professor_pic
حمید علی زاده
حمید علی زاده ، استاد تمام رشته علوم روانشناسی است. ایشان در گروه آموزشی روانشناسی (آ.ک)استثنایی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی عضویت دارد
منتشر شده در نشریات داخلی
  • زارعی زوارکی اسمعیل، علی زاده حمید، جعفرخانی فاطمه. (1391). تاثیر آموزش چند رسانه ای بر یادگیری درس زبان انگلیسی دانش آموزان کم بینا. کودکان استثنایی، 1391/04/02، 12
  • دستغیب سیده مریم، علی زاده حمید، فرخی نورعلی. (1391). تاثیر آموزش مهارت های مثبت اندیشی بر خلاقیت دانش آموزان دختر سال اول دبیرستان. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 1، 4
  • اصلانی جلیل، علی زاده حمید، ابراهیمی قوام صغرا، فرخی نورعلی. (1391). اثر بخشی برنامه ی تلفیقی روانی -آموزشی بر سبک تبیین بدبینانه ی دانش آموزان با ناتوانی های یادگیری. ناتوانی های یادگیری، 2، 4
  • امیری محسن، علی زاده حمید، فرخی نورعلی. (1392). تاثیر آموزش مادران با رویکرد آدلر-درایکورس بر نشانه های مثبتت و منفی کودکان با اختلال نارسایی توجه-بیش فعالی. روانشناسی افراد استثنایی، سوم، 12
  • عبدلله زاده رافی مهدی، علی زاده حمید، فرخی نورعلی. (1392). بررسی نقش میانجی گری مذهب در رابطه بین آزاردیدگی هیجانی و اختلال ها ی هیجانی نوجوانان. روانشناسی افراد استثنایی، سوم، 12
  • رباط میلی سمیه، برجعلی احمد، علی زاده حمید، فرخی نورعلی، نوکنی مصطفی. (1393). آموزش رایانه یار توجه انتخابی در کودکان دارای اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی با تظاهر بی توجهی. کودکان استثنایی، 14، شماره 3
  • دلاور علی، علی زاده حمید، اسکندری حسین، احدی حسن، اسماعیلی نسب مریم. (1390). مقایسه اثربخشی دو روش آموزش والدین با رویکرد آدلر - درایکورس و بارکلی بر بهبود مولفه های محیط خانواده در خانواده های دارای فرزندان با اختلال سلوک. مطالعات روانشناسی بالینی، 1، 4
  • علی زاده حمید، کاوه منیژه، یوسفی لویه مجید، روحی علیرضا. (1391). تدوین برنامه پرورش تاب آوری و بررسی تاثیر آن بر بهزیستی روانی نوجوانان با اختلال های رفتاری برون نمود و درون نمود. کودکان استثنایی، 12، 3
  • Alizadeh Hamid. (2012). comparison of executive neurological functions between addicted adults and normal adults. 1, 3
  • علی زاده حمید. (1391). بررسی اثربخشی روش آموزشی خود دلگرم سازی شوانکر بر سلامت روانی و رضایت از زناشویی والدین دارای کودک کم توان ذهنی خفیف. 14، 19
  • علی زاده حمید. (1390). تاثیر آموزش روش ارتباطی مبادله تصویر (پکس) بر مشکلات ارتباطی کودکان در خودمانده. کودکان استثنایی، 1، 42
  • علی زاده حمید، هاشمی آذر پیله رود ژانت. (1391). مقایسه کارکرد های اجرایی دانش آموزان دارای اختلال ریاضیات با دانش آموزان عادی. تازه های علوم شناختی، 1، 14
  • علی زاده حمید. (1390). بررسی آموزش مدیریت به والدین بر بهبود شیوه های فرزند پروری و کاهش نشانه های اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی. روانشناسی افراد استثنایی، 1، 1
  • علی زاده حمید. (1390). تدوین برنامه آموزش والدین برای خانواده های دارای فرزندان با اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی و تاثیر آن بر نشانه ها و کارکرد خانواده. روانشناسی افراد استثنایی، 1، 7
  • Alizadeh Hamid. (2012). the impact of a self-control training program on enhancement of social skills in students with ADHD. Journal of Psychology., 1, 8
  • علی زاده حمید. (1390). بررسی تاثیر به کارگیری اقتصاد پته ای ذر بهبود انجام تکالیف املا و ریاضی دانش آموزان با اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی. تعلیم و تربیت استثنایی، 1، 108
  • علی زاده حمید، دلاور علی. (1390). تدوین برنامه افزایش تاب آوری در برابر استرس و تاثیر آموزش آن بر مولفه های کیفیت زندگی والدین دارای کودک کم توان ذهنی خفیف. کودکان استثنایی، 1، 40
  • علی زاده حمید. (1389). اختلال های یادگیری غیرکلامی : چشم انداز بالینی. کودکان استثنایی، 1، 36
  • علی زاده حمید. (1389). تاثیر آموزش دلگرمی مبتنی بر رویکرد آدلر بر روی خود کارآمدی عزت نفس دختران نوجوان. مطالعات روان شناختی، 1، 8
  • علی زاده حمید. (1389). مقایسه مهارت های اجتماعی دانش آموزان با اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی با دانش آموزان عادی در مقطع دبستان. 1، 6
  • علی زاده حمید. (1389). نیمرخ رشد زبان دانش آموزان با و بدون اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی. 1، 42
  • علی زاده حمید. (1391). مقایسه کارکردهای اجرایی استدلال، برنامه ریزی-سازمان دهی و حافظه کاری در دانش آموزان با و بدون اختلال ریاضی. روانشناسی افراد استثنایی، 1، 5
  • علی زاده حمید. (1389). مقایسه میزان سلامت روان، انگیزه پیشرفت و عملکرد تحصیلی در دانش آموزان دارای اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی و دانش آموزان عادی. مطالعات روانشناسی تربیتی، 1، 16
  • علی زاده حمید، فرخی نورعلی، سعدی پور اسماعیل. (1390). مقایسه اثربخشی سه شیوه آموزش مستقیم، آگاهی واج شناختی و ترکیبی بر کاهش مشکلات املای دانش آموزان دبستانی. کودکان استثنایی، 1، 41
  • علی زاده حمید. (1383). کارکرد های اجرایی در کودکان با و بدون اختلال هماهنگی رشدی. تازه های علوم شناختی، 1، 6
  • علی زاده حمید. (1386). اثربخشی آموزش معنویت به شیوه گروهی بر کاهش افسردگی در دانشجویان. پژوهش های مشاوره، 1، 19
  • علی زاده حمید. (1384). تبیین نظری اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی : الگوی بازداری رفتاری و ماهیت خود کنترلی. کودکان استثنایی، 1، 17
