فعالیت‌ها

چگونه می­توان در جدول اطلاعاتی نتایج را بر اساس مورد خاصی مرتب نمود؟ همچنین آیا امکان تغییر سایز و موقعیت ستون­ ها وجود دارد؟

DOI‌ چیست و چه کاربردی دارد؟

نحوه پركردن فیلد نشریه در ثبت اطلاعات مقاله جدید چگونه است؟

نشریه ای که اطلاعات آن توسط عضو هیات علمی افزوده می­شود، در چه صورت جزء نشریه­ های تأیید شده محسوب می­گردد؟

نحوه پر كردن فیلد نام و نام خانوادگی در بخش اطلاعات همكاران(به طور مثال در مقاله و پایان­نامه) چگونه است؟

آیا ترتیب وارد کردن نام همکاران در بخش اطلاعات همکاران، اهمیت دارد؟

در صورت مغایرت اطلاعات آموزشی با اطلاعات موجود در سامانه جامع آموزش چه اقدامی لازم است؟

چرا در جدول اطلاعاتیِ بعضی از فعالیت­ ها، رکوردها به دو رنگ متفاوت (سفید و صورتی) نمایش داده می­شوند؟

برای نمایش فعالیت ­های مورد استفاده در گرنت مانند مقاله(علمی پژوهشی،..) در فرم ارزیابی دبیران جهت امتیازدهی, چه باید کرد؟

چرا نمی­توان اطلاعات یک فعالیت را ویرایش و یا حذف کرد؟

برای سهولت کاربران محترم سامانه، دو مستند راهنمای جامع و سؤالات متداول در اختیار کاربران قرار گرفته است.

محدودیتی در انتخاب مرورگر جهت کار با سامانه وجود ندارد و می­توان از طریق هر مرورگری مانند Chrome، Firefox و Internet Explorer برای کار با سامانه استفاده کرد. البته توصیه می‌شود همواره از آخرین نسخه‌ی این مرورگرها استفاده شود تا اشکالی در نمای ظاهری سامانه وجود نداشته باشد.

بعد از ورود به سامانه، سمت چپ صفحه دو آیکون صفحه خانگی و صفحه CV وجود دارد كه با كليك روي هر كدام، صفحه مربوط به آن باز مي­شود. ضمنا امکان مشاهده صفحه خانگی و صفحه CV به دو زبان فارسی و انگلیسی وجود دارد. لازم به ذکر است که در صفحة CV انگليسي تنها اطلاعاتي نمايش داده مي‌شود كه معادل انگليسي آن موجود بوده است.

پس از ورود به سامانه و مشاهده صفحه CV خود، در پایان آدرس لینک، اگر نام کاربری فعلی پاک و به جای آن نام کاربری موردنظر جهت نمایش CV وارد گردد، می­توان صفحه CV وی را مشاهده نمود. به طور کلی آدرس صفحات CV اعضای هیات علمی به شکل http://simap.atu.ac.ir/cv/username است.

اطلاعات فردي اعضای محترم هیات علمی براساس اطلاعات موجود در سامانه پرسنلي نمايش داده مي‌شود که براي بررسی آن مي‌توانيد براساس آخرين نسخه حكم پرسنلي خود اقدام نماييد. چنانچه اطلاعات شما در سامانه پرسنلي نادرست است، با مراجعه به كارگزيني پرديس/دانشكده مربوط اقدام نماييد و در صورت مغايرت سامانه پژوهشي با احكام، از طريق رایانامه (پست الكترونيكي) با ما مكاتبه نماييد.

بله، اطلاعات تحصيلي و علایق شما براساس اطلاعات موجود در سامانه قبلي منتقل شده است و ويرايش آن نيز در اختيار شماست.

در جدول اطلاعاتی بر اساس هر موردی که قرار است مرتب سازی رکوردها برای آن انجام شود، کافی است که بر روی عنوان ستون موردنظر کلیک نمود. در این صورت سامانه مرتب‌سازی را انجام خواهد داد.

برای تغییر موقعیت ستون­ های جدول نیز می­توان درجدول نمایش نتایج، یکی از ستون­ ها توسط ماوس به مکان موردنظر کشیده شود تا با ستون(های) دیگر جابجا گردد.

