professor_pic
شهلا پزشک
شهلا پزشک ، دانشیار رشته --- است. ایشان در گروه روانشناسی (آ.ک)استثنایی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی عضویت دارد
منتشر شده در نشریات داخلی
  • موسوی زاده سیده آزاده، پزشک شهلا. (1391). بررسی اثر بخشی افشای هیجانی نوشتاری بر میزان افسردگی و ظرفیت حافظه فعال در نوجوانان دختر افسرده. 8، 3
  • قدسی زهرا، پزشک شهلا، کاظمی فرنگیس. (1392). بررسی اثربخشی آموزش داستان های اجتماعی بر گوشه گیری دانش آموزان کم توان ذهنی. روانشناسی افراد استثنایی
  • پزشک شهلا. (1392). بررسی تطبیقی خدمات آموزشی و توان بخشی کودکان کم توان ذهنی در ایران. روانشناسی افراد استثنایی
  • ملک محمدی حسین، هاشمی آذر پیله رود ژانت، پزشک شهلا، صرامی غلامرضا. (1393). ارزیابی کیفی و کمی مفهوم خرد بر اساس تحلیل عاملی غیرخطی. روانشناسی افراد استثنایی، 4، 13
  • رجبی سنا، هاشمی آذر پیله رود ژانت، پزشک شهلا. (1393). تدوین و ارزیابی اثربخشی برنامهٔ شناختی رفتاری بر پذیرش تصویر بدنی کودکان سرطانی. مطالعات ناتوانی، 4، 9
  • فراهانی سپهر فرنوش، هاشمی آذر پیله رود ژانت، پزشک شهلا. (1393). بررسی اثربخشی تکرار گفتار بر پژواک گویی و رفتارهای چالش انگیز در میان کودکان اتیستیک. روانشناسی افراد استثنایی، 4، 15
  • سید اسماعیل قمی نسترن، کاظمی فرنگیس، پزشک شهلا. (1394). تأثیر آموزش برنامۀ کاهش استرس مبتنی بر ذهن‏آگاهی بر میزان فشار روانی مادران کودکانِ کم‏ توان‏ذهنی. روانشناسی افراد استثنایی، 5، 17
  • چوبداری عسگر، کاظمی فرنگیس، پزشک شهلا. (1394). اثربخشی روش واقعیت‌درمانی بر کاهش نشانه‌هایی دانش‌آموزان پسر با اختلال نافرمانی مقابله‌ای. روانشناسی افراد استثنایی، 5، 20
  • علی زاده حمید، پیرزادی حجت، غباری بناب باقر، پزشک شهلا، کاظمی فرنگیس. (1394). دقیق‌آموزی: مداخله‌ای رفتاری برای دانش‌آموزان با اختلال یادگیری خواندن. روانشناسی افراد استثنایی، 5، 20
  • اسدی گندمانی رقیه، پزشک شهلا، هاشمی آذر پیله رود ژانت، صرامی غلامرضا. (1394). بررسی رابطهٔ مهارت های اجتماعی با مشکلات رفتاری در دانش آموزان کم توان ذهنی خفیف. مطالعات ناتوانی، 5، 1
  • اسدی گندمانی رقیه، نسائیان عباس، پزشک شهلا، هاشمی آذر پیله رود ژانت، صرامی غلامرضا. (1395). مقایسه اثربخش آموزش حل مساله و ایفای نقش بر مهارت های اجتماعی افراد کم توان ذهنی خفیف. کودکان استثنایی، 16، 2
  • ایمانی فریبا، پزشک شهلا، هاشمی آذر پیله رود ژانت. (1392). اثربخشی داستان های اقتباسی- آفرینشی- افزایشی (ACE) بر آموزش مفاهیم مکان های عمومی به دانش آموزان کم توان ذهنی خفیف. روانشناسی افراد استثنایی، 3، 12
  • امینی خو معصمومه، اسکندری حسین، فلسفی نژاد محمدرضا، برجعلی احمد، پزشک شهلا. (1394). خود و اسکیزوفرنی: مطالعه مورد پژوهی . مطالعات روان شناسی بالینی، 6، 21
  • جنگی زهی شستان حمیدرضا، زارعی زوارکی اسمعیل، نیلی احمد آبادی محمد رضا، پزشک شهلا، دلاور علی. (1396). طراحی و اعتبارسنجی الگوی چندرسانه ای آموزشی برای دانش آموزان کم توان ذهنی. کودکان استثنایی، هفدهم، 1 (پیاپی 63 )
  • اسدی گندمانی رقیه، نسائیان عباس، پزشک شهلا، هاشمی آذر پیله رود ژانت، صرامی غلامرضا، سینا مرضیه. (1394). تأثیر آموزش ایفای نقش بر مهارت‏های اجتماعی دانش‏ آموزان کم ‏توان‏ ذهنی خفیف. روانشناسی افراد استثنایی، 5، 18
  • دمهری فرنگیس، علی زاده حمید، پزشک شهلا، کاظمی فرنگیس، فرخی نورعلی. (1394). بررسی اثر‌بخشی مداخلهٔ روانی- اجتماعی بر رفتارهای چالش‌انگیز کودکان طیف اوتیسم با عملکرد بالا. مطالعات ناتوانی، 6، 6
  • هاشمی ملکشاه شهناز، علی زاده حمید، پزشک شهلا، سهیلی فریبا. (1395). ثربخشی آموزش والدین با رویکرد آدلری بر کارکردهای اجرایی کودکان با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی. تازه های علوم شناختی، 18، 4
  • شیشه فر سپیده، کاظمی فرنگیس، پزشک شهلا. (1396). اثربخشی واقعیت درمانی بر شادکامی و مسئولیت پذیریِ مادران کودکان درخودمانده. روانشناسی افراد استثنایی، 7، 27
  • علی زاده حمید، پزشک شهلا، فرخی نورعلی. (1396). تدوین یک برنامه آموزش مادران مبتنی بر تکنیک های آدلر-گلاسر و بررسی اثربخشی آن بر بهبود روابط مادر- فرزند در کودکان با اختلال نافرمانی مقابله ای. روانشناسی خانواده، 4، 2
  • سید محمودیان سید محمد، علی زاده حمید، پزشک شهلا، برجعلی احمد، فرخی نورعلی. (1397). تدوین برنامه آموزش مادران مبتنی بر تکنیک های آدلر-گلاسر و بررسی اثربخشی آن بر بهبود روابط مادر- فرزند در کودکان با اختلال نافرمانی مقابله ای. روانشناسی خانواده، 2، 4