  • علی زاده حمید. (1386). بررسی ویژگی های روان سنجی و هنجاریابی پرسش نامه شیوه زندگی (BASIS-A) بر روی جوانان 18تا40سال. پژوهش های مشاوره، 1، 21
  • علی زاده حمید. (1382). تعامل والدین -کودک: تحول و آسیب شناسی. پژوهش های روانشناسی بالینی و مشاوره، 1، 3/4
  • علی زاده حمید. (1387). مقایسه پیشرفت مهارت نوشتن.... روانشناسی و علوم تربیتی، 1، 8
  • علی زاده حمید. (1385). رابطه کارکردهای عصبی - شناختی اجرایی با اختلال های رشدی. تازه های علوم شناختی، 1، 32
  • علی زاده حمید. (1386). تاثیر آموزش فنون کنترل خود بر بهبود مهارت های اجتماعی دانش آموزان با اختلال کاستی توجه و بیش فعال. کودکان استثنایی، 1، 18
  • Alizadeh Hamid. (2006). parenting styles in iranian families of adolescents with and without conduct disorder. 1, 6
  • علی زاده حمید. (1387). تغییر اصطلاح شناسی عقب ماندگی ذهنی به کم توانی ذهنی. کودکان استثنایی، 1، 21
  • علی زاده حمید، حسین زاده پناه علی، گودرزی علی محمد، زرافشان علی. (1392). مقایسه الگوی ترسیمی، توانایی سازمان دهی و حافظه دیداری- فضایی کودکان با و بدون اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی. پژوهش های علوم شناختی و رفتاری، 3، 1
  • سلطانی کوهبنانی سکینه، علی زاده حمید، هاشمی آذر پیله رود ژانت، صرامی غلامرضا، سلطانی کوهبنانی ساجده. (1392). اثربخشی برنامه رایانه یار آموزش حافظه کاری بر کارکردهای اجرایی دانش‌آموزان با اختلال ریاضی. تحقیقات علوم رفتاری، 11، 3
  • شهودی مژدهی عطیه، مفیدی فرخنده، علی زاده حمید. (1392). مقایسه مهارت نوشتاری در میان دانش آموزان پایه اول دبستان با و بدون تجربه ی پیش از دبستان. روانشناسی تربیتی، 9، 28
  • اسدی گندمانی رقیه، علی زاده حمید، عربی دانا علی. (1392). تأثیر آموزش حافظة کاری واجی بر افزایش میانگین طول گفته در کودکان با آسیب زبانی ویژه. کودکان استثنایی، 13، 1
  • گنجی کامران، علی زاده حمید، ذبیحی رزیتا، یعقوبی ابوالقاسم. (1392). فراتحلیل مطالعات همه گیری شناسی اختلال نارسایی توجه بیش فعالی در دانش آموزان دبستانی. اندازه گیری تربیتی، 3، 12
  • علی زاده حمید. (1388). میزان شیوع .... کودکان استثنایی، 9، 33
  • علی زاده حمید. (1387). اثربخشی برنامه درمانی همسران. 54، 3
  • علی زاده حمید. (1383). ترجمه مقاله .جو کلاس وبهداشت روانی کودکان دوره ابتدایی. تعلیم و تربیت استثنایی
  • علی زاده حمید. (1384). ترجمه مقاله اختلال های یادگیری: انواع فارزیابی، درمان. تعلیم و تربیت استثنایی
  • علی زاده حمید. (1390). بررسی اثر آموزش مدیریت به مادران بر بهبود شیوه های فرزندپروری و کاهش نشانه های اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی فرزندان. روانشناسی افراد استثنایی، 1، 1
  • علی زاده حمید. (1387). اثر بخشی برنامه درمانی همسران جانبازان دارای اختلال استرس پس از ضربه با رویکرد آدلر بر کاهش نشانه های این اختلال در جانبازان و افزایش رضایت زناشویی زوجین. 1، 1
  • علی زاده حمید. (1388). میزان شیوع اختلال کاستی توجه و بیش فعالی، اختلال سلوک و اختلال نافرمانی مقابله ای در دانش آموزان دبستانی. کودکان استثنایی، 1، 1
  • علی زاده حمید. (1388). تاثیر آموزش کارکردهای اجرایی بر عملکرد ریاضیات و خواندن دانش آموزان دبستانی با ناتوانیهای یادگیری ویژه. کودکان استثنایی، 1، 1
  • علی زاده حمید. (1388). اثربخشی دوره آموزش حین خدمت بر نگرش آموزگاران مدارس عادی نسبت به آموزش فراگیر دانش آموزان آسیب دیده شنوایی. کودکان استثنایی، 9، 32
  • علی زاده حمید. (1388). تاثیر آموزش مهارت های ادراک بینایی بر بهبود عملکرد خواندن در دانش آموزان نارساخوان. تازه های علوم شناختی، 1، 1
  • برجعلی محمود، علی زاده حمید، احدی حسن، فرخی نورعلی، سهرابی اسمرود فرامرز، محمدی محمدرضا. (1393). بررسی و مقایسه ی تاثیر روش های آموزشی دل گرم سازی، روش رفتاری و دارودرمانی بر مهارت های خود کنترلی در کودکان با اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی. مطالعات روانشناسی بالینی، 1، 1
  • برجعلی محمود، علی زاده حمید، احدی حسن، فرخی نورعلی، سهرابی اسمرود فرامرز، محمدی محمدرضا. (1393). مقایسه تاثیر روش های آموزش دلگرم سازی، رفتاری، و دارو درمانیبر مهارت های خود کنترلی در کودکان با اختلال نارسایی توجه بیش فعالی. مطالعات روانشناسی بالینی، 4، 16
  • جعفرخانی فاطمه، زارعی زوارکی اسمعیل، علی زاده حمید. (1391). تأثیرآموزش چندرسانI های بر یادگیری درس زبان انگلیسی دانش آموزان کم بینا. کودکان استثنایی، 1، 43
  • زرافشان هادی، علی زاده حمید، کاظمی فرنگیس، سعادت مهرناز، گودرزی علی محمد. (1390). تاثیر اموزش روش ارتباطی مبادله تصویر پکس بر مشکلات ارتباطی کودکان در خود مانده. کودکان استثنایی، 90، 42
  • مودی معصومه، علی زاده حمید، غباری بناب باقر، سلیمانی مهدی. (1393). تأثیر درمان شناختی رفتاری بر کاهش خشم کودکانِ دچار اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی. پژوهش های روانشناختی، 17، 2
  • اکرمی ندا، کاظمی فرنگیس، علی زاده حمید. (1393). انگیزه پیشرفت در دانش‌آموزان دارای اختلال نارسایی‌توجه/ بیش فعالی با و بدون مصرف ریتالین و گروه عادی. روانشناسی افراد استثنایی، 4، 16
  • Bakhtiari Khadijeh, Alizadeh Hamid, Rezaee Omid. (2014). Investigation of relationship between cognitive creativity and emotional intelligence and personality dimensions and academic success in high school teachers. Reef Resources Assessment and Management Technical Paper, 10, 40
  • خادمی حمیده سادات، علی زاده حمید، اسدزاده دهرائی حسن. (1393). بررسی و مقایسه رابطه حافظه کاری و حافظه کاذب در دانش آموزان با و بدون اختلال نارسایی توجه- بیش فعالی. روانشناسی افراد استثنایی، 4، 13