برای تغییر عرض ستون­ های فعال و نمایش داده شده نیز باید ماوس در قسمت سربرگ جدول بین دو ستون موردنظر قرار گیرد و سپس عرض ستون­ ها را به اندازه موردنظر تغییر داد.

ضمنا با زدن دکمه‌ی «ستون‌ها را مشخص کنید» می‌توانید، ستون‌ها را به جداول اضافه و کم کنید.

اطلاعات بیشتر در ارتباط با تنظیمات جدول در راهنمای سامانه آورده شده است.

DOI‌ چیست و چه کاربردی دارد؟ مقاله‌ (علمی­ پژوهشی، ...)

DOI (شناسه‌ی دیجیتالی شی‌ء) به طور منحصر به فرد و یکتا به مقالات تخصیص داده می‌شود.

در صورتی که هنگام ورود اطلاعات مقاله‌ی خود، این شناسه را در اختیار دارید، با ورود آن، حداکثر اطلاعات ممکن از مراجع بین‌المللی جستجو شده و به طور خودکار در فرم پر خواهد شد.

فیلدهای عنوان مقاله، شماره صفحه، نام نشریه و تاریخ انتشار مقاله از این جمله هستند.

در فیلد نشریه بعد از تایپ حروف موردنظر نام نشریه، موارد مشابه نمایش داده می­شود. اگر نام نشریه در جدول نمایش داده شده بود كه انتخاب می­گردد، در غیر اینصورت اطلاعاتی نمایش داده نمی­شود و با استفاده از دکمه افزودن مورد جدید (علامت روبروی فیلد نشریه) می­توان اطلاعات نشریه جدید را ثبت كرد (وارد کردن عنوان نشریه به زبان انگلیسی ضروری است). پس از ثبت اطلاعات، در صورت تأیید نشریه توسط دبیر، نام آن در لیست نشریات آورده خواهد شد.

نشریه­ ای که اطلاعات آن توسط استاد وارد می­شود، در جدول اطلاعاتی نشریه­ های تأیید نشده نمایش داده می­شود. دبیر می­تواند این نشریات را حذف و یا اطلاعات آن­ها را ویرایش کند. در صورتی که نشریه موردنظر تکراری باشد و یا مورد تأیید دبیر نباشد، از لیست نشریات حذف خواهد شد. ، در غیر این صورت، دبیر سایر اطلاعات را وارد نموده و در پایان با علامت زدن checkbox"مورد تأیید است"، سامانه به طور خودکار نشریه را به لیست نشریات مورد تأیید منتقل می­کند.

در این بخش ابتدا سمت همکار مشخص می­شود. سپس در فیلد نام و نام خانوادگی، پس از تایپ حروف موردنظر، اگر نام فرد در جدول نمایش داده شده بود كه انتخاب می­گردد. در غیر اینصورت اطلاعاتی نمایش داده نمی­شود و با استفاده از دکمه افزودن مورد جدید (علامت روبروی فیلد نام و نام خانوادگی) می­توان اطلاعات فرد جدید را (تنها برای سمت دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی و سایر) ثبت نمود. لازم به ذکر است که پرکردن فیلدهای ستاره­دار الزامی است. پس از ثبت اطلاعات، نام فرد در جدول نمایش داده می­شود و می­توان نام وی را در فیلد نام و نام خانوادگی جستجو کرد.

بله، خصوصا برای فعالیت­ هایی که در گرنت مورد استفاده قرار می­گیرند، این موضوع خیلی اهمیت دارد، چراکه بر اساس اینکه فرد، چندمین همکار فعالیت است، ضریبی از امتیاز کل را به خود تخصیص داده و بر اساس امتیاز کسب شده، به وی گرنت تعلق می­گیرد.

چنانچه در بخش اطلاعات آموزشی مغایرتی با اطلاعات سامانه مذکور مشاهده نمودید از طریق رایانامه با ما مکاتبه نمایید.

در جداول اطلاعاتیِ فعالیت­ هایی که برای گرنت مورد استفاده قرار می­گیرند، رکوردهای سفید بیانگر فعالیت­ هایی هستند که توسط دبیر ارزیابی شده است و نتیجه ارزیابی آن­ها "بررسی و مورد تأیید" بوده است. برای سایر موارد (یعنی رکوردهای بررسی نشده و یا دارای نتیجه ارزیابی دیگری غیر از "بررسی و مورد تأیید") رکوردها به رنگ صورتی نمایش داده می­شوند.