  • توکلی الهام، پزشک شهلا، هاشمی آذر پیله رود ژانت، دلاور علی، صرامی غلامرضا. (1396). بررسی اثربخشی برنامۀ مداخله ای مبتنی بر بازی های عصب نمایشی بر دلبستگی مادر- جنین در زنان باردار. مطالعات روان شناسی بالینی، 7، 26
  • اکیری فر حسین، شریفی درآمدی پرویز، رحیم زاده حسین، پزشک شهلا. (1398). اثربخشی مداخله بازی های فعال بر حافظه کاری دانش آموزان با اختلال خواندن. عصب روانشناسی، 5، 16
  • نادرتبار مهستی، شریفی درآمدی پرویز، پزشک شهلا، فرخی نورعلی. (1396). اثربخشی بازی های مداخله ای رایانه ای در مهارتهای دیداری-حرکتی دانش آموزان ناشنوا. مطالعات ناتوانی، 7، 101
منتشر شده در نشریات خارجی
  • amirian abolfazl, Sharif Daramadi Parviz, Pezeshk Shahla, azizi habib, zangane firoze. (2015). effectiveness of millers effective dialogue method(couples communication program or ccp) on marital conflicts of parents with two or less than two years old mentally retarded children under welfare organization in arak. etc, 4, 3
ترجمه
  • پزشک شهلا، هاشمی آذر پیله رود ژانت. (1395). راهنمای جامع بهداشت روانی و سلامت جسمانی. ارجمند
  • پزشک شهلا، هاشمی آذر پیله رود ژانت. (1394). سال اول زندگی و بقیۀ عمر حرکت، تحول و تغییر روان‌درمانگرانه. ارجمند
طرح های کاربردی برون دانشگاهی
  • عوامل موثر در مراجعه ..به خانه های سالمندان خصوصی، 1378/12/01
طرح‌های درون دانشگاهی
  • عوامل بازدارنده ازدواج بین دانشجویان دانشگاه علامه، 1378/12/01
  • بررسی ویژگی های دانشجویان ممتاز دوره کارشناسی دانشگاه علامه طباطبایی، 1382/01/01، 1383/01/01
کارشناسی ارشد
  • بررسی رابطه اعتیاد نوجوانان و جوانان با شیوا های فرزند پروری والدین و ساختار خانواده، مجتبی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1383/10/17
  • بررسی و مقایسه تأثیر ریتمیک (موسیقیایی) مهارتهای اجتماعی د راختلال های رفتاری کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر 10 – 7 ساله شهر تهران، معصومه بابایی سجاسی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1384/10/17
  • بررسی رابطه بین رضایتمندی روانی با خودکارآمدی و عملکرد تحصیلی دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی دانشگاه علامه طباطبایی در سال تحصیلی‭8788 ‬‬‬، عباسی، محمد‬، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1388/01/01
  • بررسی مقایسه ای محیط خانواده کودکان با نشانگان داون و کودکان در خودمانده شهر تهران، ام لیلی نصرآبادی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1390/04/13
  • مقایسه میزان افسردگی و پرخاشگری برادران و خواهران 6-12 ساله عادی کودکان اختلال نارسایی تواجه/بیش فعالی و در خودمانده شهر تهران، مرضیه کامیاب، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1390/11/09
  • بررسی اثربخشی آموزش داستان های اجتماعی بر کاهش گوشه گیری کودکان کم توان ذهنی خفیف، زهرا قدسی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1391/01/01
  • ‫بررسی رابطه‌ی عملکرد خانواده با عملکرد شغلی و رضایت شغلی کارکنان دانشگاه علامه طباطبایی‬‬، مهرنوش لعل شهباز، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1391/01/26
  • بررسی کیفیت زندگی بزرگسالان کم توان ذهنی خفیف شهرستان یزد، مریم قاسمی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1391/02/04
  • بررسی میزان شیوع اختلالات روانی نوجوانان کرج، بهرنگ ظهیری، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1391/02/31
  • بررسی رابطه بین فرسودگی شغلی و بیماری های روان تنی در معلمان زن مدارس آموزش و پرورش کم توان ذهنی شهر تهران، مختار سعیدیان، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1391/06/05
  • بررسی و مقایسه رابطه عزت نفس و سرسختی روانشناختی با خودکارآمدی در دانش آموزان دختر نابینا و بینا در مقطع راهنمایی در شهر تهران، هانیه شبان قهرود، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1391/06/14
  • بررسی تطبیقی حمایت و خدمات آموزشی کودکان کم توان ذهنی در نظام آموزش و پرورش کشور ایران و ایالات متحده امریکا، بیانه ادهمی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1391/09/18
