professor_pic
Shahla Pezeshk
Shahla Pezeshk is associate professor of --- in the Department of Psychology of Exceptional Children , Faculty of psychology and educational sceinces .
International Journals
  • amirian abolfazl, Sharif Daramadi Parviz, Pezeshk Shahla, azizi habib, zangane firoze. (2015). effectiveness of millers effective dialogue method(couples communication program or ccp) on marital conflicts of parents with two or less than two years old mentally retarded children under welfare organization in arak. etc, 4, 3
Iranian Journals
  • Mousavizadeh Seyyede Azadeh, Pezeshk Shahla. (2012). بررسی اثر بخشی افشای هیجانی نوشتاری بر میزان افسردگی و ظرفیت حافظه فعال در نوجوانان دختر افسرده. 8, 3
  • Ghodsi Zahra, Pezeshk Shahla, Kazemi Farangis. (2014). بررسی اثربخشی آموزش داستان های اجتماعی بر گوشه گیری دانش آموزان کم توان ذهنی. Psychology of Exceptional Individuals
  • Pezeshk Shahla. (2013). بررسی تطبیقی خدمات آموزشی و توان بخشی کودکان کم توان ذهنی در ایران. Psychology of Exceptional Individuals
  • Malek Mohammadi Hossein, Hashemi Azar Pilehrood janet, Pezeshk Shahla, Sarami Gholamreza. (2014). ارزیابی کیفی و کمی مفهوم خرد بر اساس تحلیل عاملی غیرخطی. Psychology of Exceptional Individuals, 4, 13
  • Rajabi Sana, Hashemi Azar Pilehrood janet, Pezeshk Shahla. (2014). تدوین و ارزیابی اثربخشی برنامهٔ شناختی رفتاری بر پذیرش تصویر بدنی کودکان سرطانی. Middle Eastern Journal of Disability Studies, 4, 9
  • Farahani Sepehr Farnoush, Hashemi Azar Pilehrood janet, Pezeshk Shahla. (2014). بررسی اثربخشی تکرار گفتار بر پژواک گویی و رفتارهای چالش انگیز در میان کودکان اتیستیک. Psychology of Exceptional Individuals, 4, 15
  • Seyyed Esmaeil ghomi Nastaran, Kazemi Farangis, Pezeshk Shahla. (2015). تأثیر آموزش برنامۀ کاهش استرس مبتنی بر ذهن‏آگاهی بر میزان فشار روانی مادران کودکانِ کم‏ توان‏ذهنی. Psychology of Exceptional Individuals, 5, 17
  • Choobdaru Asgar, Kazemi Farangis, Pezeshk Shahla. (2015). اثربخشی روش واقعیت‌درمانی بر کاهش نشانه‌هایی دانش‌آموزان پسر با اختلال نافرمانی مقابله‌ای. Psychology of Exceptional Individuals, 5, 20
  • Alizadeh Hamid, Pirzadi Hojjat, Ghobari Bagher, Pezeshk Shahla, Kazemi Farangis. (2015). دقیق‌آموزی: مداخله‌ای رفتاری برای دانش‌آموزان با اختلال یادگیری خواندن. Psychology of Exceptional Individuals, 5, 20
  • Asadigandomani Roghayeh, Pezeshk Shahla, Hashemi Azar Pilehrood janet, Sarami Gholamreza. (2015). بررسی رابطهٔ مهارت های اجتماعی با مشکلات رفتاری در دانش آموزان کم توان ذهنی خفیف. Middle Eastern Journal of Disability Studies, 5, 1
  • asadigandomani roghaye, nesaeyan abbas, Pezeshk Shahla, Hashemi Azar Pilehrood janet, Sarami Gholamreza. (2016). Compare of effectiveness of role-playing and problem-solving methods on social skills in individuals with mild intellectual disability. Exceptional Children, 16, 2
  • Imani Fariba, Pezeshk Shahla, Hashemi Azar Pilehrood janet. (2014). اثربخشی داستان های اقتباسی- آفرینشی- افزایشی (ACE) بر آموزش مفاهیم مکان های عمومی به دانش آموزان کم توان ذهنی خفیف. Psychology of Exceptional Individuals, 3, 12
  • amini kho masoumeh, Eskandari Hosein, Flasafi Nejad Mohammad Reza, Borj'ali Ahmad, Pezeshk Shahla. (2016). خود و اسکیزوفرنی: مطالعه مورد پژوهی . clinical psychology, 6, 21
  • jangi zehi shestan hamid reza, Zaraii Zavaraki Esmaeil, Nili Ahmad Abadi Mohammad Reza, Pezeshk Shahla, Delavar Ali. (2017). طراحی و اعتبارسنجی الگوی چندرسانه ای آموزشی برای دانش آموزان کم توان ذهنی. Exceptional Children, هفدهم, 1 (پیاپی 63 )