در انتهای فرم­ های افزودن و ویرایش این فعالیت­ها، checkboxتأیید نهایی وجود دارد. با علامت زدن این checkbox، فعالیت موردنظر جهت ارزیابی در فرم دبیران نمایش داده می­شود و دبیر واحد مربوطه می­تواند آن را امتیازدهی کند. ضمن این که با علامت زدن checkbox تایید نهایی هر فعالیت، امکان ویرایش و یا حذف آن وجود نخواهد داشت.

اگر برای یک فعالیت،تیک تأیید نهایی در انتهای فرم افزودن و یا ویرایش آن علامت زده شود، دیگر امکان ویرایش فعالیت موردنظر وجود نخواهد داشت و برای تغییر آن باید با دبیر پژوهشی مربوطه مکاتبه کنید.

باید بازه زمانی گزارش اعطای اعتبار ویژه يا گرنت را با توجه به تاریخ جذب اعتبار طرح تعیین نمود.

طرح ­های کاربردی فقط در گزارش اعطای اعتبار ویژه يا گرنت اساتید نمایش داده می­شود. ضمنا اطلاعات این طرح­ ها توسط دبیران معاونت پژوهشی در امور كاربردی وارد می­شود و عضو هیات علمی فقط امكان مشاهده این اطلاعات را در اختیار دارد.

طرح­ های مطالعاتی اعضای هیات علمی در قسمت اطلاعات ماموریت­ ها وارد می­شود و فقط در گزارش ارتقا نمایش داده می­شود.

براي نمايش دروس در گزارش­ های ترفيع و ارتقا بايد بازه زماني را به گونه­ اي انتخاب كرد كه پايان نيمسال موردنظر باشد؛ مثلا شانزدهم بهمن­ ماه سال موردنظر.

چگونه می­توان از نتیجه ارزیابی فعالیت­ های مؤثر در گرنت مطلع شد؟ نحوه اطلاع از ارزیابی فعالیت­ های مورد استفاده در گرنت

ارزیابی و داوری هر فعالیتی توسط دبیر پژوهشی، از طریق پیامی که در صندوق پیام عضو هیات علمی نمایش داده می­شود، به طور کامل به اطلاع وی می­رسد. در صورتی که کاربر، پیام را نخوانده و یا آن را حذف کرده باشد، می­تواند به جدول اطلاعاتی فعالیت موردنظر مراجعه نماید و سپس از طریق دکمه "ستون­ ها را مشخص کنید"، ستون نتیجه ارزیابی را فعال کند. اگر برای رکوردی در ستون نتیجه ارزیابی، عدد 1 نمایش داده شود به این معنی است که فعالیت موردنظر داوری شده و نتیجه ارزیابی آن نیز "بررسی و مورد تأیید" می­باشد. برای سایر نتایج، عدد متناسب با آن در ستون موردنظر نمایش داده می­شود.

ميزان اعتبار طرح بنيادي جزو مواردي است كه از گرنت عضو هيات علمي كسر مي­شود در حالي­كه ميزان اعتبار طرح کاربردی(مشاركتي) به گرنت عضو هيات علمي اضافه مي­گردد. لازم به ذکر است در صورتی مبلغ اعتبار طرح بنیادی از گرنت عضو هیات علمی کسر می­شود که checkbox تأیید نهایی در انتهای فرم، علامت زده شده باشد.

با مراجعه به بخش اطلاعات پایه > اطلاعات اوليه > شاخصه، می­توان از طریق دکمه افزودن، اطلاعات ایندکس جدید را به سامانه اضافه نمود. لازم به ذکر است که عدد وارد شده در فیلد اولویت، در اعمال آیین­‌نامه­‌ها بر فعالیت‌ها تأثیر گذاشته و لذا در پرکردن آن باید دقت لازم را مبذول داشت.

برای این کار باید به بخش اطلاعات پایه > اطلاعات اوليه > اطلاعات کاتالوگ­ ها مراجعه نموده و سپس از طریق دکمه­ های موجود در این صفحه از سامانه، تغییرات لازم را اعمال نمود.