koolaee anahita, Flasafi Nejad Mohammad Reza, mostafaee fatemeh. (2014). Comparing hope and meaning of life with depression between epileptic patients and non-epileptic persons. Middle East journal of psychiatry and alzheimers, 4, 2
  • Ahmadizadeh Mohammad Javad, Ahmadi Khodabakhsh, Eskandari Hosein, Flasafi Nejad Mohammad Reza, Borj'ali Ahmad, Anisi Jafar, Teimoori Mojtaba. (2010). Improvement in quality of life after exposure therapy, problem solving and combined therapy in chronic war-related post traumatic stress disorder. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 1, 5
  • Arvand Jinoos, Shafi' Abadi AbdolAllah, Flasafi Nejad Mohammad Reza, Zali mohammad. (2012). The effects of group solution– focused therapy on depression and completion of treatment in patients with chronic hepatitis B. HealthMED Journal, 6, 3
  • Arvand Jinoos, Shafi' Abadi AbdolAllah, Flasafi Nejad Mohammad Reza, naderi Nostatollah. (2012). Depression in patients with chronic hepatitis B: an experience on individual solution- focused therapy. Gastroenterology and Hepatology From Bed to Bench, 5, 3
  • khodabakhshi koolaee anahita, Flasafi Nejad Mohammad Reza. (2016). Effectiveness of emotional intelligence on assertiveness and self-esteem in high school girl students. Middle East journal of psychiatry and alzheimers, 7, 1
  • akbari varmazyar shirin, Flasafi Nejad Mohammad Reza, Delavar Ali, Farrokhi Noor Ali. (2015). ASSESSING MODEL - DATA FIT FOR MIXED FORMAT TESTS. TRENDS IN LIFE SCIENCES, 4, 4
  • Flasafi Nejad Mohammad Reza, azizi abarghuei mohsen, Ebrahimi Qavam Soqra, Dortaj Fariborz. (2016). The Causal Relationship of the Social Support and Maladaptive Perfectionism with the Academic Burnout Mediated by the Self-Efficacy among Undergraduate Students of Shahid Chamran University. Mediterranean Journal of Social Sciences, 7, 4
ارائه شده در همایش‌های داخلی
  • فلسفی نژاد محمدرضا، هفته پژوهش، مقاله خلاصه، آسیب شناسی پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری، 1387/09/01، 1387/09/01
  • فلسفی نژاد محمدرضا، چهارمین کنگره سراسری خانواده و سلامت، مقاله خلاصه، تاثیر آگاهی از تکالیف تحولی چرخه زندگی خانوادگی بر رضایت جنسی زناشویی، 1388/08/01، 1388/08/01
  • فلسفی نژاد محمدرضا، همایش آسیب شناسی رساله های دکتری، مقاله خلاصه، چالش های موجود در تهیه و تنظیم رساله های تحصیلی دوره دکتری، 1388/11/01، 1388/11/01
  • فلسفی نژاد محمدرضا، هفته پژوهش، مقاله خلاصه، چالش های روانسنجی آزمونها، 1390/09/01، 1390/09/01
  • فلسفی نژاد محمدرضا، هفته پژوهش، مقاله خلاصه، چالش های عملی و نظری استفاده از مدل های معادلات ساختاری، 1391/09/01، 1391/09/01
  • برجعلی احمد، فلسفی نژاد محمدرضا، چهارمین کنگره ملی خلاقیت، مقاله کامل، شیوه های فرزند پروری و خلاقیت...، 1390/09/01
تالیف
  • فلسفی نژاد محمدرضا. (1395). مقیاس بندی چند بعدی: مبانی و کاربرد آندر تحلیل نیمرخ های روان شناختی. ایران-تهران، نسیم دانش فردا
  • فلسفی نژاد محمدرضا. (1392). تعیین مواد امتحانی آزمون نیمه متمرکز دکتری. سازمان سنجش
  • فلسفی نژاد محمدرضا. (1392). بررسی تحلیلی توصیفی آزمون ورود به دوره کارشناسی ارشد. سازمان سنجش