  • Asadigandomani Roghayeh, Nasaian Abbas, Pezeshk Shahla, Hashemi Azar Pilehrood janet, Sarami Gholamreza, Sina Marzieh. (2015). تأثیر آموزش ایفای نقش بر مهارت‏های اجتماعی دانش‏ آموزان کم ‏توان‏ ذهنی خفیف. Psychology of Exceptional Individuals, 5, 18
  • Demehri Farangis, Alizadeh Hamid, Pezeshk Shahla, Kazemi Farangis, Farrokhi Noor Ali. (2016). the Effectiveness of Psychosocial Intervention on Challenging Behavior in Children with High - Functioning Autism Spectrum Disorder. Middle Eastern Journal of Disability Studies, 6, 6
  • Hashemi Malekshah Shahnaz, Alizadeh Hamid, Pezeshk Shahla, soheili fariba. (2016). ثربخشی آموزش والدین با رویکرد آدلری بر کارکردهای اجرایی کودکان با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی. Advances in Cognitive Science, 18, 4
translation
  • Pezeshk Shahla, Hashemi Azar Pilehrood janet. (2016). Guide to mental health and physical health. arjmand
  • Pezeshk Shahla, Hashemi Azar Pilehrood janet. (2015). Arjmand. Arjmand
Practical Projects outside The School
  • عوامل موثر در مراجعه ..به خانه های سالمندان خصوصی, 2000/02/20
Fundamental Designs
  • عوامل بازدارنده ازدواج بین دانشجویان دانشگاه علامه, 2000/02/20
  • بررسی ویژگی های دانشجویان ممتاز دوره کارشناسی دانشگاه علامه طباطبایی, 2003/03/21, 2004/03/20
Master
  • بررسی رابطه اعتیاد نوجوانان و جوانان با شیوا های فرزند پروری والدین و ساختار خانواده, مجتبی, Fundamental, Allame Tabataba'i University, 2005/01/06
  • بررسی و مقایسه تأثیر ریتمیک (موسیقیایی) مهارتهای اجتماعی د راختلال های رفتاری کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر 10 – 7 ساله شهر تهران, معصومه بابایی سجاسی, Fundamental, Allame Tabataba'i University, 2006/01/07
  • بررسی رابطه بین رضایتمندی روانی با خودکارآمدی و عملکرد تحصیلی دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی دانشگاه علامه طباطبایی در سال تحصیلی‭8788 ‬‬‬, عباسی، محمد‬, Fundamental, Allame Tabataba'i University, 2009/03/21
  • بررسی مقایسه ای محیط خانواده کودکان با نشانگان داون و کودکان در خودمانده شهر تهران, ام لیلی نصرآبادی, Fundamental, Allame Tabataba'i University, 2011/07/04
  • مقایسه میزان افسردگی و پرخاشگری برادران و خواهران 6-12 ساله عادی کودکان اختلال نارسایی تواجه/بیش فعالی و در خودمانده شهر تهران, مرضیه کامیاب, Fundamental, Allame Tabataba'i University, 2012/01/29
  • بررسی اثربخشی آموزش داستان های اجتماعی بر کاهش گوشه گیری کودکان کم توان ذهنی خفیف, زهرا قدسی, Fundamental, Allame Tabataba'i University, 2012/03/20
  • ‫بررسی رابطه‌ی عملکرد خانواده با عملکرد شغلی و رضایت شغلی کارکنان دانشگاه علامه طباطبایی‬‬, مهرنوش لعل شهباز, Fundamental, Allame Tabataba'i University, 2012/04/14
  • بررسی کیفیت زندگی بزرگسالان کم توان ذهنی خفیف شهرستان یزد, مریم قاسمی, Fundamental, Allame Tabataba'i University, 2012/04/23
  • بررسی میزان شیوع اختلالات روانی نوجوانان کرج, بهرنگ ظهیری, Fundamental, Allame Tabataba'i University, 2012/05/20
  • بررسی رابطه بین فرسودگی شغلی و بیماری های روان تنی در معلمان زن مدارس آموزش و پرورش کم توان ذهنی شهر تهران, مختار سعیدیان, Practical , Allame Tabataba'i University, 2012/08/26
  • بررسی و مقایسه رابطه عزت نفس و سرسختی روانشناختی با خودکارآمدی در دانش آموزان دختر نابینا و بینا در مقطع راهنمایی در شهر تهران, هانیه شبان قهرود, Practical , Allame Tabataba'i University, 2012/09/04
  • بررسی تطبیقی حمایت و خدمات آموزشی کودکان کم توان ذهنی در نظام آموزش و پرورش کشور ایران و ایالات متحده امریکا, بیانه ادهمی, Fundamental, Allame Tabataba'i University, 2012/12/08
  • اثربخشی روش موسیقی با و بدون حرکات فعال در کاهش پرخاشگری کودکان 7تا11 سال کم توان ذهنی خفیف, رقیه شریفی, Practical , Allame Tabataba'i University, 2013/01/26