  • غفاریان مینا، علی زاده حمید. (1393). اثربخشی تمرین¬های ادرادکی¬دیداری بر بهبود توجه دانش¬آموزان با اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی. مطالعات ناتوانی، 4، 9
  • علی زاده حمید، پیرزادی حجت، غباری بناب باقر، پزشک شهلا، کاظمی فرنگیس. (1394). دقیق‌آموزی: مداخله‌ای رفتاری برای دانش‌آموزان با اختلال یادگیری خواندن. روانشناسی افراد استثنایی، 5، 20
  • علی زاده حمید، نعمتی شهروز. (1394). ضرب آهنگ شناختی کُند: به سوی اختلالی مستقل و مجزا. کودکان استثنایی، 15، 4
  • تازیکی مصطفی، علی زاده حمید، حکیمی راد الهام، فرخی نورعلی، مقدس علیرضا. (1394). مقایسه ی کارکردهای اجرایی کودکان پرورشگاهی با کودکان عادی. تازه های علوم شناختی، 17، 4
  • Alizadeh Hamid, Armion Esmaeel, Coolidge Frederick L., Flores Zaena D., Sutton Courtney E.. (2015). The Prevalence of Attention-Deficit/ Hyperactivity Disorder among Primary School Students in an Iranian Rural Region. 06, 03
  • کریمی بهروز، علی زاده حمید، سلیمانی اسماعیل. (1392). تدوین برنامه و مقایسه اثربخشی سه شیوه آموزش مستقیم، آگاهی واج شناختی و ترکیبی بر درک مطلب خواندن دانش آموزان دبستانی دارای اختلال خواندن. ناتوانی های یادگیری، 3، 1
  • اردلان نیما، علی زاده حمید، حکیمی راد الهام. (1394). مقایسه توانایی سازمان دهی زمانی در کودکان دچار اختلال های یادگیری و کودکان عادی. روانشناسی کاربردی، 9، 3
  • نیکومحمدی نجمه، علی زاده حمید، کریمی بهروز، حکیمی راد الهام، امین آبادی زهرا. (1394). اثربخشی برنامه ترکیبی آموزش مستقیم و آگاهی واج شناسی بر کاهش غلط های املایی در دانش آموزان ابتدایی با اختلال یادگیری املا. پژوهش های نوین روانشناختی، 10، 39
  • Soleimani Mehdi, mohammadkhani parvaneh, dolatshahi behruz, Alizadeh Hamid, Overmann Karenleigh A., Coolidge Frederick L.. (2015). A comparative study of group behavioral activation and cognitive therapy in reducing subsyndromal anxiety and depressive symptoms. Iranian Journal of Psychiatry, 3, 10
  • Alizadeh Hamid. (2015). comparison of the quality of school life and social skills in normal children and children with attention deficit/ hyperactivity. 19
  • رضایی کوچکسرایی سمانه، علی زاده حمید، درگاهی عبدالله. (1393). مقایسه کارکردهای اجرایی در دانش آموزان با اختلال و بدون اختلال یادگیری غیر کلامی. نسیم تندرستی، 3، 1
  • تازیکی مصطفی، علی زاده حمید، حکیمی راد الهام، فرخی نورعلی، مقدس علیرضا. (1394). مقایسه کارکردهای اجرایی کودکان پرورشگاهی با کودکان عادی. تازه های علوم شناختی، 17، 4
  • Gashol Mojtaba, ghasemi shoeib, Karami Bakhtiar, Alizadeh Hamid, Arkan Amin, Foladgar Mahdi. (2015). Psychometric Properties and Factor Structure of the Behavior Problems Inventory in Iranian Elementary Students with Intellectual Disability. PRACTICE In CLINICAL PSYCHOLOGY, 3, 4
  • رباط میلی سمیه، برجعلی احمد، علی زاده حمید، نوکنی مصطفی، فرخی نورعلی. (1394). اثربخشی بازتوانی شناختی رایانه یار بر بازداری پاسخ کودکان دارای اختلال نارسایی توجه-بیش فعالی (نوع اغلب بی توجه). روانشناسی افراد استثنایی، 5، 19
  • اکرمی ندا، کاظمی فرنگیس، علی زاده حمید. (1393). انگیزه پیشرفت در دانش آموزان دارای اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی با و بدون مصرف ریتالین و گروه عادی. روانشناسی افراد استثنایی، 4، 16
  • عزیزیان مرضیه، اسدزاده دهرائی حسن، علی زاده حمید، درتاج فریبرز، سعدی پور اسماعیل. (1396). بررسی اثربخشی آموزش کارکردهای اجرایی بر بهبود توجه، بازداری و حافظه کاری در دانش آموزان با عملکرد هوشی مرزی. تحقیقات علوم رفتاری، 15، 1
  • امین آبادی زهرا، علی زاده حمید، سعدی پور اسماعیل، ابراهیمی قوام صغرا، فرخی نورعلی. (1396). تدوین برنامه مبتنی بر الگوی پاسخ به مداخله و تعیین اثربخشی آن بر بهبود املانویسی. روانشناسی افراد استثنایی، 6، 22
  • دمهری فرنگیس، علی زاده حمید، پزشک شهلا، کاظمی فرنگیس، فرخی نورعلی. (1394). بررسی اثر‌بخشی مداخلهٔ روانی- اجتماعی بر رفتارهای چالش‌انگیز کودکان طیف اوتیسم با عملکرد بالا. مطالعات ناتوانی، 6، 6
  • پورسید سیدرضا، علی زاده حمید، کاظمی فرنگیس، برجعلی احمد، فرخی نورعلی. (1396). تدوین برنامه علاقه اجتماعی درمانی و ارزیابی اثر بخشی آن بر مهارتهای اجتماعی نوجوانان قلدر و قربانی. خانواده و پژوهش، 14، 34
  • صفائیان الهه، علی زاده حمید، فرخی نورعلی. (1396). پیش بینی کنش اجرایی برنامه ریزی و خودمهارگری در کودکان دارای اختلال کمبود توجه/ فزون کنشی بر اساس سبک های والدگری. علوم روانشناختی، 16، 63
  • خباز محمود، علی زاده حمید، دلاور علی، ابراهیمی قوام صغرا، رستمی رضا، بهجتی زهرا. (1394). تاثیر برنامه آموزش علاقه اجتماعی (مادر-کودک) بر ارضای نیازهای بنیادین روانشناختی کودکان با اختلال نافرمانی مقابله ای. پژوهش های کاربردی روانشناختی، 6، 4
  • رخشانی پلین، شهابی زاده فاطمه، علی زاده حمید. (1395). مدل دلزدگی زناشویی در ارتباط با الگوی ابعادی ارتباط با خدا, کنترل فکر و زبان. مطالعات اسلام و روانشناسی، 10، 19
  • حکیمی راد الهام، مرادی زهرا، علی زاده حمید. (1394). اثربخشی آموزش تکنیک لاک پشت بر افزایش بازداری پاسخ در کودکان دارای اختلال نارسایی توجه پیش فعالی. پژوهش های کاربردی روانشناختی، 6، 5
  • مرادی امین فرزانه، علی زاده حمید، احدی سمیرا، حکیمی راد الهام. (1395). مقایسه احساس تنهایی در نوجوانان دارای اختلال نارسایی توجه پیش فعالی و نوجوانان عادی. توانمندسازی کودکان، 7، 19