  • فلسفی نژاد محمدرضا. (1392). روشهای آماری یررسی کنش افتراقی سوال (DIF) در آزمون های سرنوشت ساز. جهاد دانشگاهی واحد خوارزمی
  • فلسفی نژاد محمدرضا. (1392). روش های آماری کنش ... سوال در آزمونهای سرنوشت ساز. None
ترجمه
  • فلسفی نژاد محمدرضا. (1389). مبانی نظریه پرسش- پاسخ. انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی
سایر
  • فلسفی نژاد محمدرضا. (---). مطالعات پیگیری و ردیابی با تاکید بر زمینه آموزش عالی. ---
  • فلسفی نژاد محمدرضا. (1386). روشهای آماری. موسسه علمی فرهنگی
طرح های کاربردی برون دانشگاهی
  • گزارش تجزیه و تحلیل آزمون سراسری 87 رشته انسانی، طرح ملی
  • گزارش تجزیه و تحلیل آزمون سراسری 87 رشته زبان های خارجی، طرح ملی
  • گزارش بررسی وضعیت سلامت روانی دانشجویان، طرح ملی
  • گزارش تجزیه و تحلیل آزمون سراسری 87 رشته هنر، کاربردی
  • گزارش اجمالی تجزیه و تحلیلهای روانسنجی کنکور ارشد 87، طرح ملی
  • گزارش تجزیه و تحلیل آزمون سراسری 87 رشته ریاضی، طرح ملی
  • بررسی موانع ارزشیابی تکوینی از دوره راهنمایی، سایر
  • هنجاریابی آزمون خودپنداره پیرز هاریس، سایر
  • بررسی موانع ارزشیابی توصیفی، سایر
  • بررسی وضعیت مطالعه غیر درسی دانش آموزان استان قم، سایر
  • بررسی سلامت روانی دانشجویان، طرح ملی
  • بررسی تحلیلی توصیفی آزمون ورودی آزمونهای کارشناسی ارشد سال 1387 دانشگاههای دولتی کشور، طرح ملی
  • تجزیه و تحلیل سوالات آزمون سراسری کارشناسی رشته ریاضی و فیزیک، سایر
کارشناسی ارشد
  • بررسی ویژگی های روان سنجی سوالات آزمون فراگیر پیام نور، جلیل یونسی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1386/01/01
  • تحلیل خرده مقیاس های آزمون NEO، صدیقه جلیلی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1386/01/01
  • مقایسه محدودیت های مدلهای پارامتریک و ناپارامتریک، علی مقدم زاده، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1386/01/01
  • مقایسه پیشرفت تحصیلی و مهارت های اجتماعی دانش آموزان، اسماعیل احدی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1386/01/01
  • تاثیر درمان مبتنی بر فن خود گویی ها، حسین مسیبی چناری، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1386/01/01
  • ویژگی های روان سنجی آزمون مایزر-بریگز، نرگس یعقوبی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1386/01/01
  • مقایسه عملکرد تحصیلی دانش آموزان داخل طرح و خارج طرح، احمدی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1386/01/01
  • ب‍ررس‍ی‌ ت‍اث‍ی‍ر س‍ب‍ک‌ ره‍ب‍ری‌ ب‍ر رض‍ای‍ت‌ ش‍غ‍ل‍ی‌ ک‍ارک‍ن‍ان‌ در م‍ع‍اون‍ت‌ ب‍رن‍ام‍ه‌ ری‍زی‌ اس‍ت‍ان‍داری‌ ت‍ه‍ران‌، فاطمه ابراهیم نژاد، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1386/04/25
  • بررسی ویژگی های روانسنجی سوالات آزمون های فراگیر رشته روانشناسی دانشگاه پیام نوردر سال1385، جلیل یونسی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1386/11/10
  • بررسی میزان دستیابی به اهداف آموزشی، حیدر سیاحی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1387/01/01
  • بررسی کنش افتراضی سوالات کنکور، لیلا فتوحی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1387/01/01
  • اثر بخشی آموزش مهارتهای ارتباطی، فریده السادات سجادی پور، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1387/01/01
  • اثر بخشی آموزش مهارت های زندگی، فریبا البرز، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1387/01/01
  • بررسی تاثیر سبک های مدیریت مشارکتی و سنتی، فصیح بشیر، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1387/01/01