  • بررسی رابطه سلامت سازمانی با تعهد سازمانی و سلامت روان, افروز محمدی, Fundamental, Allame Tabataba'i University, 2013/02/16
  • بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای مرور ذهنی و بسط معنایی بر عملکرد یادآوری مفاهیم در دختران کم توان ذهنی خفیف, فاطمه عاطفی, Fundamental, Allame Tabataba'i University, 2013/02/27
  • اثربخشی داستان های اقتباسی آفرینشی افزایشی(ACE)بر آموزش مفاهیم مکان های عمومی به دانش آموزان کم توان ذهنی آموزش پذیر 148 سال, فریبا ایمانی مرنی, Fundamental, Allame Tabataba'i University, 2013/03/02
  • تاثیر تکرار گفتار بر کاهش پژواک گویی کودکان در...., دانشجوی ارشد, Practical , Allame Tabataba'i University, 2013/03/21
  • بررسی رابطه سبک های هویتی و تاب آوری با معنای زندگی, سعیده شهسواری, Fundamental, Allame Tabataba'i University, 2013/04/27
  • بررسی میزان شیوع اختلال های روانی در نوجوانان کم توان ذهنی شهر کرج, ماهرخ فتحی, Fundamental, Allame Tabataba'i University, 2013/05/21
  • تدوین و ارزیابی اثربخشی برنامه ..., سنا رجبی, Fundamental, Allame Tabataba'i University, 2013/06/09
  • تاثیر آموزش روش ذهن ...بر میزان فشار درونی مادران ...., سنا رجبی, Fundamental, Allame Tabataba'i University, 2013/08/20
  • تاثیر آموزش روش ذهن آگاهی (MBSR) بر میزان فشار روانی مادران...., دانشجوی ارشد, Practical , Allame Tabataba'i University, 2013/08/20
  • اثربخشی آموزش برنامه شناختی رفتاری بر کاهش رفتار تنبیهی مادران کودکان کم توان ذهنی خفیف, حسین اکبری فر, Fundamental, Allame Tabataba'i University, 2014/11/10
  • اثربخشی آموزش والدین با رویکرد آدلری بر بهبود کارکردهای اجرایی کودکان با اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی, هاشمی ملکشاه، شهناز, Fundamental, Allame Tabataba'i University, 2015/09/06
  • مقایسه سازماندهی زمان در کودکان با و بدون اختلال لکنت, دانش فر، عبدالرسول, Fundamental, Allame Tabataba'i University, 2015/09/06
  • مقایسه انواع خطاهای ریاضی در دانش آموزان پسر با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی با غلبه بیش فعالی/ تکانشگری و اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی با غلبه کم توجهی, Fundamental, Allame Tabataba'i University, 2016/09/05
  • مقایسه ی مهارت های اجتماعی کودکان با اختلال یادگیری غیر کلامی و درخودمانده با عملکرد بالا, سعادتی، محمدرضا, Fundamental, Allame Tabataba'i University, 2016/09/05
  • اثربخشی درمان شناختی - رفتاری بر کاهش اضطراب و افزایش توجه کودکان مبتلا به اختلال یادگیری, Fundamental, Allame Tabataba'i University, 2016/09/05
  • بررسی مقایسه ای میزان اختلالات رفتاری کودکان پیش دبستانی با مادران مطلقه و بد سرپرست استان البرز, پوررحمت، شقایق, Fundamental, Allame Tabataba'i University, 2016/09/05
  • محمدرضا رفیعی زاده
PhD
  • تدوین برنامه ی مداخله روانی- اجتماعی و بررسی اثر بخشی آن بر کارکردهای اجرایی و رفتارهای چالش انگیز کودکان اختلال طیف اوتیسم با عملکرد بال, فرنگیس دمهری, Fundamental, Allame Tabataba'i University, 2016/12/24
Executive Posts
  • عضویت در شورای آموزشی -پژوهشی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی, 2005/05/22, 2007/05/22, iran, Tehran
  • مدیر گروه روان شناسی کودکان استثنایی, 2005/05/22, 2007/05/22, Iran, Tehran
  • عضو شورای انتشارات دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی, 2008/01/30, iran, Tehran
  • مدیر گروه روان شناسی کودکان استثنایی, 2011/11/08, 2015/11/08, iran, Tehran
  • عضویت در شورای آموزشی -پژوهشی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی, 2011/11/08, 2015/11/08, iran, Tehran
  • رئیس کارگروه تخصصی بازنگری رشته ها و دروس علوم انسانی, 2013/07/14, iran, Tehran
  • عضو وابسته گروه آموزشی روان شناسی استثنائی پردیس تحصیلات تکمیلی خودگردان دانشگاه, 2014/05/14, Iran, Tehran