  • ایمانی معصومه، علی زاده حمید، کاظمی فرنگیس، غباری بناب باقر. (1395). تدوین برنامه آموزش مستقیم و ارزیابی اثربخشی آن بر مهارت های حل مساله ریاضی در دانش آموزان با اختلال یادگیری ویژه. روانشناسی افراد استثنایی، 6، 24
  • امین آبادی زهرا، امین ابادی سعید، علی زاده حمید، پورکاوه عاطفه. (1395). مطالعه فراوانی و انواع غلط های املایی دانش آموزان براساس متغیرهای جمعیت شناختی. ناتوانی های یادگیری، 6، 2
  • علی زاده حمید، اسماعیلی کوروش، سهیلی فریبا. (1394). ساخت و ویژگی های روان سنجی (ساختار عاملی و پایایی) مقیاس علاقه اجتماعی برای کودکان ایرانی 4 تا 12 سال. اندازه گیری تربیتی، 5، 19
  • سعدی پور اسماعیل، علی زاده حمید. (1396). طراحی بسته آموزشی کارکردهای اجرایی و ارزیابی اثربخشی آن بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دیرآموز. راهبردهای شناختی در یادگیری، 5، 8
  • عزیزیان مرضیه، اسدزاده دهرائی حسن، علی زاده حمید، درتاج فریبرز، سعدی پور اسماعیل. (1396). طراحی بسته آموزشی کارکردهای اجرایی و ارزیابی اثربخشی آن بر پیشرفت تحصیلی. راهبردهای شناختی در یادگیری، 5، 8
  • خباز محمود، علی زاده حمید، دلاور علی، ابراهیمی قوام صغرا. (1395). تدوین برنامه ی آموزشی افزایش علاقه ی اجتماعی (والد-کودک) و بررسی اثربخشی آن در افزایش میزان علاقه ی اجتماعی دانش آموزان با اختلال نافرمانی مقابله ای. مطالعات آموزش و یادگیری، 8، 2
  • اردلان نیما، علی زاده حمید، حکیمی راد الهام. (1394). مقایسه توانایی سازمان¬دهی زمانی در کودکان دچار اختلال¬های یادگیری و کودکان عادی. روانشناسی کاربردی، 9، 3
  • هاشمی ملکشاه شهناز، علی زاده حمید، پزشک شهلا، سهیلی فریبا. (1395). ثربخشی آموزش والدین با رویکرد آدلری بر کارکردهای اجرایی کودکان با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی. تازه های علوم شناختی، 18، 4
  • کریمی بهروز، علی زاده حمید. (1394). مقایسه اثربخشی سه شیوه آموزش مستقیم، آگاهی واج شناختی و ترکیبی بر کاهش خطاهای خواندن دانش آموزان دبستانی. پژوهش های کاربردی روانشناختی، 6، 5
  • محمدی نوشیروان، دلاور علی، فرخی نورعلی، مینائی اصغر، علی زاده حمید. (1396). شناسایی صفات زیربنایی سوال های آزمون هوش وکسلر چهارکودکان بر اساس توانایی-های باریک نظریه کتل-هورن-کارول با استفاده از مدل تشخیصی شناختی جی دینا. اندازه گیری تربیتی، 7، 28
  • محمدی نوشیروان، دلاور علی، فرخی نورعلی، مینائی اصغر، علی زاده حمید. (1396). شناسایی صفات زیربنایی سوال‌های آزمون هوش وکسلر‌چهارکودکان بر اساس توانایی-های باریک نظریه کتل-هورن-کارول با استفاده از مدل تشخیصی شناختی ‌جی‌دینا. اندازه گیری تربیتی، 7، 28
  • سعدی پور اسماعیل، امین ابادی زهرا، علی زاده حمید. (1396). رویکرد تشخیصی و درمانی برای ناتوانی های یادگیری. مطالعات ناتوانی، 7، 7
  • درتاج فریبرز، جعفری ندوشن علی، علی زاده حمید، فرزاد ولی الله. (1394). اثربخشی آموزش تمرین های تمرکزی و خودتنظیمی بر کاهش نشانه ها و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بیش فعال/نارسایی توجه ٧ تا 18 ساله. مطالعات ناتوانی
  • نیکومحمدی نجمه، علی زاده حمید، کریمی بهروز، حکیمی راد الهام، امین آبادی زهرا. (1394). اثربخشی برنامه ترکیبی آموزش مستقیم و آگاهی واج¬شناختی بر کاهش غلط¬های املایی در دانش¬آموزان ابتدایی با اختلال یادگیری املا. پژوهش های نوین روانشناختی، 10، 39
  • پورسید سیدرضا، علی زاده حمید، کاظمی فرنگیس، برجعلی احمد، فرخی نورعلی. (1396). تاثیرآموزش علاقه اجتماعی بر سبک زندگی نوجوانان قلدر و قربانی. روان شناسی مثبت، 3، 7
  • سعدی پور اسماعیل، امین ابادی زهرا، علی زاده حمید. (1396). 133. رویکرد تشخیصی و درمانی برای دانش اموزان با ناتوانایی یادگیری.. مطالعات ناتوانی، 7، 7
  • عسگری محمد، علی زاده حمید، کاظمی مریم. (1395). تاثیر آموزش بخشش درمانی بر کنترل خشم دانش آموزان. دستاورد های روانشناختی، 23، 1
  • محمودی مریم، برجعلی احمد، علی زاده حمید، غباری بناب باقر، اختیاری حامد، اکبری سعید. (1395). تنظیم هیجان در کودکان با اختلال یادگیری و کودکان عادی. پژوهش در یادگیری اموزشگاهی و مجازی، 4، 13
منتشر شده در نشریات خارجی
  • Alizadeh Hamid. (2002). interaction of parenting styles and attention deficit in hyperactivity disorder in iranian parents. CHILD & FAMILY SOCIAL WORK, 1, 24
  • Alizadeh Hamid. (2007). parental self confidence, parenting styles, and corporal punishment in families of ADHD children in iran. The International Journal child abuse and neglect, 1, 31
  • Alizadeh Hamid, Kazemi Farangis. (1392). accept the effectiveness of letter the stress of the mothers who have the children .... international jornal of psychlogy & behavioral research, 4, 1
  • Hassani Akram, Ghobari Bonab Bagher, Alizadeh Hamid. (2014). The effectiveness of forgiveness therapy education on mothers' marital satisfaction and acceptance of children with mental disability. Advanced Social Humanities and Management, 1, 8
  • Ghafarian Mina, Alizadeh Hamid. (2014). Effect of visual-perceptual exercises based on Frostig model on reading improvement in dyslexic students. EUROPEAN ACADEMIC RESEARCH, 5, 2
  • Tirgar Mahshid, Alizadeh Hamid, Kazemi Farangis. (2015). The effectiveness of the training program of the parents based on the parenting efficacy feeling and the stress of the mothers who have the children with Attention-deficit/ Hyperactivity disorder. international jornal of psychlogy & behavioral research, 4, 1