  • مقایسه مدلهای دو ارزش و چند ارزش مدال ...، مهرناز معلمی اوره، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1387/01/01
  • تاثیر بررسی گروه درمانی با رویکرد تحصیل رفتار متقابل...، مجید فرهنگ نژاد، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1387/01/01
  • تهیه آزمون مسئولیت پذیری دانش آموزان، پری سیما نعمتی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1387/01/01
  • نمره کل سازی با استفاده از نظریه کلاسیک، راحله احمدی آذر، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1387/01/01
  • اثر بخشی روشهای درمان، هادی فرینانی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1387/01/01
  • مقایسه دقت برآورد توانایی بر سئوالات چند گزینه ای با بکارگیری مدلها سئوال-پاسخ دو و چند ارزشی، دانشجوی ارشد، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1387/04/19
  • تجزیه و تحلیل نیمرخ هویتی دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه علامه طباطبایی و اثرپذیری آن از نوع و میزان استفاده از اینترنت، دانشجوی ارشد، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1388/01/17
  • مقایسه مدلهای پارامتریک و ناپارامتریک سئوال پاسخ در سنجش پرخاشگری، دانشجوی ارشد، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1388/04/23
  • تاثیر تعداد گزینه‌های سوال در ویژگیهای روانسنجی آزمون و توانایی برآوردشده در مدلهای پرسش پاسخ و کلاسیک اندازه‌گیری، کریمی خرامه، بهنام‬، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1388/06/15
  • بررسی میزان پیش بینی موفقیت دروس کتبی امتحانات نهایی دانش آموزان سال سوم دبیرستان براساس نمرات دروس مرتبط پایه اول دبیرستان، زهرافدوی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1388/06/28
  • ارزشیابی آزمون نطری آزمون گواهینامه براساس نظریه سوال-پاسخ ومقایسه آن با نظریه کلاسیک آزمون، اسماعیل مام شریفی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1388/08/05
  • ارزشیابی آزنون نظری آزمون گواهینامه براساس نظریه سئوال -پاسخ و مقایسه آن با نظریه آزمون کلاسیک، دانشجوی ارشد، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1388/08/05
  • تحلیل توان آزمونهای آماری پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی، دانشجوی ارشد، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1388/12/01
  • تاثیر تعداد گزینه های سوال در ویژگیهای روانسنجی آزمون و توانایی برآوردشده در مدلهای پرسش پاسخ و کلاسیک و اندازه گیری، دانشجوی ارشد، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1388/12/10
  • همتراز سازی نمرات B,A آزمون کتل در دانش آموزان پیش دانشگاهی شهر سقز با استفاده از مدل کلاسیک وIRT، دانشجوی ارشد، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1389/11/12
  • مقایسه قدرت آزمون نسبت به درستنمایی مبتنی بر مدل پرسش- پاسخ (IRT) با روشهای تحلیل عاملی تاییدی و رگرسیون لوجستیک درشناسایی کنش افتراقی سئوالات (DIF) به منظور اطمینان از عادلانه بودن سنجش در آزمون های سرنوشت ساز، دانشجوی ارشد، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1390/01/21
  • پایان نامه ماریا ابوالحسنی، ماریا ابوالحسنی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1390/03/01
  • بررسی ویژگیهای روانسنجی و ساختار عاملی پرسشنامه شخصیتی فضایل در عمل()در بین دانشجویان دانشکدههای علوم انسانی تهران، دانشجوی ارشد، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1390/03/07