  • اثربخشی روش موسیقی با و بدون حرکات فعال در کاهش پرخاشگری کودکان 7تا11 سال کم توان ذهنی خفیف، رقیه شریفی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1391/11/07
  • بررسی رابطه سلامت سازمانی با تعهد سازمانی و سلامت روان، افروز محمدی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1391/11/28
  • بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای مرور ذهنی و بسط معنایی بر عملکرد یادآوری مفاهیم در دختران کم توان ذهنی خفیف، فاطمه عاطفی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1391/12/09
  • اثربخشی داستان های اقتباسی آفرینشی افزایشی(ACE)بر آموزش مفاهیم مکان های عمومی به دانش آموزان کم توان ذهنی آموزش پذیر 148 سال، فریبا ایمانی مرنی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1391/12/12
  • تاثیر تکرار گفتار بر کاهش پژواک گویی کودکان در....، دانشجوی ارشد، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1392/01/01
  • بررسی رابطه سبک های هویتی و تاب آوری با معنای زندگی، سعیده شهسواری، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1392/02/07
  • بررسی میزان شیوع اختلال های روانی در نوجوانان کم توان ذهنی شهر کرج، ماهرخ فتحی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1392/02/31
  • تدوین و ارزیابی اثربخشی برنامه ...، سنا رجبی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1392/03/19
  • تاثیر آموزش روش ذهن ...بر میزان فشار درونی مادران ....، سنا رجبی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1392/05/29
  • تاثیر آموزش روش ذهن آگاهی (MBSR) بر میزان فشار روانی مادران....، دانشجوی ارشد، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1392/05/29
  • اثربخشی آموزش برنامه شناختی رفتاری بر کاهش رفتار تنبیهی مادران کودکان کم توان ذهنی خفیف، حسین اکبری فر، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1393/08/19
  • اثربخشی آموزش والدین با رویکرد آدلری بر بهبود کارکردهای اجرایی کودکان با اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی، هاشمی ملکشاه، شهناز، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1394/06/15
  • مقایسه سازماندهی زمان در کودکان با و بدون اختلال لکنت، دانش فر، عبدالرسول، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1394/06/15
  • مقایسه انواع خطاهای ریاضی در دانش آموزان پسر با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی با غلبه بیش فعالی/ تکانشگری و اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی با غلبه کم توجهی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1395/06/15
  • مقایسه ی مهارت های اجتماعی کودکان با اختلال یادگیری غیر کلامی و درخودمانده با عملکرد بالا، سعادتی، محمدرضا، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1395/06/15
  • اثربخشی درمان شناختی - رفتاری بر کاهش اضطراب و افزایش توجه کودکان مبتلا به اختلال یادگیری، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1395/06/15
  • بررسی مقایسه ای میزان اختلالات رفتاری کودکان پیش دبستانی با مادران مطلقه و بد سرپرست استان البرز، پوررحمت، شقایق، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1395/06/15
  • محمدرضا رفیعی زاده
PhD
  • تدوین برنامه ی مداخله روانی- اجتماعی و بررسی اثر بخشی آن بر کارکردهای اجرایی و رفتارهای چالش انگیز کودکان اختلال طیف اوتیسم با عملکرد بال، فرنگیس دمهری، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1395/10/04
سمت‌های اجرایی
  • عضویت در شورای آموزشی -پژوهشی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی، 1384/03/01، 1386/03/01، ایران، تهران
  • مدیر گروه روان شناسی کودکان استثنایی، 1384/03/01، 1386/03/01، ایران، تهران
  • عضو شورای انتشارات دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، 1386/11/10، ایران، تهران
  • مدیر گروه روان شناسی کودکان استثنایی، 1390/08/17، 1394/08/17، ایران، تهران
  • عضویت در شورای آموزشی -پژوهشی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی، 1390/08/17، 1394/08/17، ایران، تهران
  • رئیس کارگروه تخصصی بازنگری رشته ها و دروس علوم انسانی، 1392/04/23، ایران، تهران
  • عضو وابسته گروه آموزشی روان شناسی استثنائی پردیس تحصیلات تکمیلی خودگردان دانشگاه، 1393/02/24، ایران، تهران