  • Alizadeh Hamid, Walton F. X., Soheili Fariba. (2016). Social Interest in children with and without attention deficit hyperactivity disorder. Journal of Individual Psychology, 72, 4
  • Soheili Fariba, Alizadeh Hamid, Murphy Jason M., Salimi Bajestani Hosein, Ferguson Dreikurs Eva. (2015). Teachers as Leaders: The Impact of Adler-Dreikurs Classroom Management Techniques on Students’ Perceptions of the Classroom Environment and on Academic Achievement. Journal of Individual Psychology, 71, 4
  • donyavi reza, Dortaj Fariborz, banijamali shokouh alsadat, Alizadeh Hamid. (2016). the effect of training executive functions on in creasing visual-spatial ability in students with non-verbal learning disabilities. GMP Review, 5, 18
  • sanagoue moharer gholamreza, Alizadeh Hamid, Ahadi Hasam, Dortaj Fariborz. (2015). Development of a psycho-Educational program for Children with nonverbal disabilities and examining its effectiveness on visual-motor abilities. GMP Review, 5, 18
  • Alizadeh Hamid, Ferguson Eva Dreikurs, Murphy Jason M., soheili fariba. (2016). Development of the Social Interest Scale for Iranian Children (SISIC) Ages 4-12. Journal of Individual Psychology, -, 73
ارائه شده در همایش‌های داخلی
  • علی زاده حمید، هفته پژوهش دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی علامه طباطبایی، ارائه پوستر، مقاله خلاصه، سیر تحولات مفهومی وپژوهشی اختلال هماهنگی رشدی، 1386/09/01، 1386/09/01
  • علی زاده حمید، همایش دانشگاه علامه، مقاله چاپ شده، مقاله خلاصه، نظریه بازداری و ماهیت خودکنترلی ...، 1387/02/01، 1387/02/01
  • علی زاده حمید، همایش پیشگیری از معلولیت ها، مقاله چاپ شده، مقاله کامل، رابطه تاب آوری و سلامت روان بین والدین دارای دانش آموزان چند معلولیتی با عادی در بیرجند و گناباد، 1388/10/01، 1388/10/01
  • علی زاده حمید، همایش هفته پزوهش، مقاله چاپ شده، مقاله خلاصه، تشخیص و درمان اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی، 1389/09/25
  • علی زاده حمید، همایش دانشگاه علامه، سخنران، مقاله خلاصه، به سوی نظریه ای بر سبب شناسی اختلال های رفتاری...، 1384/02/05
  • علی زاده حمید، اولین همایش علمی-کاربردی تربیت بدنی کودکان و دانش آموزان استثنایی، مقاله چاپ شده، مقاله خلاصه، اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی و مداخله های مربوط به ورزش و تربیت بدنی، 1386/01/01
  • علی زاده حمید، نخستین همایش جایگاه نقاشی در تعلیم و تربیت کودکان، مقاله چاپ شده، مقاله خلاصه، نقاشی و کودکان استثنایی، 1382/01/01
  • علی زاده حمید، اولین همایش مجازی ره آوران آموزش، مقاله چاپ شده، مقاله کامل، تاثیر آموزش رایانه بر افزایش حافظه کاری دانش آموزان دارای اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی، 1392/01/01
ارائه شده در همایش های بین المللی
  • Alizadeh Hamid, 6th International Congress of Applied Psychology- Athen, Published Article, brief article, Executive Function in students with and without Mathematics Disorder, 2006/07/01, 2006/07/01
  • Alizadeh Hamid, 13 th Euro Congress on Development Psychology, Published Article, brief article, Lifestyle of Parents of Childern with and without Behavioral Disorders in Iran, 2007/07/01, 2007/07/01
  • Alizadeh Hamid, international congress of applied psychology, Published Article, brief article, profile of language development in students with and without attention deficit hyperactivity disorder, 2006/05/01
  • Alizadeh Hamid, Delavar Ali, 3th international congress on interpersonal acceptance and rejection, Published Article, complete article, development of the parental acceptance rejection questionnaire for parents of exceptional children, 2010/05/01
  • Alizadeh Hamid, 5th international congress of child and adolescent psychiatry, Published Article, complete article, comparitive study of therapeutic methods including cognitive therapy and relaxation training in test anxiety, 2012/05/01
  • Alizadeh Hamid, 2nd international congress on ADHD, Published Article, brief article, a comparitive study on false memory in students with and without ADHD, 2009/05/01
تالیف
  • علی زاده حمید. (1391). اختلال های یادگیری املا. ایران-تهران، نشر روان
  • علی زاده حمید. (1392). تاب آوری روان شناختی. ایران-تهران، ارسباران
  • علی زاده حمید. (1389). رودلف درایکوس : روابط دموکراتیک و احترام متقابل. ایران-تهران، دانژه
  • کریمی بهروز، علی زاده حمید، پیرزادی حجت، کریمی علی. (1396). اختلالی یادگیری خواندن. ایران-تهران، روان
  • علی زاده حمید. (1382). اختلال نارسایی توجه/فزون جنبشی : ویژگی های بالینی، ارزیابی و درمان. ایران-تهران، رشد
  • علی زاده حمید. (1383). آلفرد آدلر : گستره نظریه شخصیت و روان درمانی. ایران-تهران، دانژه
ترجمه
  • علی زاده حمید. (1383). مقابله با حوادث طبیعی : زلزله، سیل، طوفان ، آتش سوزی. ایران-تهران، رشد
  • علی زاده حمید. (1385). اختلالات زبان و گفتار در کودکان. ایران-تهران، رشد
  • علی زاده حمید. (1387). اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی : کودکی تا بزرگسالی. ایران-تهران، دانژه