  • ‫بررسی ویژگی های ساختاری و محتوایی سوالات مناسب و نامناسب کنکور ارشد روانشناسی به منظور تدوین الگوی قضاوتی ساخت آزمون در آزمونهای سرنوشت ساز‬، ‫کریمیان ابدر، مرضیه‬، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1390/06/15
  • بررسی سوگیری سوالات آزمون تیمز 2007در مقطع سوم راهنمایی در درس علوم با توجه به متغیر های جنسیت وقومیت وهمچنین مقایسه نظریه های کلاسیک وسوال -پاسخ، منصوره هاشمی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1390/06/30
  • بررسی سوگیری سوالات آزمون تیمز 2007 در مقطع سوم راهنمایی در درس علوم با توجه به متغییرهای جنسیت و قومیت و همچنین مقایسه نظریه کلاسیک آزمون و نظریه پرسش و پاسخ، دانشجوی ارشد، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1390/06/30
  • بررسی اعتبار بخشی عملی آزمون کنکور کارشناسی ارشد سال 1389 رشته معماری با استفاده از مولفه های واریانس نظریه تعمیم پذیری، دانشجوی ارشد، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1390/08/02
  • بررسی ویژگیهای ساختاری و محتوایی سوالات مناسب و نامناسب کنکور ارشد روان شناسی به منظور تدوین الگوی قضاوتی ساخت آزمون در آزمونهای سرنوشت ساز، دانشجوی ارشد، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1390/09/29
  • پایان نامه یوسف پرواز، یوسف پرواز، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1390/11/01
  • مقایسه مدل شبکه عصبی و رگرسیون، دانشجوی ارشد، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1391/01/01
  • بررسی نقش تمایز یافتگی سبکهای دلبستگی هوش هیجانی و سبکهای مقابله ای در رضایتمندی زناشویی با استفاده از روش تحلیل مسیر، دانشجوی ارشد، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1391/02/03
  • ارزشیابی آزمون کارشناسی ارشد رشته جغرافیای سیاسی، دانشجوی ارشد، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1391/04/01
  • ویژگی های روانسنجی آزمون کارشناسی ارشد علوم انسانی، دانشجوی ارشد، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1391/04/01
  • همترازسازی نمرات دروس ریاضی و فیزیک ...، دانشجوی ارشد، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1391/04/01
  • تحلیل محتوی و ویژگی های روان سنجی، دانشجوی ارشد، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1391/04/01
  • بررسی وسژگی های روانسنجی سوالات استعداد تحصیلی...، دانشجوی ارشد، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1391/04/01
  • تدوین نرم افزار کامپیوتری، دانشجوی ارشد، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1391/04/01
  • بررسی ویژگیهای روانسنجی سوالات استعداد تحصیلی آزمون نیمه متمرکز دکتری 1390در گروه های علوم انسانی و فنی و مهندسی براساس نظریه کلاسیک آزمون و نظریه پرسش و پاسخ، میثم صادقی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1391/06/28
  • پایان نامه فاطمه جدیدی، فاطمه جدیدی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1391/11/01
  • ت‍ع‍ی‍ی‍ن‌ ک‍ارک‍رد اف‍ت‍راق‍ی‌ س‍وال‌ ب‍ا روش‌ ه‍ای‌، فاطمه جدیدی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1391/11/28
  • ارزش‍ی‍اب‍ی‌ آزم‍ون‌ ک‍ارش‍ن‍اس‍ی‌ ارش‍د رش‍ت‍ه‌ ج‍غ‍راف‍ی‍ای‌ س‍ی‍اس‍ی‌ ب‍ا اس‍ت‍ف‍اده‌ از م‍دل‍ه‍ای‌ ج‍دی‍د ان‍دازه‌ گ‍ی‍ری‌ و ت‍ع‍ی‍ی‍ن‌ س‍وگ‍ی‍ری‌ ج‍ن‍س‍ی‍ت‍ی‌ درآن‌، مینا آسیابی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1391/12/21