  • علی زاده حمید. (1385). حرکت درمانی. ایران-تهران، رشد
  • علی زاده حمید. (1386). فرهنگ کودکان استثنایی. ایران-تهران، بعثت
  • علی زاده حمید. (1392). کودکان نافرمان : راهنمای روان شناسان بالینی. ایران-تهران، رشد
  • علی زاده حمید. (1388). فنون مدیریت کلاس. ایران-تهران، نشر دانژه
  • علی زاده حمید. (1388). انضباط بدون اشک. ایران-تهران، رسش
  • علی زاده حمید، همتی علمدارلو قربان، حسین خانزاده عباسعلی، علیزاده حمید. (1395). روانشناسی و آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه. ایران-تهران، ارسباران
  • علی زاده حمید. (1391). کودکان خوشبخت : راهبردهای آموزش والدین. ایران-تهران، ارسباران
  • همتی علمدارلو قربان، حسین خانزاده عباسعلی، علی زاده حمید. (1395). روان¬شناسی و آموزش کودکان با نیازهای ویژه. ارسباران
  • علی زاده حمید. (1389). درمان شناختی رفتاری کودکان و نوجوانان. ایران-تهران، دانژه
  • علی زاده حمید. (1389). دانش آموزان استثنایی : مقدمه ای بر آموزش ویژه. ایران-تهران، ارسباران
  • علی زاده حمید. (1389). ارزیابی و درمان سبک زندگی. ایران-تهران، رسش
  • علی زاده حمید. (1389). یاد بگیریم که آرام باشیو وتوجه کنیم. ایران-تهران
  • علی زاده حمید. (1383). بیش فعالی : کمک به کودکان حواس پرت و بی قرار. ایران-تهران، رشد
طرح های کاربردی برون دانشگاهی
  • تدوین برنامه آموزش والدین برای خانواده های دارای فرزندان با اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی و تاثیر آن بر کاهش نشانه ها و کارکرد خانواده، طرح ملی، 1390/01/01
  • اثربخشی برنامه تاب آوری بر مشکلات رفتاری برون نمود و درون نمود نوجوانان با اختلالات رفتاری، طرح ملی، 1390/01/01
  • تدوین برنامه پرورش تاب اوری و بررسی تاثیر آن بر بهزیستی روانی نوجوانان با اختلال...، طرح ملی، 1390/02/01
  • رابطه مولفه های محیط خانواده و ...، طرح ملی
طرح‌های درون دانشگاهی
  • رابطه مولفه های محیط خانواده شامل ابعاد ... در نوجوانان، 1390/01/01، 1392/01/01
کارشناسی ارشد
  • رابطه شیوه های فرزند پروری با مهارت های...، آیت الله یوسفی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1382/01/01
  • بررسی تاثیر آموزش مهارت های تن آگاهی بر...، مریم رضابیگی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1383/01/01
  • مقایسه توانایی حل مسئله اجتماعی...، سمیه بااخلاق، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1384/01/01
  • نیمرخ رشد زبان، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1384/01/01
  • مقایسه هوش هیجانی...، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1384/01/01
  • مقایسه سبک زندگی والدین دارای فرزندان با اختلال رفتاری وعادی شهر تهران، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1384/02/01
  • مقایسه کارکردهای هماهنگ ساز در ذانش آموزان دارای اختلال ریاضی با دانش آموزان عادی پسر مقطع ابتدایی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1384/07/01
  • بررسی رابطه بین منبع کنترل و فرسودکی شغلی معلمان ابتدایی مدارس دولتی شهر نیشابور، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1385/01/01
  • میزان فراگیری و ویژگی های جمعیت شناختی دانش آموزان دوره ابتدایی با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی در شهر گناباد، علی حمیدی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1385/01/01
  • ویژگی های روان سنجی وهنجاریابی پرسش نامه شیوه زندگی بر روی جوانان 18 تا 40 سال، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1385/01/01
  • مقایسه توانایی برنامه ریزی سازمان دهی در نوجوانان با وبدون اختلال سلوک، مرضیه عسگری، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1385/01/01
  • بررسی رابطه عوامل خانوادگی با توانایی خواندن در دانش آموزان با نارسایی خواندن وعادی پایه پنجم ابتدایی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1385/07/01
  • مقایسه پیشرفت مهارت نوشتن در دانش آموزان با اختلال نارسایی توجه / بیش فعال، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1385/07/01
  • احساس خود کارآمدی ریاضی، مدرکی، کاربردی، غیر از دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1386/01/01
  • تاثیر تقویت ادراک بینایی براساس مدل فراسینگ به ...، امیران دوست، کاربردی، غیر از دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1386/01/01
  • بررسی اثربخشی روش آموزشی خود شجاعت دهی...، راضی فتحی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1386/01/01
  • بررسی ومقایسه شیوع و انواع اختلال های رفتاری در بین دانش آموزان ابتدایی مناطق حاشیه نشین ومناطق عادی استان مازندران، گلچوبی، غیر از دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1386/01/01
  • اثر بخشی آموزش همسران جانبازان دارای اختلال استرس پس از سانحه با رویکرد آدلر بر افزایش رضایت زناشویی آنها، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1386/01/01
  • مقایسه خلق وخوی کودکان نوپا در شیرخوارگاههای مراکز بهزیستی با کودکان همسال در شرایط عادی، نیلوفر ویس محمدی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1386/01/01
  • تاثیر مدیریت استرس در والدین ....، علی مدی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1386/01/01
  • بررسی امکانات و مشکلات تحصیلی ...، مهدی رحیمی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1387/01/01
  • اثربخشی آموزش والدین با برنامه استپ...، زهرا سروی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1387/01/01