  • ارزشیابی آزمون کارشناسی ارشد رشته جغرافیای سیاسی با استفاده از مدلهای جدید اندازه گیری و تعیین سوگیری جنسیتی در آن، دانشجوی ارشد، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1391/12/21
  • ارزیابی جامع و تعیین ویژگیهای روان سنجی آزمون استعدادو آمادگی تحصیلی ویژه رشته مدیریت در کنکور سراسری ورودی مقطع کارشناسی ارشد سالهای 1390-1389 با استفاده از نظریه کلاسیک و پرسش و پاسخ، دانشجوی ارشد، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1392/06/05
  • بررسی ویژگی های روانسنجی آزمون شخصیت....، دانشجوی ارشد، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1392/07/01
  • پایان نامه زهرا نوروزی، زهرا نوروزی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1392/11/01
  • پایان نامه سلطانی سلطان آباد، سلطانی سلطان آباد، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1392/11/01
  • مقایسه روشهای همترازسازی نمرات آزمون با استفاده از روشهای کلاسیک ونظریه پرسش و پاسخ در داده های شیه سازی شده، دانشجوی ارشد، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1392/12/20
  • مقایسه روش های همتراز سازی نمرات آزمون با استفاده از روش های کلاسیک ونظریه پرسش-پاسخ درداده های شبیه سازی شده، جواد سلطانی سلطان آباد، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1392/12/21
  • بررسی روایی واعتبار آزمون دروس زیست شناسی وادبیات فارسی در امتحانات نهایی نظام آموزشی متوسطه، لیلا بهرامی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1393/12/23
  • شناسایی معیارهای ارزشیابی عملکرد آموزشی اعضای هیات علمی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی، احمد عمرزهی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1395/06/31
PhD
  • آموزش مهارت های زندگی به مادران بیماران اسکیزوفرنی، آناهیتا خدابخش، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1386/01/01
  • سبک های مداخله و خشنونت تلویزیونی، فاطمه جوادی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1386/01/01
  • پایان نامه لیلا گنجی، لیلا گتبی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1390/01/01
  • پایان نامه محمدرضا مژدهی، محمدرضا مژدهی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1390/04/01
  • پایان نامه مسعود گرامی پور، مسعود گرامی پور، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1390/11/01
  • مقایسه روش های تحلیلی عاملی تاثیری و... در ردگیری DIF، دانشجو، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1390/12/01
  • مدل پردازی تشخیص شناختی سوالات 2007، دانشجوی ارشد، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1391/10/01
  • م‍دل‌پ‍ردازی‌ ت‍ش‍خ‍ی‍ص‍ی‌ ش‍ن‍اخ‍ت‍ی‌ (CDM)س‍وال‍ه‍ای‌ ری‍اض‍ی‍ات‌ ت‍ی‍م‍ز 2007 در دان‍ش‌آم‍وزان‌ پ‍ای‍ه‌ ه‍ش‍ت‍م‌ ای‍ران‌ ب‍ا اس‍ت‍ف‍اده‌ از م‍دل‌ ی‍ک‍پ‍ارچ‍ه‌ ب‍ا پ‍ارام‍ت‍رپ‍ردازی‌ م‍ج‍دد (RUM) و م‍ق‍ای‍س‍ه‌ م‍ه‍ارت‍ه‍ای‌ ری‍اض‍ی‌ دان‍ش‌آم‍وزان‌ دخ‍ت‍ر و پ‍س‍ر، اصغر مینایی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1391/11/16
  • ت‍ح‍ل‍ی‍ل‌ داده‌ه‍ای‌ آزم‍ون‌ ت‍ی‍م‍ز پ‍ی‍ش‍رف‍ت‍ه‌(:2008) ت‍وان‍م‍ن‍دی‌ روی‍ک‍رد ب‍ی‍زی‌ م‍دل‌ IRT چ‍ن‍دس‍طح‍ی‌، جلیل یونسی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1391/12/23
  • ارزیابی جامع و تعیین استانداردهای علمی چیرگی در آزمون های تخصصی ورود به دوره های انترنی رشد پزشکی با استفاده از مدل های کلاسیک و خصیصه مکنون، دانشجوی دکتری، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1392/07/29
  • ارزیابی جامع وتعیین استانداردهای علمی چیرگی در آزمون های تخصصی ورود به دوره های انترنی رشدپزشکی بااستفاده از مدل های کلاسیک وخصیصه مکنون، هادی عباسی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1392/07/29
  • ارزی‍اب‍ی‌ ج‍ام‍ع‌ و ت‍ع‍ی‍ی‍ن‌ اس‍ت‍ان‍دارده‍ای‌ ع‍ل‍م‍ی‌ چ‍ی‍رگ‍ی‌ در آزم‍ون‌ه‍ای‌ ت‍خ‍ص‍ص‍ی‌ ورود ب‍ه‌ دوره‌ه‍ای‌ ان‍ت‍رن‍ی‌ رش‍ت‍ پ‍زش‍ک‍ی‌ ب‍ا اس‍ت‍ف‍اده‌ از م‍دل‌ه‍ای‌ ک‍لاس‍ی‍ک‌ و خ‍ص‍ی‍ص‍ه‌ م‍ک‍ن‍ون‌، هادی عباسی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1392/07/29
  • کاربرد نظریه هاس تعمیم پذیری وخصیصه مکنون برای افزایش دقت نتایج تحلیل شغل، ابراهیم علیزاده، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1393/04/24
  • تدوین و اجرای برنامه ی همتاسازی شیوه های تدریس معلمان با سبک یادگیری (واگرا، همگرا، جذب کننده و انطباق یابنده) دانش آموزان، تعیین اثر استفاده از آن بر انگیزه پیشرفت، عملکرد تحصیلی و یادداری دانش آموزان (پسر و دختر)، شناسایی میزان ثبات این اثرات، صدیقه خدابنده، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1393/11/13
  • کاربرد تحلیل داده های شبکه ای در یکپارچه سازی مولفه های موثر در مشاوره و هدایت شغلی و ارائه ی الگوی علمی مشاوره شغلی بر اساس آن، محمدحسین ضرغامی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1393/11/15
  • طراحی وکاربرد الگوهای تهیه ی خزانه ی سوال در بهینه سازی کارکرد سنجش انطباقی کامپیوتری در آزمونهای سرنوشت ساز، مریم مقدسین، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1394/02/02
  • مقایسه اثربخشی دورویکرد چندمحوری شفیع آبادی(SMPVC)وسازه گرایی ساویکاس (SCCT) برخودکارآمدی درتصمیم گیری شغلی بیکارشدگان جویای کارتحت پوشش بیمه بیکاری، اکرم السادات رضایی، درون دانشگاهی، غیر از دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1394/06/25
  • تدوین مدل علّی فرسودگی تحصیلی در دانشجویان دوره ی کارشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز‬‬، محسن عزیزی ابرقوئی‬‬، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1394/10/15
  • تدوین و اعتباریابی مدل ارزشیابی عملکرد و رتبه بندی مدارس مقطع ابتدایی استان کردستان، فرزاد زندی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1394/12/17
  • شناسایی نیمرخ‌های نوعی و تعیین ساختار زیربنایی مقیاس هوشی وکسلر- IV با استفاده از مقیاس‌بندی چندبُعدی و تحلیل عاملی در دانش‌آموزان پسر مدارس ابتدایی دولتی منطقه 6 تهران، سارا یداللهی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1394/12/22
  • مقایسه پذیری برآورد پارامتر توانایی و سوگیری سوال در آزمون های مداد-کاغذی و کامپیوتری به منظور امکان سنجی اجرای انطباقی آزمون های سرنوشت ساز، نگار شریفی یگانه، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1395/04/22
سمت‌های اجرایی
  • کمیته تخصصی شورای تحقیقات آموزش و پرورش استان قم، 1377/07/12، ایران، قم
  • عضویت در کمیته دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، 1389/01/01، ایران، تهران
  • ماموریت در دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، 1389/01/01، ایران، تهران
  • عضو کمیته علمی همایش روان سنجی ایران، 1388/12/15، ایران
مشارکت در برگزاری کارگاه‌ها
  • آموزش اصول علمی آزمون سازی، مدرس، ایران، تهران، 1385/10/17، 1385/10/17