  • مقایسه نگرش ارتباطی ، مهارت های اجتماعی و ...، ملیکا بلالی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1387/01/01
  • مقایسه ویژگیهای جمعیت شناختی و شیوع اختلالهای خوردن در کودکان عقب مانده ذهنی خفیف، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1387/04/01
  • رابطه نقش های جنسیتی با تاب آوری وخودکارامدی ریاضی در دانش آموزان سال اول دبیرستان شهرستان سقز در سال تحصیلی 87-88، ماریا فاطمی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1388/07/21
  • تاثیر آموزش روش ارتباطی مبادله تصویر (PECS) بر مشکلات ارتباطی کودکان در خود مانده، هادی زرافشان، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1389/01/01
  • بررسی و مقایسه توانایی های دیداری - فضایی دانش آموزان 10 -8 سال ، با و بدون اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی، سمانه دهقان، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1389/01/01
  • بررسی و مقایسه رابطه حافظه کاری و حافظه کاذب در دانش آموزان با و بدون اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی، رقیه اسدی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1389/01/01
  • تاثیر آموزش مهارتهای مثبت اندیشی بر خلاقیت دانش آموزان دختر سال اول دبیرستان، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1389/01/27
  • تاثیر مهارت های مثبت اندیشی بر خلاقیت دانش آموزان دختر سال اول دبیرستان، مریم دستغیب، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1389/01/29
  • اثر بخش آموزش نشست های خانوادگی به والدین مبتنی بر رویکرد آدلر - درایکورس بر بهبود خود کنترلی دانش آموزان، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1389/04/06
  • تاثیر مداخلات رفتاری ....، محبوبه عطایی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1390/01/01
  • بررسی تاثیر آموزش بخشش درمانی...، مطلب خمی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1390/01/01
  • مقایسه کارکردهای اجرایی...، محبوبه ازندریانی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1390/01/01
  • مقایسه خلاقیت هیجانی...، مریم عزیزی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1390/01/01
  • آموزش والدین، پرستو حریری، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1390/01/01
  • تاثیر استفاده از برنامه ...، دنیا جهانگیری، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1390/01/01
  • تاثیر استفاده از برنامه مداخله رفتاری بر کاهش تکلیف گریزی در کودکان با اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1390/01/28
  • بررسی و تعیین عوامل دلگرم کننده و عوامل دلسرد کننده در زندگی زوجهای ایثارگر شهر کرمانشاه، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1390/02/07
  • بررسی رابطه نظریه ذهن با بازداری در کودکان 7 تا 9 سال دارای اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی، نصرلله ویسی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1390/02/13
  • تاثیر آموزش مراقبه با روش پاسخ آرمیدگی بر بهبود خود کنترلی دانش آموزان با اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی، به آذین داوری، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1390/09/13
  • تاثیر مداخله شناختی رفتاری بر افزایش خودکارآمدی نوجوانان با اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1390/11/09
  • بررسی تحولی کارکردهای اجرایی در کودکان پرورشگاهی و مقایسه آن با کودکان در شرایط عادی، مصطفی تازیکی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1390/12/07
  • بررسی تاثیر آموزش بخش درمانی بر تغییر تصمیم زنان متقاضی طلاق شهرستان بانه، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1390/12/16
  • بررسی اثربخشی آموزشی مادران با رویکرد آدلر...، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1391/01/01
  • بررسی و مقایسه رابطه باورهای خود کارآمدی...، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1391/01/01
  • تاثیر قصه گویی بربهبود مهارت...، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1391/01/01
  • بررسی اثربخشی خود دلگرم سازی...، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1391/07/23
  • آموزش خود دلگرم سازی بر تعارض والد فرزند، شبنم وازر پور، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1392/11/08
  • مقایسه کارکردهای اجرایی در کودکان دارای اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی با سطوح خلاقیت، میرزایی مشکول، حمید، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1393/06/15
  • مقایسه ی سازمان دهی زمانی در کودکان با اختلال های یادگیری و عادی، اردلان، نیما، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1393/06/15
  • مقایسه کارکردهای اجرایی در کودکان دارای اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی با سطوح خلاقیت، حمید میرزایی مشکول، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1393/07/01
  • اثربخشی روانی - آموزشی بر بهبود درماندگی آموخته شده و مشکلات درون نمود دانش آموزان با ناتوانی های یادگیری، شقایق مبارکی مختاری، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1393/07/01
  • اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر اساس برنامه سازمان بهداشت جهانی (WHO) بر نگرش به زندگی، صادق کثیر، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1393/07/01
  • مقایسه توانایی دیداری - فضایی دانش آموزان با اختلال یادگیری غیرکلامی و دانش آموزان در خودمانده با عملکرد بالا، سروش مرادی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1393/07/01
  • شیوع اختلالات ... در دانش آموزان، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1394/02/16
  • تاثیر آموزش ضمن خدمت...، کاربردی، غیر از دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1394/02/16
  • مقایسه سازماندهی زمان در کودکان با و بدون اختلال لکنت، دانش فر، عبدالرسول، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1394/06/15
  • اثربخشی آموزش والدین با رویکرد آدلری بر بهبود کارکردهای اجرایی کودکان با اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی، هاشمی ملکشاه، شهناز، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1394/06/15
  • تأثیر آموزش مهارت‌های نظارت بر تکلیف به والدین بر عملکرد درسی و تکلیف مداری دانش آموزان با اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی، موسوی، سیدابوالحسن، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1394/06/15
  • اثربخشی آموزش مهارتهای خودمدیریتی برعملکرد تحصیلی دانش آموزان دارای اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی، حسینی، سیدایوب، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1394/06/15
  • تأثیر آموزش داربستی بر بهبود مهارت انشانویسی دانش آموزان با اختلال یادگیری، قراخانی، کبرا، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1394/06/15
  • اثربخشی پرورش حرکات ظریف انگشتان دست بر بهبود ترسیم کودکان درخودمانده، فرجی، فاطمه، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1394/06/15
  • مقایسه انواع خطاهای ریاضی در دانش آموزان پسر با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی با غلبه بیش فعالی/ تکانشگری و اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی با غلبه کم توجهی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1395/06/15
  • تدوین برنامه ی مداخله روانی- اجتماعی و بررسی اثر بخشی آن بر کارکردهای اجرایی و رفتارهای چالش انگیز کودکان اختلال طیف اوتیسم با عملکرد بال، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1395/06/15
  • مقایسه ی مهارت های اجتماعی کودکان با اختلال یادگیری غیر کلامی و درخودمانده با عملکرد بالا، سعادتی، محمدرضا، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1395/06/15
  • تأثیر آموزش توجه انتخابی بر بهبود بازشناسی واژه و روان خوانی در دانش آموزان با اختلال یادگیری خواندن، ابراهیمی، پرویز، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1395/06/15
  • اثربخشی درمان شناختی - رفتاری بر کاهش اضطراب و افزایش توجه کودکان مبتلا به اختلال یادگیری، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1395/06/15
  • تاثیر آموزش تماس چشمی برتشخیص جلوه های چهره ای هیجان های بنیادی در کودکان در خود مانده، الهام غنی زادگان، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1395/06/15
PhD
  • مقایسه اثربخشی دو روش آموزش والدین با رویکرد اداری و رویکرد فناوری بر بهبود مولفه های محیط خانواده و کاهش شدت نشانه های اختلال سلوک در کودکان، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1388/09/02
  • تدوین برنامه افزایش تاب آوری در برابر استرس و تاثیر آموزش آن بر مولفه های کیفیت زندگی والدین دارای کم توان ذهنی خفیف، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1388/09/23
  • مقایسه اثربخشی سه شیوه آموزشی، آموزش مستقیم، آگاهی واج شناسی، وترکیبی برکاهش مشکلات املای دانش آموزان دبستانی وتدوین برنامه بر آن، بهروز کریمی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1389/07/03
  • مقایسه اثربخشی سه شیوه آموزشی، آموزش مستقیم، آگاهی واج شناسی و ترکیبی بر کاهش مشکلات املای دانش آموزان دبستانی و تدوین برنامه بر آن، بهروز کریمی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1389/07/03
  • بررسی و مقایسه تاثیر روشهای آموزش دلگرم سازی، روش رفتاری والدین و دارو درمانی بر مهارت خود کنترلی در کودکان با اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی، محمود برجعلی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1389/07/24
  • تدوین برنامه تلفیقی روانی-آموزشی و تعیین ...، زینب رسولی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1391/01/01
  • تاثیر آموزش مادرن با ویکرد آدلر - درایکورس بر نشانه های مثبت و منفی در کودکان با اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی، محسن امیری، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1393/07/01
  • بررسی نقش میانجیگری عامل های حفاظت فردی، خانوادگی واجتماعی در رابطه بین طیف آزاردیدگی هیجانی واختلال های هیججانی-رفتاری، مهدی عبداله زاده رافی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1393/10/08
  • اثربخشی بازتوانی شناختی رایانه یار برحافظه کاری، بازداری وتوجه انتخابی در کودکان دارای اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی، سمیه رباط میلی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، 1393/12/11
سمت‌های اجرایی
  • مدیر گروه دانشکده روان شناسی، 1385/10/01، ایران، تهران
  • معاون آموزشی، 1390/01/01، ایران، تهران
همکاری در نشریات
  • سردبیر مجله روان شناسی افراد استثنایی، علمی پژوهشی، 1391/07/29، 581113
  • عضو هیات تحریریه فصلنامه ایرانی کودکان استثنایی (پژوهشکده کودکان استثنایی وزارت آموزش و پرورش)، علمی پژوهشی، 1385/01/01، 902/304/1
مشارکت در برگزاری کارگاه‌ها
  • تشخیص و درمان ADHD، مدرس، ایران، تهران، 1387/09/25، 1387/09/25